کسب و کارها

مراحل خرید از چین به زبان ساده

راه های خرید از چین در ایران

کشور چین به دلیل تولیداتی که در زمینه های مختلف انجام می دهد به یکی از قطب تجاری جهان تبدیل شده است و به تمامی کشور های جهان محصولات متنوعی را صادر می کند، از این رو تاجران زیادی به خرید از چین و همچنین خرید از ebay به عنوان یکی از سایت خرید از این کشور روی می آورند و این کشور را به عنوان تامین کننده کالاهای مورد نیاز خود انتخاب می نمایند و برای انتقال کالاهای تجاری از این کشور روش حمل بار هوایی از چین را انتخاب می کنند. کالاهایی که با استفاده از این روش به ایران منتقل می شوند در گمرک فرودگاهی امام خمینی تخلیه می شوند و روند ترخیص از فرودگاه امام خمینی را طی می کنند. از این رو ما در گروه تجاری ققنوس به ارائه خدمات گوناگونی در راستای خرید و واردات کالاهای تجاری به مشتریان خود می پردازیم که در ادامه به ارائه توضیحات بیشتری در رابطه با این مسئله می پردازیم.

مراحل خرید و واردات از چین

خرید از چین به عنوان کشوری که به یکی از قطب های اقتصادی جهان تبدیل شده است مزایای زیادی را برای تاجران و وارد کنندگاه کالا به همراه دارد از این رو تاجران زیادی از کشورهای مختلف اقدام به واردات کالا از این کشور می کنند. برای این که یک شما به عنوان یک تاجر بتوانید به خرید از چین و یا خرید از ebay بپردازید و محصولات خریداری شده را به کشور خود وارد نمایید باید یک سری مراحل را به دقت طی کنید تا پس از حمل کالاهای تجاری به کشور با استفاده از روش حمل بار هوایی که یکی از سرویس های حمل و نقل ما در گروه تجاری ققنوس است به ترخیص از فرودگاه امام خمینی بپردازند. روند خرید کالا از چین و واردات آن به کشور به صورت زیر است:

– به عنوان یک تاجر و خریدار کالا از چین ابتدا باید کالایی را که قصد واردات آن را دارید با توجه به نیاز بازار در کشور مقصد تعیین کنید. در این زمینه می توانید با استفاده از مشاوره های بازرگانی که ما در گروه تجاری ققنوس به شما ارائه می دهیم بهترین کالا را برای واردات از چین انتخاب کنید.

– در مرحله دوم چه قصد خرید از چین را به صورت حضوری داشته باشید و چه بخواهید به خرید از ebay بپردازید باید یک فروشنده معتبر پیدا کنید، که برای این کار ما در گروه تجاری ققنوس استفاده از سرویس منبع یابی و سورسینگ را به شما پیشنهاد می دهیم.

– در مرحله سوم باید به عنوان خریدار با فروشنده ی معتبری که پیدا کرده اید به مذاکره بپردازید و در رابطه با شرایط و ویژگی های کالای مورد نظر، شیوه پرداخت وجه کالا، زمان مورد نیاز برای ارسال کالا، نحوه انتقال کالا و …. صحبت کنید تا به توافق برسید.

– برای اطمینان از کیفیت و اصالت کالایی که قرار است در حجم بالا خریداری کنید، علی الخصوص در هنگام خرید از ebay به عنوان روش خرید غیر حضوری یا هر کدام از سایت های فروشگاهی دیگر از فروشنده بخواهید یک نمونه از کالای مورد نظر را برای شما ارسال کند تا با انجام آزمایش های مختلف از اصالت آن اطمینان پیدا کنید.

– پس از توافق کردن با فروشنده با توجه به شرایط کالاهای تجاری وارداتی مانند وزن، حجم و تعداد آن ها یکی از روش های که می توانید برای انتقال کالاها به کشور مقصد استفاده نمایید روش حمل بار هوایی از چین می باشد که در این مورد استفاده از سرویس حمل بار هوایی ما در گروه تجار ققنوس را به شما پیشنهاد می کنیم.

– برای این که بتوانید محموله ی تجاری حاصل از خرید از چین را به کشور وارد کنید باید اقدام به دریافت مجوز واردات کالا نمایید.

– پس از ورود کالاهای تجاری خریداری شده از چین باید در صورتی که از روش حمل و نقل هوایی استفاده کرده باشید باید روند ترخیص از فرودگاه امام را آغاز کنید اما با توجه به این که روند ترخیص کالا به دلیل مراحل متعددی که دارند بسیار پیچینده و وقت گیر می باشد، می توان انجام آن را به ترخیص کاران حرفه ای و مجرب ما در گروه تجاری ققنوس واگذار نمایید و کالاهای تجاری خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم تریم هزینه دریافت نمایید.

مراحل خرید از چین به زبان ساده

سایت های خرید از چین

یکی از مسائلی که باعث شد چین به یکی از قطب های اقتصادی جهان تبدیل شود سایت های فروشی بود که به ایجاد یک بستر تعاملی بین خریدار و فروشنده پرداختند. شما به عنوان یک تاجر می توانید با انتخاب یک فروشنده معتبر و رعایت نکات ایمنی به راحتی کالاهای تجاری مورد نظر خود را خریداری کنید و با استفاده از سرویس حمل بار هوایی از چین که ما کالاهای تجاری خود را به گمرک فرودگاه امام خمینی منتقل کرده و پس از طی کردن روند ترخیص از فرودگاه امام خمینی به وسیله ترخیص کاران ما کالاهای خود را دریافت نمایید، و یا به طور کامل از مرحله خرید از هر کدام از سایت خرید چین تا پس از مرحله ترخیص کالا را به ما واگذار نمایید و تجارتی بدون ریسک و ایمن را تجربه کنید. از جمله سایت های خرید از چین می توان به سایت های زیر اشاره نمود:

سایت علی بابا: 

سایت علی بابا که دفتر مرکزی آن در کشور چین تاسیس شده است یکی از فروشگاه های اینترنتی در کشور چین است که در سال 1999 توسط فردی به نام جک ما تاسیس شد و با ارائه خدمات گسترده در زمینه خرید و فروش کالا به صورت عمده و خرده بار توانست به در سال 2012 موفقیت های چشم گیری را به دست آورده و از دیگر رقبای خود پیشی بگیرد. بر اساس آمار های به دست آمده حدود 80 درصد از فروش کالای اینترنتی در کشور چین متعلق به فعالیت های این سایت می باشد.

سایت ebay: 

یکی دیگر از سایت های خرید و فروش اینترنتی کالا سایت ebay می باشد. این سایت که یک شرکت خرید و فروش آنلاین بسیار بزرگ و جهانی به حساب می آید در واقع یک شرکت چند ملیتی است که توسط فردی به نام پیر امیدیار در تاریخ چهارم سپتامبر سال 1995 تاسیس شده است. از آنجایی  که فروشندگان گوناگونی از سراسر دنیا محصولات خود را در این سایت در معرض تماشا قرار داده اند و تنوع کالای بی نظیری در این سایت مشاهده می شود تاجران زیادی به خرید از ebay جذب شده اند. البته این شرکت در چین تاسیس نشده است بلکه دفتر مرکزی آن در کالیفرنیا می باشد.

سایت تائوبائو: 

یکی دیگر از سایت های خرید و فروش آنلاین در کشور چین سایت تائوبائو است این سایت که دفتر مرکزی آن در شهر هانگژو تاسیس شده است یک سایت خرید و فروش چینی زبان است و از آن جایی که توسط شرکت علی بابا تاسیس شده است یکی از زیر مجموعه های این شرکت محسوب می شود.

نحوه حمل و نقل بار از چین

زمانی که به عنوان یک تاجر با خرید از چین محموله تجاری وارداتی خود را تهیه می کنید باید با توجه به شرایط محموله تجاری خود یکی از سه روش حمل و نقل را انتخاب نموده و به انتقال محموله تجاری خود به استفاده از آن روش بپردازید. در واقع هر کدام از سه روش حمل و نقل هوایی، حمل و نقل دریایی و حمل و نقل زمینی دارای یک سری مزایا و معایب می باشند که شما به عنوان یک تاجر موظف هستید تمامی این نکات را در نظر بگیرید. 

در صورتی که قصد داشته باشید برای جابه جایی محموله تجاری خود از سرویس حمل بار هوایی از چین که توسط ما در گروه تجاری ققنوس ارائه می شود استفاده کنید، پس از خرید از چین به صورت حضوری و یا با خرید از ebay و به صورت غیر حضوری کالاها به وسیله فروشنده به شرکت حمل و نقل یعنی به کارشناسان ما در سرویس حمل و نقل هوایی تحویل داده می شود و کارشناسان ما نیز محموله تجاری را به خط پرواز منتقل می کنند و کالاها پس از بارگیری و حرکت به سوی مقصد در گمرک فرودگاه امام خمینی تخلیه شده و بعد از طی کردن روند ترخیص از فرودگاه امام خمینی کالاها به شما تحویل داده خواهد شد.

ترخیص کالای وارداتی از چین

کالاهای تجاری وارداتی که با خرید از چین و یا خرید از ebay توسط شما که تاجر و یا صاحب کالا هستید با استفاده از روش حمل بار هوایی از چین به کشور وارد می شوند در گمرک فرودگاهی امام خمینی تخلیه می شوند و باید روند ترخیص آن ها نیز در همین گمرک انجام شود که با توجه به پیچیدگی هایی که روند ترخیص کالا به دنبال داد توصیه می شود کا انجام صفر تا صد فرایند ترخیص کالا را به ترخیص کاران مجرب ما در گروه تجاری ققنوس واگذار نمایید و کالاهای خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و با کم ترین هزینه دریافت نمایید. از جمله مراحل ترخیص از فرودگاه امام خمینی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ابتدا باید مجوز ثبت سفارش کالا را از سامانه سازمان تجارت و توسعه کشور دریافت کنید.
  • سپس باید روند ثبت سفارش کالا را در سامان EPL با استفاده از پیش فاکتور کالاهای وارداتی انجام دهید.
  • در مرحله بعد باید برای دریافت مجوزهای لازم با توجه به نوع کالای وارداتی به کشور از ارگان های مختلف اقدام نمایید.
  • مرحله بعدی مراجعه به بانک عامل و ارائه اطلاعات محموله تجاری وارداتی جهت تخصیص ارز می باشد.
  • در مرحله بعد باید کلیه مدارک لازم جهت ترخیص از فرودگاه امام خمینی از جمله بیمه نامه، بارنامه و … تهیه شود.
  • باید تمامی هزینه های لازم را به گمرک پرداخت نمایید.

جمع بندی

کشور چین یکی از تولید کنندگان بزرگ جهانی است و همین دلیل باعث جذب تاجران زیادی به خرید از چین می شود، از این رو ما در گروه تجاری ققنوس با تهیه این مقاله اقدام به معرفی روند خرید کالا از چین و نحوه واردات آن با استفاده از روش حمل بار هوایی از چین نموده ایم، تا افراد تازه وارد و کم تجربه در حوزه تجارت بین المللی با این نجوه تجارت با این قطب اقتصادی به خوبی آشنا شوند. شما به عنوان یک تاجر می توانید در روند خرید و واردات کالا از چین از خدمات گوناگون ما در گروه تجاری ققنوس استفاده نموده و تجاری بدون ریسک و خطر را پشت سر بگذارید. 

از جمله خدمات ما در گروه تجاری ققنوس در این راستا می توان به مواردی چون سرویس سورسینگ و منبع یابی، سرویس خرید از سایت های خارجی، سرویس حمل بار، سرویس ترخیص از فرودگاه امام خمینی و … اشاره نمود. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا