تاریخچه

تاریخچه بیت کوین

احتمالاً تا به حال درباره ” ارز های دیجیتال ” زیاده شنیده اید و قطعاً در بین تمامی ارز های دیجیتال موجود، اسم ” بیت کوین ” زیاد به گوشتان خورده است. در این مقاله قصد داریم تا شما کاربران محترم را به صورت کامل با ارز دیجیتال بیت کوین آشنا کنیم.

مطالعه این مقاله برای شما عزیزان فرصت خوبی است تا با تمامی مباحث موجود درباره ارز دیجیتال بیت کوین آشنا شوید. اگر بخواهیم بیت کوین را به زبان ساده در ابتدایی ترین قسمت از این مقاله توصیف کنیم، این‌گونه می گوییم که بیت کوین یک ارز دیجیتال است که شما می توانید با آن به صورت دلاری کسب درآمد کنید.

حال اینکه چطور این کار امکان پذیر است در ادامه اشاره خواهیم کرد. همراه ما باشید.

بیت کوین – Bitcoin چیست؟

در ابتدایی ترین قسمت از مقاله همان‌طور که می دانید کمی قصد داریم تا درباره بیت کوین با شما عزیزان گفتگو کنیم. 

بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که شما می توانید آن را بخرید و بفروشید و همچنین استخراج کنید. شاید برایتان در همین ابتدا سوالاتی درباره استخراج این ارز پیش بیاید که اگر کمی صبر کنید در ادامه به صورت کامل با این موضوع آشنا خواهید شد. شما می توانید از طریق بیت کوین برای هر دوست و یا آشنا و یا هر فرد دیگری به راحتی پول ارسال کنید. شاید تا به حال از اطرافیانتان شنیده اید که در بیت کوین سرمایه گذاری کرده اند. شما هم همانند آن ها می توانید در بیت کوین سرمایه گذاری کنید و به راحتی از آن کسب درآمد کنید. 

با ارز دیجیتال بیت کوین شما می توانید کار های پرداختی مختلفی را انجام دهید که دو نمونه از آن را در قسمت قبلی برایتان شرح دادیم. شاید تا به حال نمی دانستید که از بیت کوین به جز خرید و فروش و یا استخراج می توانید این‌گونه استفاده هایی را نیز بکنید و حال که این اطلاعات را به دست آورده اید راغب هستید تا بیشتر درباره این ارز بدانید. همان‌طور که گفتیم در این مقاله ما به صورت کامل با شما عزیزان درباره بیت کوین گفتگو خواهیم کرد.

اگر در فضای مجازی فعال باشید و یا اینکه اخبار بین‌المللی را به صورت مرتب دنبال کنید، احتمالاً خبرهای نوسان قیمت بیت کوین به گوشتان خورده است. از همان ابتدا که بیت کوین به وجود آمد تا به حال دارای نوسانات زیادی بود. گاهی این قیمت بیت کوین به قدرتی افزایش پیدا میکرد که خبر های آن سرا سری می شد و گاهی نیز اینقدر کاهش که باز هم خبر آن سرا سری می شد و برخی ها نیز اقدام به خارج نمودن پول خود از بیت کوین می شدند تا ضرر نکنند. در ادامه همراه ما باشید تا بیشتر با بیت کوین آشنا شوید.

تاریخچه بیت کوین 

شاید علاقه به این داشته باشید که کمی درباره تاریخچه ارز دیجیتال بیت کوین اطلاعات کسب کنید. در این قسمت از مقاله همان‌طور که متوجه شدید ما قصد داریم تا درباره بیت کوین با شما عزیزان گفتگو کنیم. 

بیت کوین در سال اواخر سال 2008 که برخی از سایت ها سال 2009 را عنوان کرده اند به وجود آمد. هر تکنولوژی و یا هر چیز دیگری که خلق می شود یک خالق دارد. بین کوین نیز توسط یک فرد خلق و روانه بازار شد. خالق بیت کوین فردی ناشناس است و در حال حاضر هنوز هیچ هویتی از وی فاش نشده است.

از خالق بیت کوین تنها یک نام مستعار که ” ساتوشی ناکاموتو ” است در حال حاضر تمامی طرفداران بیت کوین آن فرد را به این نام می شناسند. برخی از افراد می گویند که ساتوشی ناکاموتو نام یک فرد است و برخی ها نیز می گویند که نام یک گروه.

در حقیقت به صورت کامل این اطلاعات دردسترس هیچ فردی نمی باشد و این موضوع کمی کاربران محتاط را به شک انداخته است که آیا از بیت کوین استفاده کنند یا خیر. در حال حاضر هیچ خبری از این فرد و یا افراد نیست و تنها این اطلاعات وجود دارد که بیت کوین توسط یک تیم توسعه دهنده اداره می شود. 

از زمان انتشار بیت کوین تا به حال، از این ارز فورک های زیادی تولید شده است. برای مثال یکی از فورک های معروف بیت کوین، ارز دیجیتال بیت کوین کش است. اگر درباره فورک اطلاعاتی ندارید می توانید با مراجعه به مقاله اخصتصاصی بیت کوین درباره فورک ارز های دیجیتال اطلاعات کاملی به دست آورید. تمامی ارز های دیجیتال قابلیت فورک شدن دارند که ما در آن مقاله به صورت کامل به این موضوع اشاره کرده ایم.

چرا بیت کوین شکل گرفت؟

اینکه بیت کوین چرا شکل گرفت مربوط به اهدافی است که توسعه دهندگان آن و یا ساتوشی ناکاموتو که خالق بیت کوین است می شود. بیت کوین آمد تا تبادل پول و یا خرید و یا هر کاری دیگری که با ورود بیت کوین آسان تر می شود، به راحتی انجام شود. 

برای اینکه این موضوع را بهتر متوجه شوید بگذارید تا برایتان یک مثال بزنیم. 

همان‌طور که می دانید در حال حاضر کشور ایران از سوی آمریکا در حوزه های مختلف تحریم شده است و این موضوع بر روی تمامی قسمت ها اثر منفی گذاشته است. یکی از این موارد انتقال های مالی می باشد. برای مثال اگر شما بخواهید از ایران، برای فردی که در آمریکا حضور دارد پول ارسال کنید، بسیار سخت است و بابت این کار باید با افرادی زیادی گفتگو کنید.

اما با وجود بیت کوین و دیگر ارز های دیجیتال این کار آسان شده است چراکه اگر نیاز به انجام این کار بود شما تنها باید از کیف پول خودتان برای آن فرد کوین ارسال کنید. به همین راحتی دیگر توانستید از ایران به امریکا پول ارسال کنید و یا بلعکس.

همان‌طور که مطالعه کردید، یکی از راه هایی که بیت کوین و یا ارز های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرند دقیقا همین موضوع است. جز این مورد، موارد دیگری نیز وجود دارد که می تواند مارا برای هدف ایجاد ارز های دیجیتال و یا بیت کوین قانع کند. این موارد عبارت اند از:

  1. استفاده راحت و بی دردسر برای انجام کلیه امور پرداختی
  2. امنیت بالاتر جهت حفظ سرمایه
  3. بی دردسر
  4. و….

بلاکچین ارز دیجیتال بیت کوین

ارز دیجیتال بیت کوین بر اساس یک فناوری با نام ” بلاکچین – Blockchain ” کار می کند. اگر فردی مبتدی هستید و درباره ارز های دیجیتال اطلاعاتی ندارید، قطعاً نمی دانید بلاکچین چیست. در این قسمت از مقاله ما کمی درباره بلاکچین با شما عزیزان گفتگو خواهیم کرد اما اگر علاقه مند هستید تا در این باره اطلاعات بیشتری به دست آورید حتماً به مقاله اختصاصی بلاکچین چیست سایت زوم ارز مراجعه کنید.

بلاکچین محلی است که تمامی تراکنش های یک ارز در محلی به نام بلاک ثبت می شود. می توان گفت که بلاکچین یک دفتر کل توزیع شده می باشد که کل شبکه به آن ها اطمینان دارند و کاربرانی که در این شبکه مشارکت می کنند یک نسخه از این دفتر کل را دارند. هر تراکنشی که در بلاکچین تائید می شود در قالب یک بلاک، به بلاکچین آن ارز اضافه می شود. شاید برای شما این سؤال پیش بیاید که چگونه بلاک های بلاک چین تائید می شوند. این کار به عهده ماینر ها است. اگر نمی دانید ماینر ها به چه کسانی گفته می شود، ادامه این مقاله را از دست ندهید.   

روش های کسب بیت کوین کدامند؟

اگر فردی مبتدی باشید احتمالاً این یکی از سوالاتی است که برایتان ایجاد می شود و یا شاید تنها می توانید که برای بدست آوردن بیت کوین باید آن را استخراج کرد، اما اینطور نیست. استخراج یکی از راه هایی است که شما می توانید با آن بیت کوین کسب کنید و جز استخراج راه های دیگری نیز وجود دارد. این راه ها عبارت اند از:

  1. خرید بیت کوین
  2. هدیه گرفتن بیت کوین
  3. استخراج بیت کوین

در ادامه این مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان بیشتر درباره خرید و همچنین فروش بیت کوین و استخراج بیت کوین گفتگو کنیم. البته اگر میخواهید اطلاعات بیشتر و جامعتری هم در مورد بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال کسب کنید پایگاه اطلاع رسانی زوم ارز بهترین گزینه است.

چگونه می توان بیت کوین را خرید و فروش کرد؟

همان‌طور که گفتیم، یکی از راه های بدست آوردن بیت کوین خرید آن است. شما می توانید به راحتی با خرید بیت کوین، اقدام به کسب بیت کوین کنید. حال می توانید بر روی بیت کوین سرمایه گذاری کنید و یا اینکه بیت کوین را مجدد در قیمت بالاتر بفروشید و کسب در آمد کنید. اینکار یعنی اینکه خرید و فروش بیت کوین را انجام دهید. افرادی که در حوزه ارز های دیجیتال، به خرید و فروش رمز ارز ها می پردازند تریدر می گویند. اگر شما این کار را انجام دهید یک تریدر محسوب می شود. 

برای خرید بیت کوین باید از صرافی های آنلاین استفاده کنید. برخی از سایت ها هستند که به شما امکان خرید و فروش بیت کوین را می دهند و شما می توانید به راحتی در آن ها خرید و فروش بیت کوین انجام دهید. از این نوع صرافی ها هم ایرانی وجود دارد و هم خارجی اما تمامی تریدر ها برای خرید و فروش بیت کوین از صرافی های خارجی استفاده می کنند چراکه آن ها نسبت به صرافی های ایرانی کارمزد کمتری دارند.

متاسفانه صرافی های ایرانی کارمزد زیادی از کاربران خود دریافت می کنند و این موضوع برای تریدر ها ناپسند است. شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چگونه می توان با ریال که واحد پول کشور ایران است بیت کوین خریداری کرد و وارد دنیایی ارز های دیجیتال شد؟ 

انجام این کار بسیار راحت است و برای اینکه بتوانید این کار را انجام دهید تنها کافیست همانند مراحلی که در ادامه برایتان شرح می دهیم پیش بروید.

  1. ابتدا یک صرافی معتبر ایرانی را انتخاب کنید و سپس اقدام به ساخت حساب و احراز هویت در آن کنید. احراز هویت به این معنی است که حساب شما تایید شود و مشکلی برایتان در طول فرآیند خرید پیش نیاید.
  2. پس از اینکه حساب شما در صرافی ایرانی ایجاد شد و مجاز به خرید و فروش شدید، کیف پول خود را در آن صرافی شارژ کنید. حال می توانید ارز درخواستی خودتان را انتخاب و به اندازه همان مبلغی که کیف پولتان را شارژ کرده اید خریداری کنید.
  3. پس از خرید بیت کوین به کیف پول صرافی که متعلق به شما است انتقال پیدا می کند. حال دیگر تنها باید آدرس کیف پول اصلی خود را وارد کنید تا بیت کوین خریداری شده را به کیف پول اصلی تان وارد کنید.
  4. اگر قصد خرید و فروش را داشتید باید به اندازه ای که می خواهید این کار را انجام دهید به یک صرافی خارجی انتقال دهید اما اگر قصد سرمایه گذاری و نگهداری از بیت کوین را دارید باید در همان کیف پولتان بگذارید تا باقی بماند.

نکته:

اگر قصد خرید و فروش بیت کوین را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم که در صرافی های ایرانی ابتدا اقدام به خرید تتر ( دلار دیجیتال ) کنید و سپس تتر را به صرافی های خارجی منتقل کنید و از آن جا بیت کوین تهیه کنید که کارمزد کمتری پرداخت کنید اما اگر قصد نگهداری بیت کوین را دارید بهتر است از همان صرافی های ایرانی مستقیما بیت کوین را خریداری کنید.

چگونه می توان بیت کوین را استخراج کرد؟

همان‌طور که گفتیم یکی دیگر از راه های به دست آوردن بیت کوین استخراج است. برای اینکه بتوانید بیت کوین را استخراج کنید، نیاز به سرمایه بسیار زیادی دارید چراکه متاسفانه دستگاه های ماینر در ایران قسمت بسیار زیادی دارد و این موضوع باعث شده است که دستگاه های ماینر گران باشند. برخی از افراد توانایی خرید دستگاه ماینر را ندارند پس با این حساب نمی توانند استخراج بیت کوین را انجام دهند. شاید فکر کنید که استخراج بیت کوین تنها با دستگاه های ماینر امکان پذیر است اما اینگونه نیست و شما می توانید با هر دستگاهی بیت کوین را استخراج کنید اما دیگر برایتان همانند دستگاه های ماینر سوددهی ندارد. شاید این قسمت برایتان تعجب آور باشد و قصد داشته باشید تا اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، پس همراه ما باشید.

همان‌طور که گفتیم شما می توانید با استفاده از تمامی دستگاه های هوشمند همانند گوشی های موبایل و یا کامپیوتر و یا حتی لپ تاپ ها این کار را انجام دهید اما باید بگوئیم که استخراج بیت کوین با موبایل نه تنها سود آورد نیست بلکه ممکن است ضررهای بسیار زیادی به شما وارد کند. برای اینکه این موضوع را بهتر درک کنید بگذارید تا برایتان یک مثال بزنیم.

شما یک گوشی موبایل در کنار یک دستگاه ماینر تصور کنید. آیا این دو دستگاه از لحاظ قدرت برابر هستند؟ آیا این دو دستگاه از نظر ابعاد برابر هستند؟ قطعاً اینطور نمی باشد و در نتیجه مشخص می شود که گوشی های موبایل قدرت کار در مقابل دستگاه های ماینر را ندارند. زمانی که کاربران بیت کوین استخراج می کنند در اصل با استفاده از دستگاه های ماینر اقدام به تایید تراکنش ها و ساخت بلاک در بلاکچین بیت کوین می کنند. به دلیل شلوغی و سختی شبکه این کار تنها از دست دستگاه های ماینر و یا اسیک بر می آید و دیگر هیچ دستگاهی نمی تواند به خوبی این کار را انجام دهد حتی ریگ های ماینینگ!!!

حال که متوجه دشه اید نمی توانید جز دستگاه های ماینر اقدام به استخراج بیت کوین کنید، برای بدست آوردن بیت کوین از چه راهی اقدام می کنید؟ نظرات خود را در قسمت کامنت های این پست برای ما بنویسید.

چگونه میتوان ارز دیجیتال بیت کوین را ذخیره کرد؟

نه تنها بیت کوین تمامی ارز های دیجیتال در مکانی به اسم کیف پول های دیجیتال ذخیره می شوند. کیف پول های دیجیتال انواع مختلفی دارند که کاربران می توانند بسته به استفاده خود هر نوع که خواستند را دریافت و از آن استفاده کنند. کیف پول های دیجیتال عبارت اند از:

  1. کیف پول های نرم افزاری و یا آنلاین
  2. کیف پول های سخت افزاری
  3. کیف پول های کاغذی

هر کیف پول متناسب با یک سیستم عامل می باشد و استفاده از هر کدام متفاوت است. اگر می خواهید تا درباره کیف پول های دیجیتال اطلاعات بیشتری به دست آورید می توانید با مراجعه به مقاله های مرتبط با این موضوع در سایت زوم ارز، در این باره بیشتر مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا