کسب و کارها

کاربرد انواع لوله مانیسمان، گالوانیزه، داربستی و… در آهن118

لوله‌های فولادی در صنایع مختلف به عنوان ابزاری مهم و کاربردی استفاده می‌شوند. به طور مثال از این لوله‌ها به منظور انتقال سیالات و آب، روغن و… استفاده می‌شود. به طور کلی لوله‌های فولادی در موارد مختلف استفاده می‌شود. این لوله‌ها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند که از جمله رایج‌ترین آن‌ها شامل لوله مانیسمان، گالوانیزه، داربستی، آبرسانی، گازرسانی، صنعتی و… است. کاربرد هر لوله با دیگری متفاوت است. از آن جایی که از فولاد تهیه می‌شوند، بنابراین از کارایی و استحکام مورد نیاز بهره‌مند هستند. شکل ظاهری این محصولات معمولا به صورت استوانه‌ای بلند است که سطح مقاطع دایره‌ای شکل دارند. ضخامت، جنس، سایز و کاربرد آن‌ها با دیگری متفاوت است. به منظور آشنایی با کاربرد انواع لوله در آهن 118 با ما همراه باشید.

کاربرد لوله مانیسمان

یکی از انواع لوله‌های فولادی پرکاربرد لوله‌های مانیسمان هستند. این لوله‌ها به لوله‌های بدون درز نیز شناخته می‌شوند. این لوله به نحوی تولید می‌شود که بدنه آن کاملا یکدست و بدون درز است. در ساخت این لوله از فرآیند جوشکاری هرگز استفاده نمی‌شود. پایه و ساختار آن نیز با استفاده از فولاد ساده کم کربن است.

در هنگام ساخت لوله مانیسمان، از موادی خاص استفاده می‌شود که سبب مقاومت آن در برابر مواد خورنده و زنگ زدگی می‌شود. لوله مانیسمان به دلیل اینکه کاملا یکدست است و درزی در آن وجود ندارد از استحکام زیادی برخوردار است. لازم به ذکر است قیمت لوله مانیسمان از دیگر لوله‌ها بیشتر است. در موارد مختلف نیز از رده‌های گوناگون مانیسمان استفاده می‌شود.

همانطور که گفته شد این لوله دارای ساختار محکم است و در برابر زنگ زدگی نیز مقاومت بالایی دارد. بنابراین کاربرد زیادی هم داشته و در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله کاربردهای مهم لوله مانیسمان می‌توتن به استفاده از آن در خطوط فشار قوی، استفاده در خطوط صنایع غذایی و دارویی، استفاده در خطوط هیدرولیک و به منظور تولید نفت و گاز در خطوط استفاده کرد. از طرفی در عایق کردن کابل‌های فشار قوی برق در نیروگاه، آبرسانی صنعتی و امور کشاورزی و مبدل‌های حرارتی و گرمایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. به طور کلی استفاده از این لوله در صنایعی مشهود است که اتصال دشوار باشد. به منظور خرید انواع لوله مانیسمان به سایت آهن118 مراجعه نمایید.

کاربرد لوله گالوانیزه

از جمله دیگر لوله‌های فولادی، لوله‌های گالوانیزه هستند. این لوله‌ها به مقاومت در برابر خوردگی و آسیب پذیری معروفند. در هنگام ساخت این لوله از فلز روی استفاده می‌شود. این فلز سطح کلی لوله را پوشانده و در نتیجه سبب می‌شود تا در برابر مواد خورنده مقاومت بسیار مطلوبی داشته باشد. از طرفی استفاده از این فلز سبب می‌شود تا طول عمر لوله نیز افزایش پیدا کند. استفاده از لوله گالوانیزه در صنایع مختلف به ویژه خطوط آبرسانی بسیار رایج است. دسته بندی لوله‌های گالوانیزه بر اساس جنس و نوع لوله شامل گالوانیزه آهنی و فولادی هستند.

در یک مقایسه کلی بین لوله‌های گالوانیزه و دیگر لوله‌ها می‌توان گفت مقاومت آن‌ها بیشتر است. بنابراین در فضاهایی که احتمال خورندگی زیاد است می‌توان از این محصول استفاده کرد. لازم به ذکر است به دلیل فلز روی که در سطح آن کشیده می‌شود طول عمر این لوله بیش از 50 سال است. ساختار یکپارچه این لوله سبب می‌شود تا مقاومت آن در برابر ضربه بسیار بالا باشد.

یکی از ویژگی‌های این لوله که در واقع معایب آن به شمار می‌آید این است که در زمان نصب رنگ شفافی دارند اما به مرور زمان در اثر مجاورت با آب و هوا ممکن است تغییر رنگ داده و کدر شوند. اما این لوله‌ها به عنوان لوله هایی مناسب قابلیت بازیافت و استفاده مجدد دارند که این مسئله برای محیط زیست مناسب است.

اصلی‌ترین کاربرد لوله گالوانیزه  انتقال آب و گاز است. از این لوله‌ها معمولا در ساخت و ساز و آبرسانی استفاده می‌شود. البته این مسئله تنها مربوط به مایعات نیست و به منظور انتقال گاز نیز کاربرد دارند. جهت سیستم آبیاری و همچنین تصفیه خانه‌ها نیز از این لوله استفاده می‌شود.

کاربرد لوله داربستی

از دیگر لوله‌های فولادی که در آهن118 به فروش می‌رسد لوله‌های داربستی هستند. لوله‌های داربستی بر خلاف سایر لوله‌ها به منظور انتقال سیالات استفاده نمی‌شود. این لوله بیشتر حکم نگهدارنده در ساختمان سازی را دارد. به طور کلی لوله‌های داربستی به صورت درزدار بوده و از چوب یا فلز ساخته می‌شوند. با استفاده از لوله داربستی به راحتی امکان دسترسی به نقاط دشوار ساختمان فراهم می‌شود. از این لوله به منظور استقرار کارگران و یا لوازم در زمان ساختمان سازی استفاده می‌گردد. از نظر وزن نیز به دو دسته سبک و سنگین دسته بندی می‌شوند. لوله‌های داربستی سنگین مقاومت و استحکام بیشتری دارند. از این رو از قیمت بیشتری برخوردار هستند.

از لوله‌های داربستی معمولا بیشتر در ساختمان سازی استفاده می‌شود. اما کاربرد لوله داربستی مربوط به ساخت سازه‌ای مقاوم و همچنین ایجاد تکیه گاه، کمک به نگهداری و ساخت پروژه‌های ساختمانی، عمرانی مانند پل ها، استفاده از آن‌ها در برج‌های دیده بانی و… است.

آهن118 مرکزی معتبر به منظور فروش انواع آهن آلات، انواع لوله، پروفیل، تیرآهن، ورق، میلگرد و… را با مناسب‌ترین قیمت و کیفیتی تضمینی به فروش می‌رساند. به منظور دریافت اطلاعات بیشتر و همچنین دریافت مشاوره رایگان از طریق تماس با شماره 02154473 با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا