تاریخجه تیم های ملی و باشگاه فوتبال

تاریخچه باشگاه فوتبال کریستال پالاس

باشگاه فوتبال کریستال پالاس: روی هاجسون پیرترین مربی حال حاضر لیگ برتر انگلیس!!!

تاریخچه باشگاه

باشگاه فوتبال کریستال پالاس (Wikipedia Crystal Palace F.C) یک باشگاه فوتبال حرفه ای است که در Selhurst، لندن جنوبی، انگلیس مستقر است و در حال حاضر در لیگ برتر، بالاترین سطح فوتبال انگلیس، شرکت می کند. اگرچه تاریخ رسمی تأسیس آنها 1905 است، این باشگاه ادعا می کند که ادامه باشگاه فوتبال آماتور اصلی Crystal Palace است که برای اولین بار در سال 1861 تاسیس شد و این باعث می شود آنها به قدیمی ترین باشگاه فوتبال حرفه ای در جهان تبدیل شوند.

تاریخچه باشگاه فوتبال کریستال پالاس
تاریخچه باشگاه فوتبال کریستال پالاس

تحت همان شرکت Crystal Palace هر دو باشگاه آماتور و حرفه ای در محوطه ساختمان نمایشگاه Crystal Palace بازی می کردند و این باشگاه حرفه ای تا سال 1915 در استادیوم فینال جام حذفی بازی می کرد، که به دلیل آغاز جنگ جهانی اول مجبور به ترک آنجا شدند. در سال 1924، آنها به خانه فعلی خود در پارک Selhurst نقل مکان کردند.

این باشگاه آماتور در سال 1863 به یکی از اعضای اصلی بنیانگذار اتحادیه فوتبال تبدیل شد و در اولین دوره مسابقات جام حذفی انگلیس در سالهای 72-1871 شرکت کرد و به نیمه نهایی رسید، اما پس از جام حذفی 1875–76 از رکوردهای تاریخی ناپدید شد.

باشگاه قدیمی کریستال پالاس
باشگاه قدیمی کریستال پالاس

اندکی پس از بازگشت کریستال پالاس در سال 1905 به عنوان یک باشگاه حرفه ای، آنها برای انتخاب در لیگ فوتبال درخواست کردند، اما رد شدند و در عوض در لیگ جنوب بازی کردند. پالاس سرانجام در سال 1920 به لیگ فوتبال پیوست و در کل بیشتر تاریخ لیگ خود را صرف رقابت در دو رده برتر فوتبال انگلیس کرده است.

از سال 1964، آنها فقط یک بار به مدت سه فصل از سال 1974 تا 1977 به زیر رده دوم سقوط کرده اند. در طول دوره حضور در پرواز برتر در اواخر دهه 1980 و اوایل دهه 1990، این باشگاه بالاترین مقام خود را در لیگ مقام سوم کسب کرده، که اکنون به عنوان لیگ برتر شناخته می شود،

در فصل 1990-1999، به دلیل محدودیت تعداد مکان های اروپایی در دسترس باشگاه های انگلیسی پس از لغو ممنوعیت یوفا ناشی از فاجعه استادیوم هیزل، پالاس متأسفانه از صعود به جام یوفا در پایان آن فصل غافل شد. در همین دوره بود که پالاس پس از بازی مجدد به فینال جام حذفی 1990 در برابر منچستر یونایتد باخت، اما آنها در سال بعد با شکست دادن اورتون در فینال، جام را از آن خود کردند.

این باشگاه در سال 1992 به عضو بنیانگذار لیگ برتر درآمد. پس از سقوط آنها از لیگ برتر در سال 1998، پالاس پس از مشکلات مالی که منجر به دو بار مدیریت باشگاه در سال 1999 و 2010 شد، رو به زوال رفت، اما آنها مجددا خود را بازسازی کردند و دوباره به لیگ برتر در سال 2013 که از آن زمان در آن باقی مانده اند و در سال 2016 به فینال جام حذفی رسیدند و نایب قهرمان شدند.

Anglų kalbos kursai internetu ir vasaros vaikų stovyklos Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje svetainėje intellectus.lt
کریستال پالاس از قدیمی ترین باشگاه های فوتبال انگلیس
کریستال پالاس از قدیمی ترین باشگاه های فوتبال انگلیس

رنگ لباس باشگاه کریستال پالاس

رنگ های لباس این باشگاه تا سال 1973 كلر و آبی بود ، اما پس از آن تصمیم گرفتند به نوارهای عمودی قرمز و آبی بپردازند. پالاس با برایتون و هوو آلبیون ، که با آنها دربی M23 رقابت می کنند ، یک رقابت طولانی مدت و شدید دارد و همچنین با باشگاه های دیگر Millwall و Charlton Athletic رقابت های مشترکی دارد.

رنگ لباس باشگاه کریستال پالاس
رنگ لباس باشگاه کریستال پالاس

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا