کسب و کارها

نحوه حذف ردیاب GPS از ماشین

بدون هیچ شکی، ردیاب GPS یکی از بهترین اختراعات است و کاملاً مفید و راحت است زیرا خطر سرقت و سایر موارد از این قبیل را کاهش می دهد. با این حال، تنها زمانی مناسب است که تصمیم به نصب ردیاب خودرو یا دوربین ثبت وقایع خود داشته باشید.

هنگامی که افراد، یک دستگاه ردیابی GPS را بدون اینکه شما از آن اطلاع داشته باشید به وسیله نقلیه شما متصل می کنند.

البته، شما نمی خواهید کسی هر روز تمام اطلاعات شما و جایی که ماشین خود را می برید داشته باشد. اگر شما اجازه نداده باشید یا حتی ندانید که آیا دستگاهی به ماشین شما متصل است یا خیر، این می تواند از بسیاری جهات خطرناک باشد.

اکنون که امروز اینجا هستید، به نظر می‌رسد که یک دستگاه ردیاب نصب شده در داخل یا خارج ماشین خود پیدا کرده‌اید و اکنون می‌خواهید بدانید که چگونه آن را خاموش یا غیرفعال کنید.

اگر در این مورد به دنبال کمک هستید، این مکان مناسب برای شماست. همراه باشید، و یاد خواهید گرفت که چگونه یک ردیاب GPS را از ماشین خود حذف کنید.

حذف ردیاب GPS از ماشین
حذف ردیاب GPS از ماشین

ردیاب‌های خودرو GPS چگونه به نظر می‌رسند؟

قبل از اینکه بتوانیم در مورد نحوه حذف دستگاه های ردیاب GPS صحبت کنیم، ابتدا باید بفهمیم که دستگاه های ردیاب چگونه هستند. ردیاب وسیله نقلیه جی پی اس یک دستگاه کوچک است که بسته به سازنده و مدل می تواند شکل و اندازه آن متفاوت باشد. آنها می توانند به کوچکی یک جعبه کبریت یا به بزرگی یک تبلت کوچک باشند. برخی از ویژگی های رایج ردیاب GPS عبارتند از:

  • آنتن GPS داخلی: این یک قطعه کوچک، گرد یا مستطیلی است که برای دریافت سیگنال GPS استفاده می شود.
  • یک شیار سیم کارت: جایی است که سیم کارت در آن قرار می گیرد که به دستگاه اجازه می دهد به شبکه تلفن همراه متصل شود.
  • کلید یا کلید پاور: برای روشن و خاموش کردن دستگاه استفاده می شود.
  • چراغ ها یا نشانگرهای LED: می توانند وضعیت برق دستگاه، قدرت سیگنال یا سایر اطلاعات را نشان دهند.
  • کابل ها یا کانکتورها: برخی از ردیاب های GPS ممکن است یک پورت USB یا سایر اتصالات برای شارژ یا انتقال داده داشته باشند.

مردم معمولاً ردیاب‌ها را در کجای خودروها قرار می‌دهند؟

بسته به نوع دستگاه و شخصی که آن را نصب کرده است، دستگاه های ردیابی موقعیت مکانی GPS را می توان در مکان های مختلفی در خودرو قرار داد. در اینجا 6 مکان برتر وجود دارد که ممکن است GPS بی‌درنگ در وسیله نقلیه شما پنهان شود:

  1. پورت OBD2: رایج ترین مکانی است که مشاغل یک دستگاه ردیابی GPS را برای مدیریت ناوگان تجهیز می کنند.
  2. زیر داشبورد: این یک مکان محبوب است زیرا دور از دید است و می توان به راحتی برای سیم کشی به آن دسترسی داشت.
  3. در جعبه دستکش: این مکان می تواند مکان خوبی باشد، زیرا معمولاً زیاد به آن دسترسی پیدا نمی شود.
  4. در صندوق عقب: این مکان دیگری است که می تواند پنهان و دور از چشم باشد اما با دسترسی آسان برای سیم کشی.
  5. زیر صندلی ها: برخی از ردیاب ها را می توان زیر صندلی ها قرار داد که می تواند مکان خوبی باشد زیرا به راحتی قابل مشاهده نیست.
  6. زیر کاپوت: برخی از ردیاب ها را می توان در زیر کاپوت خودرو قرار داد که می تواند مکان مناسبی باشد زیرا به راحتی در دسترس نیست.

چگونه می توانم ردیاب GPS را از ماشین خود خارج کنم؟

انواع متعدد ردیاب های GPS و نصب و حذف آنها قبلاً پوشش داده شده است. حذف ردیاب های plug-and-play یا قابل حمل ساده است.

بنابراین بیایید به نحوه حذف ردیاب GPs سیم‌کشی شده بدون آسیب رساندن به ردیاب یا خودروی خود نگاه کنیم.

شناسایی ردیاب در ماشین
شناسایی ردیاب در ماشین

ردیاب را پیدا کنید

خوب، اگر آن را نصب کرده باشید، از قبل می دانید کجاست. با این حال، اگر مشکوک به فعالیت نادرست هستید، ابتدا باید دستگاه را در خودروی خود پیدا کنید. در اینجا چند روش برای جستجوی آن وجود دارد:

با باز کردن قسمت زیرین داشبورد، بررسی کنید که آیا چیزی نابجا وجود دارد یا خیر.

  • به دنبال هر نوار برق اضافی یا سیم جدید باشید.
  • علاوه بر این، مراقب کابل هایی باشید که از نظر ضخامت یا رنگ با کابل های موجود متفاوت هستند.
  • به دنبال کابل هایی باشید که به سقف خودرو متصل می شوند.

سپس، می توانید یک قطعه پلاستیکی را مشاهده کنید که دو سیم آن به سیم های جرقه زن وصل شده و ضخامت کافی دارد.

اکنون نوار برق و زیپ را بردارید و مراقب باشید به سیم های ظریف آسیب نرسانید. اگر مراقب نباشید، خطر آسیب به سیم کشی ظریف خودرو را دارید.

کامپوننت ها را بیابید

ممکن است سیم های مختلفی وجود داشته باشد. ممکن است آنتن GPS روی یکی از کابل ها باشد. می توانید سیم را به همان روش با دنبال کردن آن به بالای خودرو خود بردارید.

آنتن GSM می تواند بعد از آنتن GPS باشد.

سیم قرمز روی احتراق ممکن است یکی از سیم‌ها باشد تا دستگاه همچنان انرژی دریافت کند و باتری همچنان شارژ شود.

ممکن است سیم در زمین خودرو وجود داشته باشد.

همچنین ممکن است دو سیم رله به جرقه متصل باشد.

سیم و دستگاه را بردارید

همین الان سیم را از باتری ماشین خود بردارید. قطعات به راحتی حذف می شوند. آنتن GPS را بکشید و آنتن را در گیرنده جدا کنید. خودرو را به اوج خود برگردانید.

پس از خارج کردن موفقیت آمیز دستگاه از خودرو، باید تمام سیم های احتراق را دوباره وصل کنید و قطعات را در محل اصلی خود قرار دهید. اگر همه کابل ها را دوباره وصل کنید کمک می کند.

این امکان وجود دارد که کابل ها در حین دستگاه ردیاب GPS نصب شده در خودروی شما آسیب دیده باشند. اگر آسیب دیدید آن را بردارید و دوباره وصل کنید.

در حال حاضر، تلاش برای راه اندازی اتومبیل خود تنها روشی است که می توانید مطمئن شوید که اشتباه نکرده اید.

با یک ردیاب GPS قابل حمل امنیت وسیله نقلیه خود را افزایش دهید.

فناوری GPS اثربخشی خود را در جلوگیری از سرقت خودروی گران قیمت شما نشان داده است. برخی از سیستم‌های مانیتورینگ پیشرفته، مانند ردیاب‌های کار جی پی اس، شامل چندین افزونه هستند که به شما کمک می‌کنند ایمن‌تر رانندگی کنید، وسیله نقلیه خود را حفظ کنید، سوخت کمتری مصرف کنید و هزینه‌های بیمه را کاهش دهید .

می توانید یک منطقه امن در اطراف هر نقطه پارکینگی که برای خودروی خود استفاده می کنید برای محافظت از آن ایجاد کنید. هر زمان که اتومبیل شما وارد یکی از این مناطق امن می شود یا از آن خارج می شود، یک اعلان دریافت می کنید.

آشنایی با ردیاب‌های خودرو GPS: کاربردها و ویژگی‌ها

هنگامی که عملکرد سیستم‌های GPS خودرو را درک کردید، پیدا کردن یک ردیاب وسیله نقلیه GPS به یک نسیم تبدیل می‌شود. این را تصور کنید: ردیاب ماشین GPS دستگاهی است که موقعیت مکانی ماشین شما را در زمان واقعی پخش می کند. ممکن است این داده‌ها را زمانی که ماشین شما در حال حرکت است یا در فواصل زمانی خاص به اشتراک بگذارد.

اکنون، برخی از ردیاب های GPS را می توان در وسیله نقلیه شما پنهان کرد. چگونه؟ آنها توسط گروهی از سیم‌های قرمز و مشکی به منبع تغذیه متصل شده‌اند که تشخیص آنها را سخت می‌کند. با این حال، رایج ترین انواع ردیاب های فشرده و همه کاره هستند. این دستگاه‌ها با باتری‌های لیتیوم یون داخلی کار می‌کنند و می‌توانند دور از دید خودروی شما قرار بگیرند.

در اینجا یک ویژگی جالب وجود دارد: برخی از مکان یاب های GPS فقط زمانی که ماشین حرکت می کند شروع به ارسال سیگنال می کنند. این طراحی عمر باتری را افزایش می دهد و موقعیت مکانی دقیق را در زمان واقعی ارائه می دهد. این همه داده کجا ذخیره شده است؟ درست همانجا در ردیاب خودرو است. می توانید با اتصال ردیاب GPS به رایانه یا از راه دور از طریق تلفن هوشمند به آن دسترسی داشته باشید.

چرا ممکن است کسی مکان شما را با یک سیستم GPS ردیابی کند؟ دلایل زیادی وجود دارد، چه قانونی و چه غیر قانونی. باور عمومی این است که بازرسان خصوصی از دستگاه‌های ردیاب برای جاسوسی استفاده می‌کنند یا مردم از آنها برای بازیابی وسایل نقلیه خود در صورت سرقت استفاده می‌کنند. با این حال، با ردیاب ماشین GPS، هر کسی می تواند کارآگاه بازی کند. یک همسر مشکوک ممکن است از یک ردیاب برای زیر نظر گرفتن شریک زندگی خود استفاده کند، یا والدین ممکن است بخواهند عادات رانندگی نوجوان خود را زیر نظر بگیرند.

اما این فقط افراد نیستند که از این دستگاه ها استفاده می کنند. شرکت‌ها اغلب از ردیاب‌های بی‌درنگ GPS برای نظارت بر زمان کارمندان خود در جاده‌ها استفاده می‌کنند. شرکت های باربری از آنها برای ردیابی ناوگان و شرکت های تاکسیرانی برای اطمینان از ایمنی مشتریان استفاده می کنند. بنابراین، ردیاب های GPS رایج تر از آن چیزی هستند که فکر می کنید!

چرا آشکارسازهای ردیاب GPS می توانند شما را از کار بیاندازند؟

آشکارسازهای GPS نمی‌توانند ردیاب‌های GPS را که در حالت خواب هستند پیدا کنند، زیرا دستگاه به طور فعال سیگنال‌ها را ساطع نمی‌کند. حالت خواب قابلیتی است که به یک ردیاب GPS اجازه می دهد تا با خاموش کردن فرستنده خود در زمانی که از آن استفاده نمی شود، انرژی باتری را ذخیره کند، بنابراین هنگامی که ردیاب در حالت خواب است، هیچ سیگنالی منتشر نمی کند، بنابراین یک ردیاب GPS قادر نخواهد بود. برای تشخیص وجود آن

علاوه بر این، ردیاب‌های GPS که در حالت خواب هستند ممکن است به گونه‌ای برنامه‌ریزی شوند که فقط سیگنال‌ها را در فواصل زمانی مشخص منتشر کنند، که تشخیص آن‌ها را دشوار می‌کند و برخی از ردیاب‌های پیشرفته GPS این قابلیت را دارند که تشخیص دهند چه زمانی از آشکارساز GPS استفاده می‌شود و می‌توانند به طور خودکار فرستنده خود را خاموش کنند. یا به حالت مخفی تغییر دهید و آنها را توسط آشکارساز غیرقابل شناسایی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا