کسب و کارها

قابلیت های دوربین مدار بسته هوشمند

به مانند بسیاری از تکنولوژی های قرن بیستم که از سیستم های نظامی شروع شدند، دوربین های مداربسته نیز برای اولین بار در جریان جنگ جهانی دوم و توسط آلمان نازی برای ثبت تصاویر پرتاب موشک های آلمانی استفاده شد و در مدت کوتاهی این تکنولوژی در صنایع نظامی انگلستان و آمریکا نیز مورد بهره برداری قرار گرفت.

در کمتر از یک قرن تکنولوژی دوربین های مداربسته به حدی توسعه یافت که امروز شاهد استفاده از این دوربین های در تمام مکان های خصوصی و عمومی شهرها وجاده های سراسر دنیا هستیم. امروز در آستانه تحولی جدید در این صنعت هستیم که می تواند زندگی انسان را نیز دگرگون کند. استفاده از هوش مصنوعی در دوربین مداربسته نظارتی دریچه تحولات آینده است و در این مطلب می خواهیم به کاربردها و قابلیت های دوربین مداربسته هوشمند بپردازیم.

اگر تمایل دارید که از دوربین های مداربسته هوشمند برای نظارت بر مکان تجاری یا مسکونی مورد نظر خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم با شماره تلفن های ( 02167958 ) تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان مهر تجارت بهره مند شوید. همچنین می توانید به وبسایت این شرکت به آدرس ( www.hiktejarat.com ) مراجعه کنید و از تخفیف های ویژه جوایز این شرکت نیز بهره مند شوید. مهرتجارت نماینده رسمی برند هایک ویژن در ایران است.

قابلیت های جالب دوربین مداربسته هوشمند

همانطور که در سطور قبل نیز اشاره کردیم دوربین های مداربسته امروزی از قابلیت های منحصر به فرد و کیفیت بسیار بالا برخوردارند. به کار رفتن هوش مصنوعی در این دوربین ها باعث می شود که سرعت بررسی اطلاعات به شدت بهبود یابد و اطلاعات بسیار مفیدی برای مدیریت شهرها و کارخانجات در اختیار انسان قرار می گیرد. در ادامه به مهترین قابلیت های هوش مصنوعی در دوربین های مداربسته نسل جدید می پردازیم.

قابلیت شمارش افراد

این قابلیت امکان شمارش لحظه ای افراد، مقایسه تعداد افراد در روزهای مختلف و همچنین امکان تشخیص ساعت های پر رفت و آمد در فروشگاه ها و مراکز خرید و هر سازمان اداری دولتی و خصوصی را فراهم می کند. این امر رابطه مستقیم با نحوه مدیریت درست سازمان ها دارد و در نتیجه برای مدیران بازاریابی نیز می تواند اطلاعات مفیدی جمع آوری کند.

به طور کلی قابلیت شمارش افراد در ساعت های مختلف و نحوه تعامل آنها با محیط نقش بسیار مهمی در بهبود توزیع منابع انسانی هر سازمان دارد. نحوه کار این قابلیت به این صورت است که یک خط فرضی در ابتدای درب ورودی فروشگاه یا سازمان مربوطه ترسیم می شود و با تردد افراد و عبور آنها از این خط فرضی سیستم شمارش افراد دوربین فعال می شود و با استفاده از پارامترهای مشخصی که ما برای دوربین تعریف می کنیم، شمارش افراد انجام می شود.

قابلیت تشخیص چهره افراد

احتمالا در برخی از فیلم های سینمایی دوربین های تشخیص چهره و عملکرد ان را دیده اید. چهره فرد مظنون توسط دوربینی تشخیص داده شده و آن فرد هر کجا برود و در روبروی  هر انواع دوربین مداربسته ای قرار گیرد متوجه حضور آن شخص  در آن منطقه می شوند. در واقع دوربین هایی با قابلیت تشخیص چهره، با استفاده از الگوریتم های خاصی که برای آنها تعریف شده اند چهره ی افراد را در زوایای مختلف تشخیص می دهند. زمانی که چهره افراد در دوربین شناسایی می شود در هر لحظه امکان ردیابی  آن فرد در هر قسمتی از مجموعه وجود دارد. همچنین، در صورت ورود افراد به قسمت های غیر مجاز نیز هشدار داده خواهد شد.

علاوه بر این قابلیت شناسایی چهره face recognition همان لحظه به صورت اتوماتیک پس از تشخیص چهره، آن را ثبت می کند. سپس طبق تنظیمات کاربر می تواند مقایسه بکند که این شخص جز نیروهای مجموعه است و یا چهره ی جدیدی است. این قابلیت پس از پردازش هر چهره واکنش مناسب را انجام می دهد. حتی می توان یک لیست سیاه نیز ترتیب داد تا هنگام ورود فردی که در این لیست تعریف شده است، دستگاه هشدار دریافت کند.

قابلیت تشخیص عبور از خط فرضی

این قابلیت تا حدودی از نظر عملکرد شبیه قابلیت شمارش افراد عمل می کند، با این تفاوت که با عبور شخصی از خط فرضی ترسیم شده، دوربین آلارم ها و اخطار های لازم را صادر می کند. برای مثال در مکان هایی که به دلیل کاربری خاص آنها و یا به دلیل قرار گرفتن تجهیزاتی خاص نیاز است که تردد افراد محدود شود، می توان از این فناوری استفاده کرد.

قابلیت تشخیص ورود به محوطه مورد نظر

میدان دید دوربین های مدار بسته بسیار وسیع است اما لزوما تمام محوطه ای که دوربین مدار بسته پوشش می دهد برای ما ضروری نیست. در دوربین مدار بسته هوشمند امکان تعریف محوطه خاصی با بخش خاصی از تصویر برای ما وجود دارد. به این ترتیب در صورتی که در آن محوطه اتفاق و حرکتی ایجاد شود دوربین مدار بسته برای ما هشدار اعلام می کند. این سیستم بر اساس استفاده از یک الگوریتم خاص بصورت دقیق و جز به جز به تجزیه و تحلیل ویژگی های محدوده مورد نظر می پردازد تا از دریافت هشدار های بیهوده جلوگیری کند. با ورود هر شخص، وسیله نقلیه و یا سایر اشیا خارج  از منطقه سریعا توسط سیستم هوشمند شناسایی می شود و زنگ هشدار برای آن فعال می شود.

 سخن پایانی

شرکت مهر تجارت یکی از بهترین شرکت های ارائه کننده خدمات نظارت تصویری، نصب دوربین مداربسته و نماینده رسمی برند هایک ویژن  در ایران است. جهت خرید و اطلاع از قیمت انواع دوربین مداربسته بیسیم، دوربین خودرو، دزدگیر اماکن و ردیاب خودرو با کارشناسان شرکت مهر تجارت تماس بگیرد. کافیست با شماره تلفن 02167958 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان متخصصان مهر تجارت بهره مند شوید. همچنین می توانید با مراجعه به وبسایت شرکت مهر تجارت به آدرس  www.hiktejarat.com از خدمات و آخرین قیمت های تجهیزات حفاظتی آگاه شوید.

یک دیدگاه

  1. تخت خواب دخترانه پرنسسی و تخت خواب امپراطور 7 نفره و تخت خواب امپراطور
    کودک و تولید کننده سرویس خواب در تهران غربی و تخت خواب امپراطور ترکیه و
    تخت خواب امپراطور بادکنکی و تخت خواب کشودار 7 نفره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا