تاریخجه تیم های ملی و باشگاه فوتبال

باشگاه فوتبال برنلی

باشگاه فوتبال برنلی برخاسته از شهر برنلی مشهور در انگلستان

باشگاه فوتبال برنلی یکی از باقدمت ترین باشگاه های فوتبال در انگلستان است. تاریخچه باشگاه برنلی، فراز و نشیب های زیادی دارد. تاریخچه سایر باشگاه های فوتبال انگلستان را در عرصه سه بخوانید.

تاریخچه باشگاه فوتبال برنلی

تیم باشگاهی برنلی از باشگاه های قدیمی و بسیار پر آوازه شهر برنلی در کشور انگلستان است و طرفداران بسیار زیادی در این شهر دارد که با عشق فراوان این تیم را دوست دارند و به عنوان هواداران پروپاقرص این باشگاه شناخته می‌شوند و تقریباً در تمامی بازی‌های خانگی این تیم را به طور تمام و کمال همراهی می کنند.

این باشگاه قدیمی در سال ۱۸۸۲ میلادی در این شهر تاسیس شد و فعالیتش را از همان سال به صورت کاملاً رسمی شروع کرد این باشگاه بیشتر در حوزه فوتبال فعالیت دارد و برای این ورزش ورزشگاه اختصاصی خود را دارد که نام این ورزشگاه تارف مور است.

ورزشگاه تارف مور که ورزشگاه اختصاصی تیم برنلی است تقریبا ظرفیتی معادل ۲۱ هزار نفر را دارد و با امکانات روز دنیا ساخته شده و هر ساله توسط مدیران باشگاه و همینطور سرمایه گذاران این تیم به روز رسانی می شود و جدیدترین امکانات در آن قرار می گیرد.

باشگاه را میک گارلیک مدیریت می‌کند و به عنوان مدیر عامل این باشگاه شناخته می شود که به گفته تعداد زیادی از طرفداران باشگاه برنلی از زمان مدیر شدن او اوضاع باشگاه سر و سامان گرفته است این مدیرعامل شان دایچ را به عنوان سرمربی باشگاه برنلی انتخاب کرده است. رنگ لباس بازیکنان تیم برنلی نیز از ابتدا رنگ های مختلفی بوده است اما در حال حاضر لباس قرمز و سفید بر تن می کنند.

موفقیت های باشگاه برنلی

در اتو موفقیت‌های این باشگاه باید بگویم که این تیم قدیمی چندین دوره از مسابقات خود را در لیگ دسته یک انگلیس گذرانده است و در تمام این دوره ها فقط و فقط ۲ مرتبه موفق شده تا با پیروزی بر حریفان ش به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و دو مرتبه نیز توانست تا نائب قهرمان رقابت های فوتبال کشور انگلیس شود.

این باشگاه در سال ۱۹۱۹ و همینطور سال ۱۹۶۰ میلادی نتوانست به قهرمانی دست پیدا کند و نایب قهرمان شد سالهای قهرمانی این تیم نیز سال‌های ۱۹۵۹ و ۱۹۲۰ میلادی بوده است.

باشگاه برنلی در لیگ های دسته دوم و دسته سوم فوتبال کشور انگلیس نیز حضور داشته است و در هر کدام از این لیگ ها توانسته تا به عنوان قهرمانی دست پیدا کند.

به عنوان مثال در لیگ دسته دو انگلیس این باشگاه موفق شد تا در سال های ۱۹۱۳ ۱۹۴۷ و همینطور ۲۰۱۴ میلادی به عنوان قهرمانی دست پیدا کند و در لیگ دسته سی نیز در سال ۱۹۸۲ میلادی موفق شد تا قهرمان بشود و به لیگ دسته بالاتر صعود کند.

آنالیز نتایج فوتبال باشگاه برنلی

در فصل جاری این تیم توانسته تا نتایج بسیار خوب و مطلوبی را تا اینجای کار بگیرد و به عنوان یکی از تیم های خوبه لیگ ۲۰۲۱ جزیره شناخته می شود به طوری که با توجه به نتایج بسیار جالب توجه همه را به خود جلب کرده است و به عنوان پدیده این روزهای لیگ برتر کشور انگلستان شناخته می شود.

برخلاف نتایج ضعیف سال های گذشته در لیگ برتر فوتبال انگلیس در در فصل جاری این باشگاه توانسته تا با کسب ۳۴ امتیاز از بازی های خود در رده هفتم جدول لیگ برتر قرار بگیرد.

با آنالیز نتایج این تیم متوجه شدیم که در ۶ بازی گذشته تیم برنلی تنها یک بازی را واگذار کرده است که آن هم در مقابل تیم پر قدرت تاتنهام بوده و باخت دیگری نداشته است این موضوع در حالی است که در این ۶ دیدار این تیم با تیم‌هایی چون لسترسیتی و لیورپول نیز بازی کرده و نتایج درخشانی را بر جای گذاشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا