بیوگرافی ورزشکاران

زهرا کیانی

زهرا کیانی متولد 4 مهر 1378 در شهرکرد

زهرا کیانی یکی بانوان ورزشکار ایرانی در رشته رزمی تالو است که توانسته با درخشش در این رشته ورزشی، بیروگرافی زهرا کیانی را به شهرت بالایی در میان مردم برساند. از سایر بانوان موفق ایرانی می توان به آرمینا صادقیان اشاره کرد.

چکیده بیوگرافی زهرا کیانی

نامزهرا کیانی
حرفه4 مهر 1378 – شهرکرد
تاهلنامشخص
حرفهورزشکار رشته تالو
ویکی پدیا زهرا کیانی
خلاصه بیوگرافی زهرا کیانی
زهرا کیانی
زهرا کیانی

بیوگرافی زهرا کیانی

زهرا کیانی متولد 4 مهر 1378 در شهرکرد ، ورزشکار رشته ووشو می باشد. وی دانشجوی رشته تربیت بدنی می باشد که با 165 سانتی متر قد و 50 کیلوگرم وزن از روستای هرچگان به نفر اول رشته تالو بانوان کشور رسیده است.

او تاکنون با 17 مدال قهرمانی بروز مرزی پر افتخارترین تالو کار ایران است. در روستای هرچگان استان چهارمحال و بختیاری بدون خواهر و برادری بزرگ شد تا اینکه سال 1384 در 6 سالگی به اصفهان نقل مکان کردند 

در 6 سالگی ژیمناستیک را شروع کرد اما در 8 سالگی دو روز مانده به مسابقات قهرمانی کشوری با شکستگی شدید دست مدتی از ورزش دور شد. در نهایت به پیشنهاد یکی از دوستانش بنام بهناز اسدیان و حمایت پدر و مادر وارد رشته ووشو و سپس بخش تالو شد.

وی در سال اول حضور خود در ووشو به مقام سوم مسابقات کشوری رسید و سه سال بعد وقتی 11 ساله بود در مسابقات بروز مرزی نونهالان سنگاپور مدال نقره گرفت او یکسال بعد در مسابقات جوانان آسیا در شانگهای چین به مدال طلا دست یافت.

زهرا کیانی در مصاحبه ای با سایت ورزش3 راجع به لیگ برتر ووشو گفته است:

واقعا حس خیلی خوبی بود. حدود 2 سال است که مسابقات آسیایی و جهانی نداریم و برگزاری لیگ، سختی عدم حضور در مسابقات را کم می‌کند و باعث می‌شود تا حدی دوباره مسابقه را تجربه کنیم. اینکه فاصله برگزاری لیگ کمتر از یک سال بود نیز خیلی خوب بود و اگر لیگ در سال دو بار برگزار می‌شد، واقعاً عالی بود.
وی در خصوص چهارمین قهرمانی پیاپی تیم فولاد مبارکه سپاهان گفت: بزرگترین و زیباترین حُسن برگزاری لیگ، تیمی بودن آن است. در این شرایط وقتی نتیجه‌ای کسب می‌شود نیز تیمی است و قهرمانی به صورت انفرادی نیست و باعث خوشحالی گروهی می‌شود. در لیگ امسال سپاهان خیلی مقتدر در لیگ شرکت کرد و واقعاً این باشگاه از لحاظ امکانات چیزی برای بازیکنان کم نگذاشت. قبل از حضور در لیگ اردوی 10 روزه داشتیم که خیلی خوب بود. حضور استاد معماری و نوری به عنوان سرمربی و مربی در بخش تالو اتفاق خیلی خوبی بود و باید از زحمات آنها تشکر کنم.

مصاحبه با زهرا کیانی

ازدواج زهرا کیانی

در رابطه با ازدواج زهرا کیانی اطلاعاتی در دست نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا