کسب و کارها

آموزش سئو فروشگاه اینترنتی، بررسی نکات

آموزش سئو سایت فروشگاهی هدف اصلی این محتواست چرا که یکی از ارزان ترین راه ها برای افزایش فروش در سایت و جذب ترافیک هدفمند سئو سایت است.

فروشگاه اینترنتی دارید؟ فروش اینترنتی قابل قبولی ندارید؟ آیا تابحال از کانال بازاریابی سئو استفاده نکرده اید؟

اگر جواب سوال های بالا بله است پس در ادامه همراه من باشید.

من محمد نصیری کارشناس سئو و بنیان گذار سایت وبین سئو هستم. در این آموزش، سئو را برای سایتی آموزش می دهیم که تازه تاسیس است.

در شروع باید چیکار کنیم؟

باید طبق مسیر زیر پیش بریم:

  1. بررسی کسب و کار
  2. تحلیل رقبای اینترنتی
  3. تحقیق درست عبارات کلیدی برای فروش و بلاگ
  4. انتخاب و هدف گذاری درست عبارات کلیدی
  5. شناخت ساختار صفحات اصلی فروشگاه اینترنتی
  6. تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی(کدام صفحات؟)
  7. تولید محتوا برای بلاگ فروشگاه اینترنتی!!

شروع همیشه با بررسی کلی کسب و کار

خب یعنی چی بررسی کلی کسب و کار! که چی!

ببینید شما باید بازار کسب و کار و میزان استقبال از محصولات رو کامل بررسی کنید. باید بدونید که پرفروش ترین محصولات کدامند؟! اینستاگرام رو بررسی کنید و لیستی از فروش ترین ها استخراج کنید.

شاید با خودت بگی اینا که کار سئوکار نیست! اما میخام بهت بگم اگر با دید فروش سئو رو شروع کنی خیلی راحت تر به خریدهای آنلاین کاربران میرسی. اون موقع کارفرما ازت بسیار راضی تره!

حالا اگه سایت برای خودت باشه (یعنی طراحی سایت فروشگاهی یا فروشگاه اینترنتی رو انجام دادی) که چ بهتر! گل رو زدی.

تحلیل رقبای اینترنتی

برای شروع عالی در سئو فروشگاه اینترنتی خود باید رقبای خود را تحلیل کنید. چرا؟؟

من بارها در دوره های آموزشی خودم مثل دوره آموزش سئو پیشرفته وبین سئو توضیح داده ام که شما با بررسی سایت دیگران می توانید نقاط قوت و نقاط ضعف وبسایت های آنها را بشناسید و بعد از شناخت درست بازار و رقبا؛ استراتژی مناسبی برای شروع انتخاب کنید

مثلا چه مواردی رو بررسی کنیم:

  • سرعت سایت ها با ابزار Google Page Speed
  • تکنولوژی cms هایی که استفاده میکنن مثلا وردپرس یا اختصاصی و…
  • آیا ssl دارند یا خیر
  • نسبت کد به متن در سورس صفحات سایت
  • ساختار صفحاتشون برای ui و ux و سئوسایت
  • میزان محتواهای منتشر شده و بررسی استراتژی محتوایی که دارند.
  • عبارات کلیدی بلندی که استفاده شده و رنک دارند
  • عمر دامنه رقبا مهمه
  • میزان لینک سازی خارجی
  • برندینگ دامنه ها بررسی بشه
  • و…

تحقیق درست عبارات کلیدی برای فروش و بلاگ

یکی از بخش های مهم در سئو سایت فروشگاهی، تحقیق و انتخاب صحیح عبارات کلیدی است. مثلا اگر در حوزه فروش لباس زنانه در اینترنت فعالیت می کنید باید عبارات مناسبی که باعث فروش می شوند را انتخاب کنید.

دقت کنید انتخاب عبارات باید براساس صفحه ای که قرار سئو کنید انجام شود. مثلا برای صفحه لندینگ دسته بندی یک سری عبارات را باید انتخاب کنید و برای صفحه محصول عبارات دیگر.

برای مثال اگر فروشنده کالای دیجیتال مثل موبایل هستید برای صفحه دسته بندی موبایل باید عباراتی مثل خرید گوشی، خرید موبایل و… را انتخاب کنید و برای دسته بندی گوشی های سامسونگ عبارات خرید موبایل سامسونگ یا خرید گوشی گوشی سامسونگ را انتخاب کنید.

اگر محصول سامسونگ s22 را برای فروش دارید باید صفحه محصول با عبارت خرید گوشی سامسونگ s22 یا قیمت گوشی سامسونگ s22 و… سئو کنید.

اگر که نیاز به اطلاعات دقیق تر همراه با مثال بیشتر دارید میتوانید به دوره آموزش سئو حرفه ای و پیشرفته سایت webinseo سر بزنید.

انتخاب و هدف گذاری درست عبارات کلیدی

هدف گذاری برای صفحات مهم در فروشگاه اینترنتی به این شکل هستش که محصولات و دسته هایی که قرار کار کنیم مشخص میشه. زنجیره تامین و استراتژی فروش محصولات هم مشخص میشه. بعد به سئوکار میگن مثلا ما ۴۰ تا دسته بندی داریم حالا براساس ترند بازار از کدوم محصولات شروع کنیم به سئو.

استراتژیست محتوا هم با عباراتی که سئوکار مشخص کرده کار رو شروع میکنه و استراتژی رو تدوین میکنه.

شناخت ساختار صفحات اصلی فروشگاه اینترنتی

صفحات مهم یک فروشگاه اینترنتی که برای سئو و اعتماد کاربران بسیار مهم است:

  • صفحه محصول یا PDP (Product Detail Page)
  • صفحه دسته بندی محصولات یا PLP (Product Listing Page)
  • صفحه سبد خرید یا SCP
  • صفحه تسویه حساب یا CP (Checkout Page)
  • صفحه قوانین و سیاست های کسب و کار
  • صفحات درباره و تماس با کسب و کار
  • صفحات بلاگ
  • و…

تولید محتوا برای فروشگاه اینترنتی

تولید و سئو محتوا بحث چالشی در سئو سایت های فروشگاهی! حالا چرا چالش برانگیز؟

خیلی دوستان وقتی می خواهند برای سایت فروشگاهی تولید محتوا کنند نمیدانند که از چه استراتژی استفاده کنند یا اول برای بلاگ تولید محتوا کنند یا برای دسته بندی یا صفحات محصول!

خب همراه من باشید تا توضیحاتی را در این مسئله به شما ارائه کنم.

در ابتدا شما باید صفحات PLP یا صفحات دسته بندی محصول را سئو کنید و برای سئو به محتوا دارید.

مثال برای سایت فروش کالای دیجیتال مثلا شما ابتدا باید برای صفحه خرید گوشی محتوا تولید کنید و بعد از رنک گرفتن و ایندکس شدن سراغ صفحات محصول بروید و باید از صفحات محصول هم به صفحات دسته بندی لینک داخلی بدهید.

برای بلاگ فروشگاه اینترنتی باید خیلی خیلی دقیق عمل کنید مثلا هیچ وقت نباید در مورد عبارت خرید گوشی در بلاگ تولید محتوا کنید حالا اگر هم این اشتباه را مرتکب شدید خیلی راحت محتوا را به صفحه دسته بندی خرید گوشی انتقال دهید و بعد صفحه بلاگ مورد نظر را با ریدایرکت دائمی 301 به صفحه دسته بندی خرید گوشی منتقل کنید.

حالا برای بلاگ چه عباراتی را انتخاب کنیم مثلا می توانید با استفاده از ابزار رایگان keywordchi به راحتی عبارات خیلی طولانی و هدفمند تر را انتخاب کنید.

منبع محتوا: searchenginejournal.com و www.webinseo.com و woocommerce.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا