کسب و کارها

نکاتی پیش از خرید مودم

امروزه تمامی افراد نیاز به دسترسی به اینترنت دارند که یکی از ابزارهای اساسی آن مودم است. خرید مودم متناسب با نیاز خود می تواند تاثیر به سزایی در تجربه اتصال به اینترنت شما بگذارد که در ادامه نکاتی جهت انتخاب بهترین مودم را بیان می کنیم.

آشنایی با انواع مودم

مودم مخفف عبارت modulator demodulator می باشد. وظیفه ی این دستگاه تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال و بالعکس می باشد. در ادامه انواع مودم های رایج در بازار را معرفی می نماییم.

مودم adsl/vdsl

مودم adsl با استفاده از پورت تلفن به تلفن و ISP (internet service providet یا همان سرویس دهنده اینترنت مانند شرکت مخابرات، شاتل، پارس آنلاین، آسیاتک و…) متصل می شود.امروزه اکثر مودم های ADSL اینترنت را به صورت بی سیم در اختیار کاربران می گذارند. این مودم ها سرعت بالایی دارند.

Vdsl فناوری نسل بعدی شبکه adsl است که سازگاری خوبی با فیبر نوری دارد و سرعت آن از adsl بیشتر است.

مودم های همراه

مودم های همراه و یا مودم های جیبی از طریق سیمکارت دسترسی به اینترنت را فراهم می کنند. این مودم ها بسته به مشخصاتشان از شبکه های 5g، 4.5g، 4g و td-lte پشتیبانی می کنند. اگر به اینترنت ثابت دسترسی ندارید و یا دائماً در حال سفر هستید، خرید یک مودم همراه می تواند به شما بسیار کمک کند.

نکاتی پیش از خرید مودم

پیش از خرید هر نوع مودم نکات زیر را در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین مودم را برای خود انتخاب کنید.

سرعت مودم

سرعت مودم می تواند بسته به نوع مودم و پشتیبانی نوع شبکه متغیر داشته باشد. بر روی کارتن مودم ها و یا وب سایت ها حداکثر سرعت قابل پشتیبانی درج شده است. البته در نظر داشته باشید که این سرعت ها در حالت آزمایشگاهی و ایده آل است و سرعت واقعی آن بسته به شرایطی همچون isp شما، تعداد کاربران متصل و تداخل امواج و … متغیر است.

آنتن

تعداد آنتن بیشتر بر روی مناطق قابل پوشش دهی و سرعت اتصال شما تاثیر مثبتی دارد. مودم ها ممکن است دارای آنتن داخلی و خارجی باشند.

پورت ها

اگر نیاز به اتصال سیمی به مودم دارید، بهتر است مودمی انتخاب کنید که از تعداد پورت های اترنت بالاتری برخوردار است. اگر تعداد پورت ها کافی نباشد، می توانید از سوئیچ و هاب جداگانه استفاده کنید. سرعت هر پورت اترنت نیز معمولا 1Gbps می باشد.

باند

برخی از مودم ها تک بانده هستند و از فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز پشتیبانی میکنند که می توانندحداکثر سرعت 300 مگابیت بر ثانیه را ارائه دهند. مودم هایی که از هر دو فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می کنند سرعت بهتری را فراهم می کنند.

امنیت

بهتر است به دنبال دستگاهی باشید که نوید یک طرح امنیتی بهتر را بدهد. دستگاه شما باید دارای دسترسی محافظت شده از WPA یا WiFi و محافظت از فایروال SPI باشد.

از کجا به صورت اینترنتی مودم بخریم؟

در وب سایت هایی همچون دیجی کالا، ترب، تکنولایف و اصفهان مودم می توانید انواع مودم را تهیه نمایید. فروشگاه اینترنتی اصفهان مودم دارای تنوع بالایی از مودم های باکیفیت و پر طرفدار بازار از بهترین برندها همچون هواوی، تی پی لینک، دی لینک، ایرانسل، اولاکس و سرکام است که قیمت های خود را به صورت روزانه بروز رسانی می کند و سفارشات شما را در سریعترین زمان ممکن ارسال می نماید. همچنین می توانید مشاوره پیش از خرید داشته باشید تا بتوانید خرید خوبی را تجربه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا