کسب و کارها

محتوای سئو شده چیست؟ – راهنمای تولید محتوای سئو شد

حتما بار ها و بار ها با مفهوم محتوای سئو شده برخورد داشته اید!

اگردر بحث تولید محتوا دستی بر آتش داشته و با اساس و پایه ی آن آشنا باشید حتما بار ها و بار ها با مفهوم محتوای سئو شده برخورد داشته یا دست کم نام آن به گوشتان خورده است. مفهومی که این روز ها دیگر تولید محتوا بدون آن معنایی پیدا نمی کند و به یکی از خواسته های اصلی مدیران و صاحبان کسب و کار های آنلاین تبدیل شده است.

به همین دلیل هم امروز و در این مقاله تصمیم گرفتیم تا به طور مفصل به زیر و بم مفهوم محتوای سئو شده بپردازیم و از نحوه ی تولید آن مطالبی را برای شما همراهان گرامی بازگو کنیم. پس اگر موافق باشید کار را با یک تعریف از این عبارت جذاب آغاز کنیم.

محتوای سئو شده چیست؟ - راهنمای تولید محتوای سئو شد
محتوای سئو شده چیست؟

چه محتوایی را سئو شده می نامند؟

در میان اهالی فن و سئوکاران یک محتوای سئو شده به نوعی از محتوا گفته می شود که برای استفاده در سطح وب و با توجه به قوانینی که موتور های جستجو مشخص و معین کرده اند تولید شده باشد.

به عبارت ساده تر یعنی محتوا به گونه ای تولید شده باشد که موتور های جستجو و خزنده هایشان، آن را برای کاربران خود مفید و موثر بدانند و از نمایش آن به کاربرانشان نتایج مثبتی به دست آورند.

چرا تولید محتوای سئو شده تا این حد اهمیت دارد؟

با توجه به شلوغی و اشباع شدن فضای مجازی در این چند سال اخیر و همچنین روی آوردن کسب و کار های کوچک و بزرگ به این دنیا، دیگر رسیدن به رتبه های برتر نتایج جستجو و بولد کردن یک بیزینس به همین سادگی ها امکان پذیر نیست و نیازمند رعایت یک سری از اصول و قواعد است که تولید محتوای سئو شده یکی از آن ها است.

لذا اگر می خواهید کسب و کار آنلاین خود را با سرعت بیشتری به صدر نتایج جستجو هدایت کنید و شانس بالاتری برای دیده شدن داشته باشید لازم است تا حتما به تولید محتوای سئو شده بپردازید.

چطور یک محتوای سئو شده تولید کنیم؟

اما برسیم به اصل مطلب و پاسخ به این سوال که چگونه باید یک محتوای سئو شده بنویسیم؟ چطور باید محتوایی تولید کنیم که به مذاق موتور های جستجو و خزنده های آن ها خوش بیاید و شانس رقابت با دیگر محتوا های موجود در بستر اینترنت را داشته باشد؟

برای پاسخ به این سوال معمولا مجموعه های آموزش تولید محتوا راه های تقریبا مشابه به همی را به مخاطبین خود آموزش می دهند. دلیل آن هم وجود قوانین سخت گیرانه ای است که موتور های جستجو برای حفظ خود تعیین و تدوین کرده اند.

لذا ما هم در این مقاله دقیقا سعی بر آموزش نکاتی می کنیم که توسط گوگل و دیگر موتور های جستجو مشخص شده تا محتوا های خوب و ارزشمند از محتوای های ضعیف و کم کیفیت جدا شوند.

  • انتخاب یک عنوان مناسب

در اولین قدم برای تولید یک محتوای سئو شده لازم است تا عنوان جذاب و کاربرپسندی انتخاب کنید تا مخاطبین موتور های جستجو به محض دیدن آن کنجکاو شوند و بخواهند که روی آن کلیک کنند.

اما چگونه، چگونه یک عنوان جذاب و کاربرپسند تولید کنیم؟ برای این که یک عنوان مناسب و سئو شده برای محتوای خود انتخاب کنید به قدری نکات و راهکار ها مختلف وجود دارد که اگر بخواهیم تمامی آن ها را بیان کنیم نیاز به نگارش یک محتوای جداگانه داریم.

اما اگر بخواهیم چکیده ای از مهم ترین این نکات را در اختیار شما همراهان عزیز قرار دهیم باید گفت که یک عنوان جذاب باید حتما دارای اعداد، صفات مثبت و منفی مثل بهترین، بدترین، مهم ترین و … و کلمه کلیدی باشد و از 60 کاراکتر فراتر نرود.

  • انتخاب یک کلمه کلیدی

یک محتوای سئو شده باید حتما حول یک کلمه یا عبارت کلیدی مشخص نگارش شود تا هم کاربران و هم خزنده های موتور های جستجو با دیدن آن در نوشته ی شما بتوانند بهتر هدفتان از تولید آن محتوا را درک کنند.

  • انتخاب هدینگ ها یا سرتیتر های جذاب

اگر قصد تولید یک محتوای سئو شده را دارید باید حتما از هدینگ ها یا سرتیتر های H1 تا H6 در نوشته خود استفاده کنید. چون خواننده اصلا حوصله ی مطالعه ی یک متن طولانی که کلماتش به هم چسبیده اند و معلوم نیست که در هر بخش از آن در رابطه با چه موضوعی صحبت شده را ندارد.

  • استفاده از تصاویر مرتبط و با کیفیت

حتما و حتما باید در محتوای های خود از تصاویر با کیفیت و مرتبط با موضوع مورد بحث استفاده کنید تا نوشته ی شما از یکنواختی درآید و بتواند کاربران را وادار به خواندن خود کند.

تصاویر از جمله باید ها برای تولید یک محتوای سئو شده هستند و عدم استفاده از آن ها سبب می شود تا موتور های جستجو دیدی منفی نسبت به محتوا های تولید شده توسط یک کسب و کار آنلاین پیدا کنند.

  • لینک سازی درست و اصولی

پروسه ی نگارش هیچ محتوای سئو شده ای بدون لینک سازی درست و اصولی به پایان خود نمی رسد و بدون شک تمامی شما دوستانی که در حال مطالعه ی این محتوا هستید می دانید که منظور از لینک سازی، هم ایجاد لینک های داخلی و هم ایجاد لینک های خارجی است.

پس اگر محتوایی که در حال نگارش آن هستید با محتوا های دیگر وبسایتتان همخوانی دارد و در یک دسته قرار دارد حتما به آن ها لینک بدهید تا مقالاتتان به هم وصل شوند و شانس بالاتری برای ایندکس شدن داشته باشند.

همچنین اگر نکته یا بخشی از محتوای خود را از سایت های دیگر برداشته اید حتما با اختصاص دادن یک لینک خارجی هم موتور های جستجو را از این موضوع مطلع کنید و هم شانس دیدن مطالب قابل قبول بیزینس های دیگر را به کاربران خود بدهید.

  • تکمیل فیلد متا دسکریپشن

پر کردن فیلد متا دسکریپشن یا همان توضیحات متا نیز از دیگر فاکتور هایی است که برای تولید یک محتوای سئو شده باید در نظر گرفت. بهتر است تا برای تکمیل این فیلد دست کم یک مرتبه از کلمه کلیدی محتوای خود استفاده کنید و در کمتر از 160 کاراکتر هدف کلی خود از تولید محتوایی که قصد انتشار آن را دارید بیان کنید.

سخن پایانی

برای تولید یک محتوای سئو شده نکات بسیار است. بنابراین نباید تنها به آن هایی که در این مقاله مطرح شد اکتفا کنید و با خود فکر کنید که به بحث تولید محتوای سئو شده تسلط کامل دارید.

جهت آشنایی هر چه بیشتر با این مفهوم و دیگر مفاهیم تولید محتوا بهترین توصیه ای که ما می توانیم به شما بکنیم مراجعه به وبسایت بیا و یادبگیر و مطالعه ی چندین باره ی محتوای های این منبع در خصوص تولید محتوا است.

همچنین پیشنهاد می شود تا حتما از مقاله ی مهم ترین ویژگی های خوب یک محتوا نیز بازدید کنید تا یاد بگیرید که چطور محتوایی بنویسید که هم نظر کاربران و هم نظر موتور های جستجو را به بهترین شکل ممکن به خود جلب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا