کسب و کارها

آشنایی با انواع درب اتوماتیک و تعمیر آن

امروزه با پیشرفت‌های صورت گرفته در امر تکنولوژی، صنعت ساخت درب نیز دچار تغییرات زیادی قرار گرفته است به طوری که با طراحی و تولید درب‌های چشمی کم کم درب‌های سنتی از رده خارج شده است به همین علت در طی چند سال اخیر شاهد استفاده روز افزون درب اتوماتیک در ساختمان‌های مختلف اداری، مسکونی، تجاری و… بوده ایم، این موضوع باعث شده تا در این مقاله اطلاعاتی در مورد این گونه درب‌ها و همچنین نحوه تعمیر و خرید آن به شما ارائه دهیم.

انواع درب اتوماتیک

جالب است بدانید که به دلیل کاربردها و نیازهای مختلف هر ساختمان طراحان مدل‌های متفاوتی از درب‌های چشمی را تولید و عرضه کرده اند تا افراد بتوانند با توجه به سلیقه و نوع ورودی ساختمان خود، یکی را به دلخواه انتخاب و خریداری کنند.

انواع پرکاربرد درب اتوماتیک به عبارت اند از:

  • درب پارکینگی کرکره برقی و لولایی: برای آسان تر شدن امر باز و بسته کردن درب پارکینک افراد از درب‌های اتوماتیک کرکره ای و لولایی استفاده می‌کنند تا بدون نیاز به پیاده شدن از ماشین و تنها به وسیله فشار دادن دکمه ریموت کنترل این کار را انجام دهند، درب پارکینگ اتوماتیک به دو صورت کرکره برقی و همچنین لولایی موجود می‌باشد.
  • درب کشویی اتوماتیک: در ساخت این نوع درب‌ها پنل کشویی به کار برده می‌شود و بیشتر برای استفاده در مکان‌های پر رفت و آمد مانند مراکز خرید، ساختمان های اداری و… مناسب است.
  • درب تاشو اتوماتیک: این نوع درب اتوماتیک برای ورودی‌های کوچک مناسب است زیرا به افراد امکان استفاده از حداکثر فضا را می‌دهد.

این چند نمونه درب اتوماتیک که در بالا گفته شد از مدل‌های پرکاربرد و محبوب در میان مردم می‌باشد، شما می‌توانید برای انتخاب درب مناسب ساختمان خود از مشاوران با تجربه شرکت آتی در مشورت‌های لازم را گرفته و سپس نسبت به خرید اقدام کنید، همچنین می‌توانید با مراجعه به سایت‌های آتی در عکس نمونه کارها را نیز مشاهده کنید و از خرید حضوری در این شرایط شیوع کرونا خودداری نمایید.

تعمیر درب اتوماتیک

درب اتوماتیک اگر با استفاده از روش‌های استاندارد و اصولی ساخته شود، می‌تواند سال‌های زیادی بدون خرابی و نیاز به تعمیر برای شما کاربرد داشته باشد اما گاهی در اثر عوامل غیر منتظره ای ممکن است یکی از اجزای سازنده آن دچار نقص فنی شود و کارکرد درب را مشکل سازد.

 این خرابی‌ها می‌تواند در اثر موارد زیر باشد:

  • ایجاد خرابی در سنسورهای چشمی: اگر به هر دلیل در سنسورهای درب‌های اتوماتیک مشکلی ایجاد شود ممکن است درب به سختی باز و بسته شود.
  • نقص فنی موتور درب: موتور درب‌های اتوماتیک یکی از قسمت‌های مهم در این درب‌ها به شمار می‌رود به طوری اگر در کارکرد آن کوچک ترین خللی وارد شود، درب دیگر کارایی مناسبی را نخواهد داشت بنابراین اگر صدای عجیب از موتور درب در هنگام باز و بسته شدن به گوش رسید باید فورا نسبت به تعمیر درب اتوماتیک اقدام کنید.
  • آسیب دیدن ریموت کنترل: اکثر درب‌های چشمی دارای ریموت کنترل هستند اما برخی از آنها مانند کرکره برقی برای هر بار باز و بسته شدن نیاز به استفاده از ریموت کنترل دارند که این موضوع باعث می‌شود ریموت‌ها بیشتر در معرض آسیب‌های فیزیکی قرار بگیرند به همین خاطر یکی دیگر از عوامل خرابی این نوع درب می‌تواند ناشی از آسیب فیزیکی به ریموت کنترل و یا موارد دیگری مانند تمام شدن باتری آن باشد.

در صورت مشاهده خرابی هر یک از موارد فوق بهتر است تا بعد از پایان تعمیر درب اتوماتیک از آنها استفاده نکنید زیرا در غیر این صورت ممکن است باعث ایجاد مشکلات بسیار جدی تری شود.

اگر درب چشمی ساختمان شما به هر دلیل خراب شده است و از دلیل خرابی آن اطلاع ندارید نگران نباشید زیرا به راحتی با مراجعه به سایت آتی در که به طور تخصصی خدمات تعمیر درب اتوماتیک را ارائه می‌دهد، می‌توانید تقاضای ارسال تعمیرکار را بدهید تا آنها با تخصص خود در کوتاه ترین مشکل پیش آمده را شناسایی کرده و آن را رفع کنند.

 اهمیت کرکره برقی 

همانطور که گفتیم کرکره برقی بیشتر برای درب پارکینگ استفاده می‌شود اما این موضوع به معنی آن نیست که در مکان‌های دیگر نمی‌توان از این نوع درب استفاده کرد زیرا امروزه بیشتر مغازه‌ها نیز برای ورودی مغازه خود از این نمونه استفاده می‌کنند چون استفاده از این نوع درب مزایای زیادی را برای آنها به همراه دارد.

اگر امنیت برای شما مهم می باشد قطعا کرکره برقی  میتواند انتخاب درستی باشد. کرکره در مقابل دزدی و سرقت بسیار مقاوم هستند. البته باید در نظر داشت که نوع تیغه و ریلی که شما انتخاب می کنید در میزان مقاومت کرکره برقی متفاوت خواهد بود.

مزایای استفاده از کرکره‌های برقی به شرح زیر می باشد:

  • میزان امنیت بالا: به خاطر آن که در ساخت آن از تیغه‌های بسیار مرغوب استفاده می‌شود امکان دسترسی به آن کار دشواری می‌باشد و علاوه بر آن در برابر هر گونه ضربه شدید و فشار نیز مقاوم است که مجموع این ویژگی‌ها موجب بالا رفتن میزان امنیت شده است.
  • سرعت نصب: کار نصب کرکره برقی با سرعت انجام می‌شود و به زمان زیادی را نیاز ندارد البته این کار باید توسط افراد با مهارت صورت بگیرد زیرا اگر شما بدون هیچ گونه تجربه ای بخواهید آن را نصب کنید با سختی زیادی مواجه خواهید شد.
  • مقاومت بالا در برابر سایش: این نوع کرکره‌ها در مقابل سایش مقاومت خوبی دارند به همین خاطر می‌توانید سال‌های سال بدون سایش از آن استفاده کنید.
  • هزینه کم: خرید و استفاده از کرکره با توجه به میزان مزیت و کارایی آن بسیار به صرفه خواهد بود زیرا می‌توانید تنها با پرداخت یک هزینه برای خرید از فواید بی شمار آن بهره بگیرید.

اگر تا کنون از درب‌های سنتی برای ورودی ساختمان و یا پارکینگ خود استفاده می‌کردید پیشنهاد می‌شود هرچه سریع تر نسبت به تعویض آن اقدام کنید و از درب‌های اتوماتیک باکیفیت شرکت آتی در | Atidoor استفاده کنید.

دقت داشته باشید که در هنگام خرید کرکره برقی حتما از اعتبار محل خرید اطمینان پیدا کنید تا با مشکلات احتمالی رو به رو نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا