کسب و کارها

علت فوم شیر ندادن اسپرسوساز

بسیاری از مصرف کنندگان به هنگام استفاده از دستگاه اسپرسوساز به قابلیت های دستگاه جهت تولید فوم شیر با کیفیت توجه بسیار زیادی دارند. به طور کلی یکی از مناسب ترین روش ها جهت فوم گیری شیر، استفاده از دستگاه اسپرسوساز می باشد. در برخی مواقع ممکن است افراد به هنگام استفاده از این دستگاه جهت تولید فوم شیر با مشکلاتی مواجه می شود که یکی از آن ها فوم شیر ندادن اسپرسوساز است. حتی اگر همیشه از یک روش یا شیر خاص برای فوم گیری استفاده می کنید نیز گاهی دستگاه همکاری لازم را نکرده و فوم ایجاد نمی شود. از این رو معمولا در این شرایط افراد به دنبال عیب یابی و رفع مشکل دستگاه خود هستند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی علت فوم شیر ندادن اسپرسوساز بپردازیم.

فهرست

  • چرا اسپرسوساز فوم شیر نمی دهد؟
  • ارتفاع نامناسب پیچر و نازل بخار اسپرسوساز
  • استفاده از دمای نامناسب در اسپرسوساز
  • تمیز نبودن نازل بخار اسپرسوساز
  • استفاده از شیر نامناسب
  • نکات مهم برای تولید فوم شیر در اسپرسوساز
  • نتیجه گیری از علت فوم شیر ندادن اسپرسوساز

چرا اسپرسوساز فوم شیر نمی دهد؟

به طور کلی دستگاه اسپرسوساز کاربردهای فراوانی دارد که یکی از قابلیت های آن تولید فوم شیر به کمک اجزای مخصوص آن است. در برخی شرایط ممکن است افراد با مشکلاتی نظیر فوم شیر ندادن این دستگاه موجه شوند که در حالت اگر تمامی مراحل انجام این کار را به درستی انجام داده اند اما باز هم دستگاه به درستی عمل نمی کند، به کمک موارد زیر می توانند اقدام به عیب یابی دستگاه خود نمایند.

حتما بخوانید: تعمیر اسپرسوساز بیم در آی پی امداد

ارتفاع نامناسب پیچر و نازل بخار اسپرسوساز

در برخی مواقع علت فوم شیر ندادن اسپرسوساز مربوط به ارتفاع نامناسب پیچر و نازل بخار و پایین آوردن بیش از اندازه آن است. به طور کلی برای اینکه فوم شیر به درستی ایجاد شود، باید پیچر را به صورت مورب در قسمت زیر نازل بخار دستگاه اسپرسوساز خود قرار دهید. همچنین باید دسته بخار را مقداری پایین تر از سطح شیر درون ظرف خود نگهداری کنید. اطمینان حاصل کنید که حتما سر نازل بخار به صورت عمودی در وسط پیچر و در کناره ی پیچر به صورت افقی قرار گرفته باشد. 

با انجام این کار تنها کاری که به هنگام بخار دادن و ایجاد فوم بر روی شیر نیاز دارید انجام دهید، این است که پیچر را به سمت بالا یا پایین جابجا کنید. به طور کلی برای ایجاد فوم شیر باید نازل بخار را باز نموده و آن را به یک حرکت دایره ای و سریع به جریان بیندازید تا اقدام به تولید فوم کند. همواره باید به این نکته دقت داشته باشید که فوم گیری یک امر تدریجی بوده و می تواند کمی زمان بر باشد. از این رو در صورتی که جهت انجام سریع کار پیچر را پایین بیاورید، فوم از حالت یکنواختی خارج شده و حباب های بزرگ تری تشکیل خواهد شد.

استفاده از دمای نامناسب در اسپرسوساز

یکی از مهمترین عواملی که می تواند موجب بروز مشکل در امر فوم دادن شیر و دلیل فوم شیر ندادن اسپرسوساز باشد، تعیین دمای نامناسب برای دستگاه است. باید به این نکته توجه داشته باشید که تولید فوم شیر امری است که باید آن را در دمای بین 60 تا 70 درجه سانتی گراد متوقف نمایید. در صورتی که دمای دستگاه بالاتر باشد و یا آن را متوقف نکنید، داغ شدن بیش از حد آن موجب می شود تا فوم مورد نظر ایجاد نشده و شیر بسوزد و یا طعم بسیار بدی پیدا کند.

حتما بخوانید: نمایندگی اسپرسوساز دلونگی در آی پی امداد

تمیز نبودن نازل بخار اسپرسوساز

یکی از مهمترین نکات در زمینه استفاده از دستگاه اسپرسوساز جهت تولید فوم شیر این است که باید پس از هر بار استفاده و به صورت منظم نازل بخار دستگاه را تمیز نمایید. در صورتی که نازل بخار تمیز نشود، شیر و جرم درون لوله آن جمع شده و سپس خشک می شود و در نهایت منجر به گرفتگی نازل و مانع از عملکرد صحیح این بخش خواهد شد. از این رو باید آن را جدا کرده و به خوبی تمیز کنید. برای تمیز کردن این بخش جهت جلوگیری از بروز مشکل فوم شیر ندادن اسپرسوساز می توانید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • نازل های بخار باید همواره تمیز نگه داشته شوند تا کارایی صحیحی داشته باشند.
  • به هنگام کف کردن شیر، باید نازل بخار را با یک دستمال مرطوب و تمیز پاک کنید.
  • در صورتی که متوجه کارکرد نامناسب نازل بخار شده اید، برای پاک کردن آن به صورت موقت از یک گیره کاغذی استفاده نمایید.
  • در این شرایط بهتر است نوک نازل را جدا کنید و آن را با استفاده از مواد شوینده پاک نمایید.
  • با ریختن مقداری آب در لوله بخار و دستمال کشیدن آن با یک پارچه تمیز بعد از هر بار استفاده می توانید از گرفتگی آن جلوگیری نمایید.

تمیز نبودن نازل بخار اسپرسوساز باعث فوم شیر ندادن دستگاه میشود

استفاده از شیر نامناسب

در صورتی که برای اولین بار قصد استفاده از دستگاه اسپرسوساز خود برای تولید فوم شیر را دارید اما با مشکلاتی در این زمینه مواجه شده اید، باید به این نکته توجه داشته باشید که بهتر است از شیر پرچرب برای تولید فوم استفاده نکنید؛ زیرا بهترین کف را تولید نمی کند. دلیل این امر نیز است است که اگرچه چربی به صورت خامه ای و صاف است اما موجب سنگین شدن حباب ها شده و در نتیجه فوم مناسبی ایجاد نمی کند. از این رو بهترین گزینه استفاده از شیر کم چرب می باشد. به طور کلی در صورتی که چند نوع شیر مختلف را برای تولید فوم توسط دستگاه اسپرسوساز خود امتحان کرده باشید، می توانید متوجه شوید که استفاده از کدام شیر برای شما بهتر است.

حتما بخوانید: تعمیر اسپرسوساز بوش در آی پی امداد

نکات مهم برای تولید فوم شیر در اسپرسوساز

به طور کلی برای اینکه بتوانید از بروز مشکل فوم شیر ندادن اسپرسوساز جلوگیری نمایید، باید نکات مهمی را به هنگام استفاده از دستگاه اسپرسوساز خود مورد توجه قرار دهید:

  • برای انجام عملیات فوم گیری بهتر است از شیر سردی که تازه از یخچال بیرون آورده اید، استفاده نمایید. در این شرایط مدت زمان فوم گیری بیشتر شده و در نتیجه بافت فوم حاصل شده بهتر خواهد بود.
  • برای اینکه بتوانید فومی با کف های مخملی و ریز ایجاد کنید، حرفه موجود بر روی دسته بخار که هوا را وارد می کند، با سطح شیر با صورت مماس قرار دهید تا کف حالتی مخملی پیدا کند.
  • ممکن است با تولید فوم بر روی شیر چند حباب بزرگ مشاهده نمایید که در صورت ضربه زدن به قسمت پایینی پیچر می توانید آن را از بین ببرید.

نتیجه گیری از علت فوم شیر ندادن اسپرسوساز

در این مقاله به صورت کامل تمامی عواملی که می تواند موجب فوم ندادن شیر با استفاده از دستگاه اسپرسوساز شما شود را مورد بررسی قرار دادیم. شما با بررسی هریک از این موارد می توانید علت فوم شیر ندادن اسپرسوساز خود را پیدا کرده و آن را برطرف کنید. در صورتی که برطرف کردن موارد بالا نیز نتوانست مشکل دستگاهتان را برطرف کند، ممکن است مشکلات از خرابی سایر قطعات دستگاه باشد که در این حالت باید یک فرد متخصص اقدام به بررسی دقیق و عیب یابی دستگاه شما نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا