کسب و کارها

روشهای کاشت مو طبیعی با بانک موی ضعیف

همیشه هم اینطور نیست که متقاضی کاشت مو یک بانک موی فعال با تعداد زیادی فولیکول آماده بر ای کاشت داشته باشد. آیا با وجود چنین شرایطی امکان کاشت مو وجود دارد؟ ما برای این افراد روش پیوند موی بدن یا به عبارتی BHT را توصیه می کنیم.

کاشت مو به روش BHT

گاهی بنا به دلایلی مانند برداشت همه فولیکول ها در روشهای کاشت قبلی، یا فارغ از علت ریزش مو، ممکن است فرد مراجعه کننده امکان استفاده از بانک مو را نداشته باشد.

اگر شما چنین مشکلی دارید هنوز هم یک شانس برای داشتن موهای طبیعی وجود دارد و آن هم روش BHT است. BHT روش استخراج موهای بدن و کاشت آنها بر روی سر است. این موها شامل موهای قفسه سینه، پا، بازو، شکم یا پشت می شود. در این روش بعد از استخراج مو، کاشت آن به روش FUE انجام می شود.

آیا همه می توانند از روش BHT برای پیوند مو استفاده کنند؟

جواب خیر است. برای پیوند به روش BHT پیش شرط هایی لازم است که به آنها اشاره می کنیم:

  • جنس موی بدن باید برای اینکار مناسب باشد و به موهای سر شبیه باشد.
  • بتوان از بدن گرافت هایی با 2 یا 3 فولیکول استخراج کرد.
  • تراکم موی بدن به میزان لازم باشد.

به طور کلی می توان گفت این روش بیشتر برای بهبود وضعیت تراکم مو مناسب است و کمتر برای کاشت مو کاربرد دارد.

مزایای روش BHT

این روش اگر چه بسیار کم کابردتر از سایر روشهاست و معمولا کمتر پیش می آید که کسی نتواند از هیچ یک از روشهای قبلی استفاده کند. اما باز هم می تواند روش خوبی برای افرادی باشد که امکان استفاده از روشهای دیگر پیوند مو ندارند. در ادامه به مزایای این روش خواهیم پرداخت.

  • قابلیت استفاده در افرادی که امکان استفاده از بانک مو ندارند و بطور کامل طاس هستند.
  • دوره بهبود در این روش بسیار کوتاه است.
  • در این روش جراحی ای بر روی بدن انجام نمی شود و دردی را به بیمار تحمیل نمی کند.
  • خط رویش مو در این روش کاملا طبیعی است.
  • زخمهای این روش کمتر قابل رویت هستند و بسیار سریع بهبود پیدا می کنند.

به نظر بسیاری از پزشکان کسانی که مشکل استفاده از بانک مو دارند، بهتر است در صورت داشتن شرایط مناسب، از روش پی آر پی به جای این روش استفاده کنند. در همین وبسایت به بررسی این روش و مزایا و معایب آن پرداخته ایم.

روش ترکیبی کاشت موی طبیعی

دسته سوم روش های کاشت مو به کمک بانک موی ضعیف، روش های ترکیبی هستند. در بعضی موارد پزشکان ترکیب دو روش FUT و FIT را توصیه می کنند. ما در این بخش به شما در مورد ترکیب این دو روش خواهیم گفت، تا در صورت تمایل، از پزشک معالج خود بخواهید از این روش برای شما استفاده کند.

چرا روش ترکیبی می تواند در کاشت موی طبیعی مفید باشد؟

با دنبال کردن این مطلب تا به اینجا، دیگر به روشها و اصطلاحات مربوط به کاشت مو تسلط کافی پیدا کرده اید. می دانید که برداشت فولیکول مو به کمک روش FUT منجر به استخراج فولیکولهای باکیفیت تری نسبت به روش  FIT و مشتقات آن می شود. از طرفی کاشت مو به کمک FIT مزایایی دارد که نمی توان به سادگی از کنار آن گذاشت. شما برای برخورداری از مزایای این دو روش می توانید از ترکیب هر دو استفاده کنید. بدین صورت که از FUT برای برداشت نواری فولیکولها و از روش FIT برای افزایش تراکم بهرمند شوید.

مزایای روش ترکیبی

در واقع بزرگترین مزایای هر دو روش در روش ترکیبی وجود دارد. در ادامه به مزایای روش ترکیبی خواهیم پرداخت:

  • برداشت فولیکولهای با کیفیت در این روش به لطف برداشت نواری مقدور است.
  • احتمال آسیب پذیری فولیکول در این روش به شدت کاهش می یابد.
  • سرعت کاشت مو در این روش بیشتر می شود.

معایب روش ترکیبی

استفاده از این روش معایبی نیز با خود به همراه دارد.

  • برای استفاده از این روش نیاز به بانک موی قوی داریم.
  • در این روش یک پای قضیه روش FUT است. پس باز هم با یک روش تهاجمی همراه با خونریزی سروکار داریم.
  • زخم ناشی از برداشت نواری پوست ممکن است موجب بروز اسکار در سر شود.

نکات  مهم برای انجام کاشت مو

حالا شما اطلاعات لازم برای انجام یک کاشت موی موفق نسبت به وضعیت و معیارهای خود دارید. اما فارغ از اینکه چه روشی را برای کاشت مو انتخاب می کنید، به خاطر داشتن چند نکته مهم می تواند به شما، در یک عمل کاشت موفق کمک کند. در اینجا به این نکات اشاره خواهیم کرد.

  1. شرط اول در کاشت مو، انتخاب یک کلینیک معتبر با پزشکان و پرسنل حرفه ای است. در یک کلینیک معتبر شما با مرغوبترین و استانداردترین لوازم و دستگاه ها مواجه خواهید بود.
  2. مورد دوم مشاوره با پزشک و اعتماد به اوست. بدون تردید پزشک شما تجربه لازم در انواع روش های کاشت مو را دارد و بارها با مواردی مواجه شده است که از نظر شرایط، مشابه شما بوده اند. البته تردیدی نیست که آگاهی شما از روش های کاشت مو، می تواند بسیار تاثیرگذار باشد و در میان روش هایی که پزشک به شما توصیه می کند، می توانید با دانش خود بهترین گزینه را نسبت به شرایط تان انتخاب کنید.
  3. داشتن صداقت در جلسه مشاره بسیار مهم است. بخصوص در مورد مواردی چون هزینه و بودجه مورد نظر برای انجام جراحی کاشت مو. اگر محدودیتی در مورد هزینه انجام عمل دارید، آن را با پزشک خود در میان بگذارید تا بتواند راهکار مناسبی به شما ارائه دهد.
  4. اگر داروی خاصی مصرف می کنید یا سابقه بیماریهای خاص را دارید حتما آنها را به پزشک خود بگویید. همچنین در صورتی که به دارویی از جمله داروهای بیهوشی حساسیت دارید باید آن را به اطلاع پزشک برسانید. عدم رعایت این مورد می تواند آسیب جبران ناپذیری به سلامتی بیمار بزند.
  5. مراقبت های قبل و بعد عمل را جدی بیرید. هر چند با تکنولوژی های جدید، عمل های کاشت مو معمولا موفقیت آمیزند اما دستور العمل های قبل و بعد عمل می تواند در نتیجه کار تاثیرگذار باشد. این مراقبت ها را در مقاله ای در همین وبسایت در دسترس شما قرار داده ایم.
  6. در انتخاب بهترین روش کاشت مو همه شرایط خود را با توجه به چارتی که ارائه داده ایم در نظر داشته باشید و آنها را اولویت بندی کنید.
  7. حتی اگر فکر می کنید هیچ یک از موارد مربوط به کشت مو برای شما مناسب نیست باز هم به پزشک مراجعه نمایید. برای داشتن موی طبیعی می توانید در صورت داشتن شرایط لازم، از روش پی آر پی استفاده نمایید.

منبع : www.whcl.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا