کسب و کارها

پرطرفدارترین سبک ها در طراحی ویلا

اولین سوال طراح برای طراحی ویلا شما، سبک طراحی ویلا است!

انتخاب سبک طراحی ویلا به عنوان اولین قدم برای در ساخت ویلای رویایی شما به حساب می آید، از این رو از اهمیت بالایی برخوردار است.

اولین سوال طراحان قبل از طراحی ویلای شما، سبک تعیین شده در طراحی و ساخت ویلا است، با توجه به سبک، طراح می تواند خط فکری کارفرما را به دست آورد و با توجه به آن طراحی ویلا را ارائه دهد، از جمله نکاتی که می توان با توجه به سبک طراحی ویلا به دست آورد می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • فرم اصلی ساختمان
  • نوع متریال به کار رفته شده در دکوراسیون یا نما
  • المان های به رفته شده در ساختمان ویلایی
  • و …

با این حال شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چگونه سبک مورد علاقه ی خود را در طراحی و ساخت ویلا خود پیدا کنید، در این مقاله به بررسی 5 سبک پرطرفدار در طراحی ویلا می پردازیم، با خواندن مطالب ذکر شده در زیر می توانید سبک مورد علاقه خود را از ویلای رویایی خود به دست آورید.

طراحی ویلا مدرن در شرکت نما دیزاین

انواع سبک در طراحی ویلا

طراحی ویلا بسته به سلیقه و خواسته ی کارفرما می تواند در انواع سبک ها طراحی و اجرا شود، با این حال انتخاب سبک طراحی نیازمند آشنایی با قوانین و ضوابط موجود در آن سبک است.

در این بخش به بررسی 5 سبک پرطرفدار در طراحی ویلا می پردازیم.

  1. طراحی ویلا مدرن
  2. طراحی ویلا کلاسیک
  3. طراحی ویلا مینیمال
  4. طراحی ویلا نئوکلاسیک
  5. طراحی ویلا رومی

طراحی ویلا مدرن

سبک مدرن از جمله سبک های رایج و پرطرفدار در طراحی ویلا به حساب می آید، این سبک از طراحی این امکان را برای کارفرمایان به وجود می آورد که از ویلایی بروز بهره مند شوند که امکان از استفاده از تکنولوژی های بروز در صنعت معماری را به آن ها می دهد.

طراحی ویلا مدرن برگرفته شده از حس آرامش و در عین حال ساده زیستی است، از این رو استفاده از المان های پیچیده و در عین حال شلوغ در این سبک از طراحی ویلا زیاد به چشم نمی آید، به این صورت فرم اصلی ساختمان های ویلایی مدرن از بهم متصل شده مکعب مستطیل های پر و خالی است.

در طراحی ویلا مدرن می توان از انواع متریال های ساختمان سازی بهره برد، همچنین در این سبک از طراحی ویلا می توانید از متریال ها به صورت ترکیبی نیز استفاده کنید، با این حال به این توجه داشته باشید که استفاده بیش از 4 متریال در نمای ساختمان ویلایی یا طراحی داخلی خانه ویلایی سبب نازیبایی و ناهمگونی ساختمان خواهد شد.

از جمله متریال های رایج در طراحی ویلا مدرن می توان به مصالحی همچون شیشه، فلز، سنگ، چوب و … اشاره کرد.

حتی اگر طراح ویلا زیباترین ویلای جهان را برای شما طراحی کند؛ اما امکان اجرای آن وجود نداشته باشد یا صرفا در هنگام اجرا احتیاج به تغییرات گسترده داشته باشد؛ آن طراحی صرفا چیزی جز یک نقاشی زیبا نیست.

طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا کلاسیک القا کننده حس بزرگی و وقار در ساختمان ویلایی به حساب می آید، از این رو این سبک از طراحی ویلا به عنوان سبکی تجمل گرا ترویج پیدا کرده است.

عمده متریال استفاده شده در سبک کلاسیک را، مصالح سنگی تشکیل داده اند، از این رو هزینه اجرای این سبک از طراحی ویلا کمی بیشتر از سبک مدرن است، با این حال در صورتی که طراح از آگاهی کافی و لازم درباره ی انواع متریال ها برخوردار باشد، می تواند هزینه اجرای ویلا کلاسیک را تا حدودی کاهش دهد، چرا که می توان به جای استفاده از متریال سنگی از متریال های جایگزینی همچون سیمان یا مصالح پیش ساخته بهره برد.

رعایت تقارن در این سبک از طراحی ویلا امری ضروری به حساب می آید، همچنین فرم کلی ساختمان های ویلایی کلاسیک برگرفته شده از خطوط خمیده است، که می تواند زیبایی منحصر به فردی را به ساختمان ببخشد.

طراحی ویلا کلاسیک برگرفته شده از معماری یونان باستان است، از این رو استفاده از المان های باشکوه و در عین حال شلوغ همچون مجسمه، قرنیز، سرستون و … در این سبک از طراحی بسیار دیده می شود.

طراحی ویلا مینیمال

سبک مینیمال همانند سبک مدرن برگرفته شده از دو اصل سادگی و بی آلایشی است، با این حال در این سبک از طراحی ویلا نمی توان از متریال ها به صورت ترکیبی بهره برد و عموما از یک متریال به صورت واحد استفاده می شود.

از مشخصه های طراحی ویلا مینیمال می توان به پلان های باز آن اشاره کرد، به عبارتی در این سبک از طراحی ویلا عموما از تیغه های جداکننده (دیوار) کمتری استفاده می شود، همچنین به دلیل استفاده از رنگ های روشن و در عین حال خنثی در سبک مینیمال فضای داخلی ساختمان ویلایی بزرگتر به چشم خواهد آمد، عمده متریال استفاده شده در سبک مینیمال را مصالح سیمانی تشکیل داده اند، به این صورت هزینه اجرا و طراحی در این سبک از طراحی ویلا به نسبت کمتر از دیگر سبک ها خواهد بود.

طراحی تخصصی ویلا

طراحی ویلا نئوکلاسیک

سبک نئوکلاسیک برگرفته شده از دو سبک کلاسیک و مدرن در تلفیق با یکدیگر است، از این رو طراحی ویلا نئوکلاسیک در عین سادگی از شکوه و وقار منحصر به فردی برخوردار است.در سبک نئوکلاسیک می توان از متریال های همچون سنگ، آجر، و چوب در طراحی ویلا استفاده کرد، با این حال المان های استفاده شده در این سبک از سادگی بیشتری نسبت به سبک کلاسیک برخوردار هستند.

به عبارتی مشخصه اصلی سبک نئوکلاسیک، حفظ ارزش‌های سبک کلاسیک در تلفیق با سبک مدرن است.

طراحی ویلا رومی

همانطور که می توان از نام این سبک از طراحی ویلا پی برد، این سبک از سبک طراحی ویلا برگرفته شده از معماری روم باستان است و از المان ها و تزئینات زیادی در آن استفاده می‌شود.

در سبک رومی همانند سبک کلاسیک عموما از متریال های سنگی استفاده می شود، با این حال می توان از متریال های جایگزین برای کاهش هزینه های اجرایی بهره برد.

برخی نمای رومی را با نمای کلاسیک اشتباه می‌گیرند، یکی از شاخصه‌های جداسازی نمای رومی و نمای کلاسیک در تزئینات به کار رفته شده در آن است؛ در نمای کلاسیک از تزئینات به صورت ساده استفاده می‌شود، در  صورتی که در طراحی نمای رومی تزئینات از پیچیدگی بیشتری برخوردار هستند.

طراحی و اجرای ویلا در بالاترین کیفیت

طراحی ویلا در نما دیزاین

برای آنکه بتوانید ویلایی مطابق با خواسته های خود داشته باشید که علاوه بر زیبایی منحصر به فرد از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد، باید پروژه خود را به شرکت های مهندسی بسپارید که علاوه بر طراحان خبره از تیم اجرایی مجربی نیز برخوردار باشند، به این صورت شما می توانید با هزینه ای بهینه و در کمترین زمان پروژه خود را به بهره برداری برسانید.

شرکت نما دیزاین با بهره گیری از کادر طراحان و مجریان مجرب خود توانسته همواره مورد تایید بسیاری از کارفرمایان و پیمانکاران باشد، این شرکت خدمات طراحی ویلا شما را در قالب نقشه‌های فاز ۱ و ۲، نقشه های شاپ، نورپردازی، رندر(به میزانی کل نما دیده شود)، انیمیشن، عکس پاناروما و AR – VR و … در مدت 20-30 روز کاری ارائه می دهد، همچنین تیم اجرایی این شرکت می تواند ساخت ویلا شما در بالاترین کیفیت و بهینه ترین هزینه ارائه دهد.

از دیگر خدمات شرکت نما دیزاین می توان به تهیه مصالح ساختمانی اشاره کرد، این شرکت به واسطه ی سابقه ی 10 ساله خود در صنعت ساختمان سازی، می تواند کلیه متریال های ساخت ویلا شما را به صورت مستقیم و بدون واسطه از کارخانه ها تهیه کند، به این صورت هزینه اجرای ساختمان ویلایی شما نیز تا 30 درصد کاهش خواهد یافت.

برای اطلاع از نمونه پروژه های این شرکت و ثبت سفارش ساخت و طراحی ویلا خود می توانید به سایت نما دیزاین مراجعه کنید و از طریق شماره های موجود در سایت با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید و یا شماره خود را در صفحه تماس با ما به اشتراک بگذارید تا کارشناسان نما دیزاین در کمترین زمان با شما تماس بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا