تاریخجه تیم های ملی و باشگاه فوتبال

باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد

باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد یکی از عجایب فصل جاری فوتبال انگلیس است

باشگاه فوتبال شفیلد یونایتد، باشگاهی بی نظیر و عجیب در فوتبال انگلیس است. شهر بندی شفیلد، شهر اقامت این باشگاه بوده و این تیم در آنجا میزبان رقبای خود است. تاریخچه سایر تیم های فوتبال انگلیس را در عرصه سه بخوانید.

تاریخچه باشگاه شفیلد یونایتد انگلیس

این باشگاه در سال ۱۸۸۹ در کشور انگستان تاسیس شد. این تیم در شهری از انگلستان به نام شفیلد (یکی از شهر های شمالی انگلستان است) مستقر شده است و در این شهر طرفداران بسیاری دارد.

این تیم در ابتدا بخشی از باشگاه کریکت شفیلد یونایتد بود ولی در سال ۱۸۸۹ با بوجود آمدن اختلافات در مدیریت آن, باشگاه شفیلد یونایتد انگلیس به صورت جداگانه شروع به کار خود کرد. پرچم این تیم باشگاهی شامل ۲ شمشیر عربی ست که معنای این ۲ شمشیر بر مبنای محصولات استیل و فلزی است که در شهر شفیلد تولید می شود و در واقع مثل شهر زنجان که ایران شهرت دارد, شهر شفیلد نیز یاد آور محصولات فلزی است.

استادیم این باشگاه برامال لین نام دارد. در سال ۱۹۸۷ این تیم با کوشش و تلاش های فراوان خود توانست به مقام دومی در لیگ برتر انگلستان را بدست آورد و این تیم فقط توانسته یک بار در سال ۱۸۹۸ قهرمان لیگ فوتبال انگلستان شود و از آن به بعد نتوانسته در لیگ جایگاه قهرمانی را بدست آورد, البته لازم به ذکر است این تیم بعد از این قهرمانی توانست در سال ۱۹۰۰ نامب قهرمان لیگ برتر انگلستان شود.

لباس اول این تیم به صورت راه راه های قرمز و سفید رنگ و شلوارک آنها مشکی رنگ است و لباس دوم این آنها به صورت سفید است . مالک این باشگاه یکی از ثروتمندان عربستانیست به نام عبدالله بن مساعد بن عبد العزیز آل سعود که وی توانسته است با حمایت های خود بازیکنان خوبی را وارد این تیم نماید. در حال حاظر با توجه به هزینه های فراوان مربی این تیم کریس ویلدر (Chris Wilder) است که این سر مربی اصالت انگلیسی دارد و در سال ۱۳۴۶ متولد شده است.

ورزشگاه باشگاه شفیلد یونایتد انگلیس

در حال حاظر ورزشگاه این تیم Bramall Lane نام داره. این ورزشگاه در سال ۱۸۵۵ افتتاح شد و با توجه به گذر زمان بارها باز سازی شد. در حال حاظر این ورزشگاه ۳۲۷۰۲ نفر ظرفیت دارد.

افتخارات باشگاه شفیلد یونایتد انگلیس

  • یکی از افتخارات این تیم کسب جام قهرمانی در سال ۱۸۹۸ است .
  • در سال سال های ۱۹۲۵, ۱۹۱۵, ۱۹۰۲ و ۱۸۹۹ توانسته در جام حذفی انگلستان عنوان قهرمانی را از آن خود نماید.
  • تنها در سال ۱۹۵۳ توانست چمپیونشیپ انگلستان را به خانه ببرد.
  • ۷ بار باشگاه شفیلد یونایتد انگلیس توانسته در چمپیونشیپ انگلستان نایب قهرمان شود.
  • ۲ بار نیز در جام حذفی انگلستان (اف ای کاپ) توانسته نایب قهرمان این جام شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا