تاریخجه تیم های ملی و باشگاه فوتبال

تاریخچه باشگاه فوتبال وست برومویچ آلبیون

باشگاه وست برومویچ از موسسین لیگ انگلستان

معرفی تیم فوتبال وست برومویچ آلبیون

باشگاه فوتبال وست برومویچ آلبیون، یک باشگاه فوتبال حرفه ای انگلیسی است که در وست برومویچ، West Midlands ، انگلستان مستقر است.سایر باشگاه های فوتبال انگلستان را در عرصه سه بخوانید.

این باشگاه در سال 1878 تشکیل شد و از سال 1900 در زمین خانگی خود یعنی The Hawthorns بازی کرده است. تیم وست برومویچ یکی از 12 عضو مؤسس لیگ فوتبال انگلیس در سال 1888 بوده است، که این لیگ اولین لیگ حرفه ای فوتبال در جهان بود .

تیم وست برومویچ بیشتر تاریخ خود را در رده های برتر فوتبال انگلیس گذرانده است. آنها یک بار، در فصل 1920-1919 قهرمان انگلیس شده اند و دو بار هم به عنوان نائب قهرمانی دست یافته اند. تیم وست برومویچ به ده فینال جام حذفی راه یافته است و در پنج بار توانسته جام قهرمانی جام حذفی را از آن خود بکند.

اولین برد تیم وست برومویچ در سال 1888، یعنی سال تاسیس لیگ به دست آمد. آنها همچنین در اولین تلاش در سال 1966 جام لیگ فوتبال را به دست آوردند. طولانی ترین دوره مداوم این باشگاه در لیگ برتر 24 سال بین 1949 تا 1973 بود و از 1986 تا 2002 آنها طولانی ترین طلسم خود را از لیگ برتر گذراندند.

این تیم در بیشتر تاریخ این باشگاه در لباس های آبی و سفید دریایی بازی کرده است. و نشان باشگاه دارای یک دریچه ای است که در شاخه زالزالک قرار گرفته است. آلبیون با سایر باشگاه های West Midlands رقابت های دیرینه ای دارد. رقبای سنتی تیم وست برومویچ تیم های استون ویلا و وولورهمپتون واندرز است، که تیم وست برومویچ دربی سیاه کشور را با تیم والور همپتون واندرز برگزار می کند .

ورزشگاه خانگی تیم وست برومویچ آلبیون

تیم وست برومویچ بازی های خانگی خود را در ورزشگاه تقریبا 27 هزار نفره The Hawthorns که در شهر وست برمویچ قرار دارد برگزار می کن . این ورزشگاه در 3 سپتامبر سال 1900 تاسیس شده است و از همان سال ورزشگاه خانگی تیم وست برومویچ آلبیون است.

تیم وست برومویچ آلبیون در بازی های خود از 3 کیت لباس استفاده می کند که عبارتند از :
1. رنگ لباس اصلی (اول) تیم وست برومویچ: پیراهن سورمه ای با نوار های عمودی سفید، شورت سفید و جوراب سورمه ای با نوار های افقی سفید تشکیل شده است.

2. رنگ لباس دوم این تیم: پیراهن سبز با نوار های عمودی زرد، شورت زرد و جوراب سبز با نوار های سبز افقی تشکیل شده است.

3. رنگ لباس سوم تیم وست برومویچ یکدست به رنگ بنفش بوده : پیراهن بنفش با طرح سفید محو، شورت بنفش و جوراب بنفش تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا