کسب و کارها

دستورالعمل خرید اینترنتی انواع پوشاک زنانه

این روزها با گسترش استفاده مردم از تکنولوژی های مختلف به خصوص گسترش اینترنت و نفوذ انواع شبکه های اجتماعی به خصوص اینستاگرام و وب سایت های مختلف؛ سبک زندگی روزمره مردم از خیلی جهات تغییر کرده است. خرید آنلاین و غیر حضوری یکی از مهمترین تغییراتی است که با گسترش اینترنت در زندگی مردم رخ داده است. خرید اینترنتی در ایران و سایر کشورهای جهان رو به گسترش و توسعه است و روزانه مردم زیادی متمایل و علاقمند به خرید غیرحضوری از فروشگاه های آنلاین می شوند.

بصورت کلی خرید آنلاین انواع کالا مزایای بیشماری دارد به عنوان مثال: صرفه جویی در زمان شما، دیگر وابسته زمان و مکان نیستید. در هر زمان و مکانی که برایتان مقدور است می توانید وارد آنلاین شاپ مدنظرتان شده و اقدام به خرید نمایید. از سویی دیگر نیز خود را از دام ترافیک و دردسرهای ماشین بیرون بردن مانند به دنبال جای پارک رفتن خلاص می کنید. دیگر نیازی به سروکله زدن با فروشنده و صحبت در مورد قیمت و مدل های مختلف ندارید. شما در خرید اینترنتی آزادی کامل دارید و با خیال آسوده هزاران مدل را می توانید مشاهده نمایید به فروشگاه های مختلف سر بزنید و در نهایت با خیالی آسوده اقدام به خرید نمایید.

همه این مزایا سرجای خود قرار دارند؛ اما از آنجایی که هر گلی بدون خار نیست، خرید اینترنتی به خصوص در حوزه پوشاک و لباس خالی از دردسر و مشکل نیست. در این یادداشت قصد داریم با بیان مجموعه ای از اصول و دستورالعمل ها خرید انواع لباس شما را از درگیر شدن با این مشکلات دور نماییم و تا حد زیادی دردسرهای خرید اینترنتی را کاهش دهیم.

معرفی ویژگی های بهترین فروشگاه اینترنتی

در واقع هر فرد معیارهای خاص خود را برای سنجش یک فروشگاه اینترنتی لباس دارد و براساس آن معیارها به فروشگاه برچسب خوب، عالی و یا بد را می زند. برای برخی از افراد کیفیت کالا در ابتدا از هر چیزی مهمتر است. یک فروشگاه ضمانت اصالت کالا را در سایت اش قرار می دهد و در صورت هر گونه مغایرت و خرابی می توان کالا را مرجوع کرد. برخی کاربران نحوه پاسخگویی و ارائه خدمات و مشاوره برایشان اهمیت بالاتری دارد. برخی آنلاین شاپ های پوشاک با ارسال پیامک مراحل ثبت سفارش، بسته بندی تا ارسال به اداره پست را به شما اطلاع رسانی می کنند. برخی فروشگاه های دیگر انواع تخفیف ها و حراجی های فصلی و مناسبتی دارند. همچنین ارسال رایگان نیز مورد دیگری است که برای بسیاری از مشتریان غیرحضوری مهم است.

در این میان فروشگاه های اینترنتی پوشاک معتبری وجود دارند که تمامی این ویژگی ها یا اکثر آنها را دارا می باشند آنلاین شاپ های خرید لباس مانند: فروشگاه اینترنتی لباس دیجی استایل، فروشگاه اینترنتی پوشاک بانوان آراور، فروشگاه آنلاین خرید لباس مدیسه و فروشگاه خرید لباس بصورت آنلاین بانی مد. این فروشگاه ها تماما در تلاش هستند تا بتوانند با انواع متنوع مزیت های رقابتی کاربران بیشتری را بسمت خود جلب نمایند که این مساله به نفع مشتریان است.

آنچه که باید در زمان خرید اینترنتی لباس در نظر داشته باشید:

توجه به جدول سایزبندی فروشگاه اینترنتی

یکی از بزرگترین دغدغه ها که مانع خرید اینترنتی در اغلب افراد است؛ مساله انتخاب اندازه لباس درست و مناسب. تجربه سایزبندی اشتباه برای همه افراد در خرید اینترنتی حتی یک بار هم شده، رخ داده است. قبل از هر گونه اقدام برای خرید اینترنتی حتما به چارت و یا جدول سایزبندی که در وب سایت فروشگاه وجود دارد مراجعه کنید و سپس سایز اصلی خود را در آن جدول پیدا کنید و مطابق سازی نمایید. نکته مهم اگر وب سایت فروشگاه اینترنتی فاقد جدول سایزبندی نبود و اندازه ها را بصورت دقیق نداشت؛ آن سایت معتبر نیست و از آن چیزی نخرید.

داشتن اندازه های به روز خود

بعد از اینکه از وجود یک جدول سایزبندی لباس دقیق مطمئن شدید، نوبت آن است که اندازه های دقیق خود را بگیرید. مهمترین اندازه ها برای خرید لباس اندازه های (دور سینه، دور کمر و دور باسن) این سه اندازه اصلی الزامی است. نکته مهم: به اندازه های سال قبل خود بسنده نکنید. بصورت کلی سه سیستم سایزبندی عمومی در سرتاسر جهان وجود دارد.

  • سیستم امریکایی (US)
  • سیستم اروپایی (EU)
  • سیستم انگلیسی (UK)

البته برخی سیستم های جدید از آلمان، ایتالیا، فرانسه و ژاپن نیز وارد این چرخه شده اند؛ اما با این حال باز این سه دسته اصلی بیشترین کاربرد را در تولیدی های پوشاک جهان دارند. این سه دسته سایزبندی در نوع اندازه گیری دور سینه، دور گردن، دور کمر، دور باسن و قد با یکدیگر تفاوت دارند. با دانستن شیوه اندازه گیری در هر سیستم می توانید با خیال راحت لباس خود را از هر سیستمی و بصورت اینترنتی سفارش دهید.

توجه به نظر کاربران مختلف

در اغلب فروشگاه های اینترنتی بخشی با عنوان ثبت نظرات کاربران وجود دارد که؛ آن هایی که اقدام به خرید آن کالا داشته اند به توصیف نظر مثبت یا منفی خود پرداخته اند و گاها برخی از آنان تصاویر واقعی از محصولی که به دستشان رسیده را به اشتراک می گذارند. شما نباید تنها با اتکا به خواندن یک یا دو نظر منفی و مثبت تصمیم گیری کنید. هر چه بخش نظرات وب سایت کامنت های زیادتری داشته باشد؛ بیشتر می توان به آن ها استناد نمود و براساس نظرات ثبت شده تصمیم گرفت.

وجود امکان عودت کالا

نکته مهم اگر فروشگاهی را دیدید که امکان تعویض یا برگشت کالا را ندارد؛ بهتر است دور خرید از آن فروشگاه را خط قرمز بکشید. محصولاتی مانندانواع پوشاک بیشتر شامل این داستان می گردند. احتمال زیادی وجود دارد که لباس در حین فرایند پست دچار پارگی یا زدگی شود. رنگ آن با آنچه که در سایت دیده بودید تفاوت فاحشی داشته باشد. همه این موارد ویژگی برگشت کالا را الزامی می کند و نیاز است قبل از خرید اینترنتی صفحه قوانین وب سایت فروشگاه را چک کنید.

خرید لباس زنانه مناسب تان

در زمان خرید لباس زنانه به سایز اصلی خودتان متعهد باشید. برخی از بانوان به امید اینکه در آینده کاهش یا اضافه وزن خواهند داشت، برای خود لباس های گشاد یا تنگ تهیه می کنند. اما در اصول طراحی و مد پوشیدن لباس های بزرگتر از سایزتان شما را بیشتر از سن تان نشان می دهد. در حد یک سایز بزرگتر آنچنان مهم نیست، حتی می تواند کاربردی نیز باشد؛ زیرا که روی شکم و پهلوهایتان را می پوشاند و زیاد به چشم نمی آیند و احساس راحتی بیشتری به شما می بخشد.

خرید شلوار زنانه مناسب متنوع

شلوار جایگاه ویژه ای در ساخت یک استایل مناسب برای فرم بدنی تان دارد. پس در انتخاب و خرید آن مانند سایر آیتم های پوشاک توجه و دقت بیشتری بخرج دهید. به عنوان مثال شلوار می تواند شما را لاغرتر، چاق تر، قدبلند و یا قد کوتاه نشان دهد. رنگ مشکی برای شلوار پاهای شما را کشیده تر و لاغرتر نشان می دهد. رنگ های مختلف شلوار را نیز امتحان کنید و چارچوب رنگ های خنثی و تیره سیاه و خاکستری خارج شوید. در ست کردن شلوار در استایل تان دو نکته مهم وجود دارد: اگر بالا تنه چاق یا توپری دارید به سراغ خرید لگ زنانه نروید. همچنین اگر دارای قدی کوتاه هستید، شلوار دم پا گزینه خوبی برای شما نیست.

انواع شلوار زنانه ساده

مدل شلوار زنانه ساده گسترده و متنوع است. شما نیاز است قبل از انتخاب مدل شلوارتان استایل تان را انتخاب کنید. مدل های شلوار ساده زنانه در انواع زیر است:

  • شلوار راسته
  • شلوار بگ
  • شلوار لگ یا جذب
  • شلوار دم پا
  • شلوار جین

اگر استایل رسمی می خواهید بهتر است که به سراغ شلوارهای راسته بروید. شلوارهای جین، جذب و لگ بهترین انتخاب ها برای استایل های اسپرت و کژوال هستند. مدل جدیدتری از شلوار وجود دارد که اورال یا سرهمی است. جنس پارچه اورال نسبت به فصول مختلف و استایل های مختلف، فرق دارد.

خرید شومیززنانه به جای تیشرت

اگر شما نیز فردی خوش پوش هستید که به ست نمودن آیتم های استایل تان اهمیت می دهید؛ پیشنهاد می کنیم که خرید اینترنتی انواع شومیز زنانه جذاب را جایگزین خرید مدل های مختلف تیشرت نمایید. تیشرت به شما ظاهری نامرتب و ناهمگون می بخشد. در مقابل پوشیدن مدل های متنوع شومیز زنانه که از پارچه های حریر، اطلس و توری تهیه شده اند؛ به شما استایلی رسمی تر، مرتب تر و شکیل تر می بخشد. تیشرت ها اغلب به عنوان لباس های راحتی و خانگی مناسب هستند.

شومیز زنانه آراور مناسب مجالس رسمی تر است که به شما ظاهری زنانه تر می دهد. شومیز زنانه در مدل های و طرح های جدید و به روز تولید می شود؛ یکی از پرکاربردترین لباس های زنانه است. شومیز زنانه معمولی را فرقی نمی کند با هر استایلی چه رسمی، مجلسی می توان پوشید. شومیزهای زنانه شیک تمام نیازهای شما را به عنوان یک خانم شیک پوش رفع می کند. در مورد ست نمودن، انواع شومیز زنانه را می توانید همراه با شلوار و یا دامن بپوشید و یا از زیر کت، وست و پانچ های جذاب استفاده نمایید.

خرید مانتو مناسب موقعیت

در میان پوشاک بانوان مانتو یکی از پرکاربردترین و با اهمیت ترین لباس های خارج از خانه است. شما باید در ابتدا براساس نیاز خود مانتو را تهیه کنید. به این معنی که اگر مانتو را برای محل کار خود می خواهید به سراغ مانتوهایی با فرم اداری و کتی بروید. مانتو مجلسی مناسب رفتن به مهمانی ها و مجالس رسمی است. مانتوهای جین و اسپرت برای استفاده روزمره مانند خرید، پیاده روی و … است. ترجیحا رنگ های شاد را جایگزین رنگ های تیره نمایید. طراوت و شادابی را با مانتوهای رنگارنگ به خود هدیه بدهید. با شناخت روانشناسی رنگ ها می توانید مناسب ترین رنگ با روحیه خود را بخرید.

برای خرید اینترنتی لباس زنانه به چه اندازه هایی نیاز داریم؟

معیارهایی که نیاز است در زمان خرید اینترنتی انواع پوشاک بانوان بدانید به شرح زیر است:

  • اندازه های بالا تنه خود را بدست آورید؛ شامل: اندازه دور سینه و اندازه دور کمر است.
  • اندازه پایین تنه نیز خود شامل: اندازه دور کمر و اندازه دور باسن است.

نحوه اندازه گیری دور سینه:

در جلوی آینه بایستید. متر را دور سینه خود بگیرید. متر را دور سینه بچرخانید به گونه ای که از برجسته ترین قسمت سینه عبور نماید و یک دور کامل بزند و باز به نقطه شروع متر برسد. حتما سوتین مناسب در زمان اندازه گیری بر تن داشته باشید. ترجیحا از فرد دومی بخواهید که اندازه ها را برایتان بگیرد. نکته مهم در زمان اندازه گیری دو دست خود را برای راحتی کار و گرفتن درست اندازه ها بالا بگیرید.

نحوه اندازه گیری دور کمر:

دور کمر بخشی را به ذهن می آورد که کمر شلوار روی آن قرار می گیرد. اما در اندازه گیری دور کمر شما باید متر را در باریک ترین قسمت کمر خود قرار دهید؛ دقیقا جایی بین ناف و زیر قفسه سینه خود. سپس متر را بچرخانید به گونه ای با زمین موازی باشد و یک دور کامل بزنید. حواستان باشد جایی از متر پیچ نخورد.

نحوه اندازه گیری دور باسن:

متر را روی برجسته ترین قسمت باسن قرار دهید و یک دور کامل متر را بچرخانید. حواستان به صاف بودن متر باشد. اگر شکم تان بزرگ است باید متر را از برجسته ترین نقطه شکم بگذرانید. می توانید سایز دور باسن را بصورت نشسته نیز بدست آورید؛ این مورد برای پارچه هایی که کشی نیستند به شما کمک می کند؛ که لباس در زمان نشستن تنگ نشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا