تاریخچه

تاریخچه رز جاودان

به تازگی نوع جدیدی از گل رز، با اصلاح نژاد و تغییرات ژنتیکی ، با نام تجاری ” گل رز جاودان “ تکثیر شده و خیلی زود به یکی از محبوب ترین انواع گل رز تبدیل شده است . جالب است بدانید که در چند سال اخیر و با شناخت بیشتر مردم با این نوع از گل های طبیعی، خرید رز جاودان روز به روز محبوب تر شده است. میتوان گفت که این گل های طبیعی با همان کیفیت و طراوت گل های رز معمولی ، با جدید ترین تکنولوژی روز مومیایی شده اند . درواقع ایده ی ساخت این نوع از گل رز های جاودان از یک فیلم سینمایی با نام ” دیو و دلبر ” گرفته شده است.

خرید رز جاودان رز دلیوری
خرید رز جاودان رز دلیوری

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی گل های زیبایی هدیه می‌گیرید علاقه مندید که ماندگاری گل را افزایش دهید. اما چطور ممکن است؟ شاید باورناپذیر بنظر برسد ولی بر خلاف گل های معمولی که به راحتی خشک می شوند، گل های جاودانه  تا چند سال زنده و شاداب اند. اما آنچه که واضح است این است که تثبیت و افزایش ماندگاری گل های تزئینی امری بسیار مهم است. روند جاودان سازی گل رز جاودان طبیعی برای نخستین بار در سال 1980 میلادی اتفاق افتاد. از آن پس این روند روز به روز مدرن تر و پیشرفته تر شد. به گونه ای که امروزه بر اساس آخرین تکنیک های جاودان سازی گل های رز طبیعی جاودان می توانیم از عمر بالای گل های رز حتی تا چندین سال اطمینان حاصل کنیم.

رز جاودان چیست؟

در سال های اخیر شاهد به وجود آمده پدیده ای به نام گل رز جاودان بودیم؛ اما رز جاودان چیست و چه تفاوتی با رزهای معمولی دارد؟ در عمل رز جاویدان همان گل های طبیعی ای هستند که همه ما می شناسیم. تنها تفاوتی که دارند، پروسه ای است که بر روی آن ها اجرا شده است. منظورم همان جاویدان و ماندگار کردن آن ها می باشد. به دلیل اینکه گل های عادی؛ مانند رز هلندی ، از ماندگاری کمی برخوردار هستند، عده ای به فکر بر طرف کردن این مشکل افتادند. دلیل آن هم محبوبیت خرید گل در میان مردم سراسر جهان می باشد. مخصوصا خانم ها !

پیشرفت تکنولوژی و استفاده از روش های جدید، قابلیت تولید گل های رز طبیعی جاودان را در رنج رنگی بسیار گسترده ای فراهم ساخته است. بر خلاف تصور برخی از کاربران، گل های رز جاودان کاملا طبیعی هستند که طی پروسه های منحصر به فردی از گل های تازه رز به عمل آمده اند. این گل ها می توانند تا چندین سال تازه باقی بمانند بدون این که به آب نیاز داشته باشند یا طراوت، رنگ و زیبایی خود را از دست بدهند. گل رز جاودان بر اساس گستره تقاضای جهانی برای بهبود کیفی گل ها تولید شده است.

تبدیل شدن رز جاودان به محبوب ترین گل برای هدیه دادن

رز جاودان را می توان یکی از زیباترین و محبوب ترین گل های سال 2021 در جهان نامید. و باکس گل رز جاودان را لوکس ترین روش برای هدیه دادن گل دانست. گل های رز دارای تنوع نوعی و رنگی بسیار بالایی هستند. این تنوع ، به جایگاه گل رز در بین ملت ها افزوده است. به گونه ای که امروزه یکی از پر فروش ترین اقسام گل های طبیعی ، گل های رز هستند. در این بین خرید رز جاودان در حال رقابت با گونه های مختلف گل رز می باشد. دلیل این تقاضای بالا هم این است که گل رز از نظر کثرت قرارگیری به عنوان گل ملی در رده اول جهان قرار دارد. به طوری که در کشورهای ایالات متحده آمریکا، ایتالیا، انگلستان، ایران، عربستان سعودی، عراق، رومانی، مراکش، بلغارستان و … گل رز به عنوان گل ملی معرفی شده است.

با این تفاسیر ، جای تعجب نیست اگر تولید کنندگان و عرضه کنندگان گل رز طبیعی درصدد ایجاد تغییراتی در گل های خود و به عبارتی اصلاح ژنیتیکی آن ها و یا ایجاد تغییرات فیزیکی جهت بهبود کیفی در آن ها باشند. چون خوب می دانند با افزایش ماندگاری عمر گل ها، می توانند با قیمت بالاتر گل هایشان را به فروش برسانند. آن هم هنگامی که این حجم از تقاضا برای خریدن گل رز جاویدان به وجود آمده است.

تنوع در سایز ، رنگ و باکس رز جاودان در هنگام خرید

سایزهای ارائه شده توسط عرضه کنندگان گل های رز طبیعی جاودان می تواند متفاوت باشد. بدین معنی که علاقه مندان می توانند گل های بزرگ، متوسط و سایز کوچک رز طبیعی جاودان را تهیه نمایند. به علاوه، تنوع رنگی این گل ها بسیار زیاد است به گونه ای که می تواند توجه و رضایت هر کاربری را جلب نماید. شرکت هایی هستند که با همکاری تیم کادوباکس از گل های رز جاودان به عنوان هدایای تبلیغاتی خاص برای مشتریانشان استفاده می کنند. که لوگو شرکت آن ها بر روی باکس به صورت اختصاصی نصب می شود.

جالب اینجاست که علاوه بر رنگ های معمولی ، گل های رز طبیعی جاودان می توانند رنگ های ترکیبی و تلفیقی را نیز پوشش می دهند. شما می توانید یک گل رز طبیعی جاودان با گلبرگ های رنگارنگ شامل رنگ های مورد علاقه تان داشته باشید. هم چنین، برخی از تولید کنندگان رزهای طبیعی جاودان رنگ های متالیک این رزها را نیز ارائه می دهند. رنگ های متالیک طلایی، سیلور و امثال آن طرفداران بسیار زیادی را در سراسر جهان مجذوب خود ساخته اند.

نکته دیگر در مورد رزهای طبیعی جاودان، نحوه عرضه آن ها به مشتریان است. بسیاری از عرضه کنندگان این گل های زیبا آن ها را در باکس های زیبای کاغذی، شیشه ای و … در معرض فروش می گذارند که باعث افزایش طول عمر گل ها، مراقبت بهتر از آن ها و افزایش جلوه و زیبایی آن ها نیز می گردد. البته برخی از باکس های گنبدی مانند ویژه که برخی از کمپانی ها ارائه می دهند سبب افزایش طول عمر رزهای طبیعی جاودان تا سال های زیاد می شود.

برای نگهداری رز جاودان و افزایش عمر آن موارد زیر را رعایت کنید:

از رطوبت زیاد جلوگیری کنید

وجود رطوبت بالای ۸۰ درصد تاثیر مخرب بر بافت گل دارد. حدالامکان تلاش کنید که گل رز خود را به دور از آب و هوای مرطوب و شدیدا شرجی نگهداری کنید. باکس مخصوص گل، در بوجود آوردن این شرایط به شما کمک می‌کند.

در جلوی نور مستقیم خورشید قرار ندهید

گل رز هابی جاودان در برابر نور مستقیم و طولانی مدت خورشید، آب موجود در بافت‌های خود را از دست می‌دهند. اشعه‌های ساطع شده از خورشید یک تهدید برای زیبایی و شادابی گل شما به شمار می‌رود.

به آن ها به هیچ وجه آب ندهید

گل رز جاودان نه تنها به آبیاری نیاز ندارد‌، بلکه تماس مستقیم با آب به کیفیت و سلامت آن لطمه وارد می‌کند. حتی در صورت نشستن گرد و غبار بر روی گل، از آب برای تمیز کردن سطح آن استفاده نکنید. پیشنهاد ما این است که از فشار اندک هوا برای غبار روبی کمک بگیرید.

گرمای محیط را کنترل کنید

حرارت بالای محیط از عوامل کاهش عمر گل رز جاودان شماست. بهتر است، گل را در دمای معمولی اتاق نگهداری کنید. از قرار دادن آن در مجاورت وسایل گرمایشی خودداری کنید، چرا که موجب از دست رفتن رطوبت گل و تضعیف طراوت و زیبایی آن می‌شود.

به دور از مواد روغنی، رزینی و شیمیایی قرار دهید

بافت ظریف گل رز طبیعی مسلما نسبت به مواد شیمیایی و رزینی حساس است. همین‌طور انواع روغن‌ها به زیبایی آن لطمه وارد می‌کند. اگر شما نقاش و یا هنرمند هستید از قرار دادن گل رز جاودان بدون باکس نگهدارنده در کنار مواد کار خود اجتناب کنید.

در باکس شیشه‌ای نگهداری کنید

باکس شیشه‌ای گل رز جاودان بهترین محل برای نگهداری از آن است و بهترین شرایط محیطی را برای جاودان ماندن آن فراهم می‌کند. این قاب علاوه بر زیباتر جلوه دادن گل رز، از آن در برابر همه‌ی تهدید‌های فوق محافظت می‌کند. پیشنهاد ما این است که گل رز جاودان را در باکس مخصوص خود نگهداری کرده و حدالامکان از آن خارج نکنید.

رز جاودان دیو و دلبر و محبوبیت خرید جهانی این مدل

جالب است بدانید که رز جاودان دیو و دلبر نام یکی از مدل های گل جاودان می باشد. مدلی که در یک گنبد استوانه ای شیشه ای قرار می گیرد و در عمل می توان گفت این مدل یکی از پرطرفدارترین رزهای جاویدان می باشد. نام آن از روی فیلم Beauty and the Beast گرفته شده است و به همین دلیل به آن ها رز جاودان دیو و دلبر می گویند. باکس شیشه ای دیو و دابر در این فیلم نمایش داده شد و از آن پس کمپانی های تولید کننده رز جاودان از آن برای قرار دادن گل های ماندگار استفاده کردند.

گل رز جاودان دیو و دلبر
گل رز جاودان دیو و دلبر

بعضی از مدل های گل دیو و دلبر دارای ساقه و برگ طبیعی جاودان هستند. بعضی از مدل ها هم تنها سرگل آن ها طبیعی است. سر گل رز دیو و دلبر هم چند سایز دارد. بزرگترین آن کینگ سایز نام دارد. سایز معمولی آن هم که دقیقا مشابه رزهای عادی است که در همجا وجود دارد. معمولا چند گلبرگ در پایین باکس شیشه ای قرار می گیرد. هدف آن زیبایی بخشیدن به باکس می باشد. رز جاودان دیو و دلبر قرمز را می توان محبوب ترین رنگ این مدل محبوب دانست. اما سایر رنگ ها هم طرفداران خودشان را دارند. اگر می خواهید یک هدیه خاص و لوکس برای مناسبت های مختلف مانند: تولد، سالگرد ازدواج و … دهید؛ خرید رز جاودان دیو و دلبر یکی از برترین انتخاب ها می باشد.

برترین شرکت های تولید کننده رز جاودان در دنیا :

در این رقابت تنگاتنگ جهانی برای رسیدن به فرمول ماندگاری گل های رز؛ کمپانی رز امور جام قهرمانی را تصاحب کرد!

در حال حاضر برترین محصولات از لحاظ کیفیت و ماندگاری، متعلق به رز جاودان برند رزامور می باشد.

گل های آن از برترین سرگل ها، در کشور اکوئادور تهیه می شود. سپس برای بسته بندی و احتمالا پروسه جاویدان کردن، به کشور هلند فرستاده می شوند. سپس به سراسر دنیا پخش می شوند. به همین دلیل قیمت های آن ها با یورو می باشد.

اختلاف قیمت در مدلهای مختلف رز جاودان

همانطور که خدمتتان عرض کردم، شرکت ها و افراد زیادی در سراسر دنیا، به دنبال افزایش عمر گل رز بودند؛ تا در نهایت عده ای به فرمول ماندگاری آن گل های جذاب رسیدند!

در این میان هرکسی فرمول خودش را پیدا کرد، به همین دلیل تفاوت محسوس در میان انواع رز جاویدان و قیمت آن ها به وجود آمد.

ارسال گل رز جاودان به ایران 

به دلیل اینکه قیمت یک شاخه گل رز جاودان ، از گل های معمولی بیشتر است، معمولا به صورت تک شاخه به فروش می رسند. اما افرادی که در خارج از کشور هستند، می توانند با هزینه دلاری بسیار معقول، باکس گل رز جاودان را سفارش دهند. به همین دلیل یکی از برترین انتخاب های ارسال گل به ایران  شده است.

نحوه خرید و سفارش رز جاودان

همانطور که متوجه شدید، این محصول طبیعی و ماندگار انواع متفاوتی دارد. در عمل می توان گفت: کمپانی تولید کننده آن ها ، نقش بسیار مهمی در کیفیت و قیمت رز جاودان دارد.  افرادی که در ایران قصد خرید این گل ها را دارند، می توانند به رز دلیوری مراجعه فرمایند. گل فروشی آنلاین رز دلیوری متخصص در زمینه رز جاودان می باشد. قبل از آن هم می توانید راهنمای خرید رز جاودان را مطالعه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا