بیوگرافی ورزشکاران

حمید سوریان

حمید سوریان متولد شهریور 64 در شهرری

بیوگرافی حمید سوریان دارای 11 مدال رنگارنگ در زمینه کشتی فرنگی است. افتخارات حمید سوریان باعث شهرتی جهانی بیوگرافی حمید سوریان هم شده است. بیوگرافی سایر کشتی گیران را در سایت عرصه سه بخوانید.

چکیده بیوگرافی حمید سوریان

نامحمید سوریان
متولد2 شهریور 1364 – تهران
حرفهکشتی گیر (فرنگی کار)
تاهلنامشخص
ویکی پدیا حمید سوریان
خلاصه بیوگرافی حمید سوریان
حمید سوریان
حمید سوریان

بیوگرافی حمید سوریان

حمید سوریان ریحانی‌پور متولد ۲ شهریور ۱۳۶۴ در شهر ری کشتی‌گیر فرنگی‌کار ایرانی است.او قهرمان المپیک لندن ۲۰۱۲ در وزن ۵۵ کیلوگرم و همچنین دارندهٔ شش مدال طلای قهرمانی جهان می‌باشد. سوریان از نظر شمار و کیفیت مدال، بهترین کشتی‌گیر ایرانی است

وی در رقابت‌های جهانی ۲۰۰۵، ۲۰۰۶، ۲۰۰۷، ۲۰۰۹، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ صاحب مدال طلا شده است. سوریان در قهرمانی آسیا دو بار و در مسابقات جوانان جهان یک بار مقام نخست را به دست آورده است.

حمید سوریان فرزند محمد سوریان و اعظم‌السادات شادالله‌زاده، جوان‌ترین عضو یک خانواده ۸ نفره است. وی ۵ برادر دارد. حمید در کنار کوه طبرک در شهرری متولد شده و مدارج تحصیلی تا دبیرستان را در این منطقه طی کرده‌است. او تحت تأثیر دو برادرش، محسن و مرتضی، که هر دو کشتی‌گیر بودند، به کشتی علاقه‌مند شد و سپس از سال ۱۳۷۶ و زیر نظر عبدالله زارع، به‌طور جدی کشتی را آغاز کرد. این روند تا شرکت در مسابقات بین‌المللی آسیایی و جهانی تحت نظر مربیان‌اش زارع و محسن سوریان ادامه یافت.

حمید سوریان دلیل جاودانه شدن نام تختی را اینگونه بیان می کند:

تختی یک الگوی بزرگ و افتخار برای جامعه ورزشی ما محسوب می شود. فارغ از افتخارات زیادی که مرحوم تختی برای کشورمان کسب کرده است، او یک پهلوان واقعی بوده و منش اخلاقی متفاوتی که نسبت به دیگران داشته باعث شده هنوز هم که هنوز است مردم از او به نیکی یاد کنند. افتخار می کنم در رشته ای فعالیت می کنم که چنین شخصیت بزرگی در آن حضور داشته و خدا را شکر می کنم که سایه آقاتختی بالای سر ورزش این مرز و بوم است.

نظر حمید سوریان راجع به تختی

حمید سوریان در سال ۲۰۰۱ عضو تیم ملی نوجوانان در وزن ۴۶ کیلوگرم شد و در مسابقات نوجوانان آسیا به روی تشک رفت. در سال ۱۳۸۶ قهرمان قهرمانان ورزش ایران شد. در سال ۲۰۰۵ و در سن ۲۰ سالگی، توانست نخستین مدال طلا را در مسابقات جهانی بوداپست به دست آورد و عنوان قهرمانی بزرگسالان جهان را از آن خود کند. این مدال طلا پنج بار دیگر در رقابت‌های جهانی گوانگ‌ژو سال ۲۰۰۶، مسابقات جهانی ۲۰۰۷ باکو، رقابت‌های جهانی ۲۰۰۹ هرنینگ دانمارک، رقابت‌های ۲۰۱۰ مسکو و ۲۰۱۴ تاشکند تکرار شد. ۲ طلای مسابقات بزرگسالان آسیا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ از دیگر دستاوردهای سوریان است.[۶] روزهای پایانی سال ۲۰۱۰ و همهٔ سال ۲۰۱۱ را می‌توان بدترین سال‌های زندگی ورزشی او نامید.[چرا؟][۷] در این سال محسن حاجی‌پور در وزن ۵۵ کیلوگرم شرکت کرد و سوریان در مسابقات جهانی شرکت نکرد.[۸] مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ لندن مهمترین افتخار ورزشی حمید سوریان است.

موفقیت در کشتی از نظر حمید سوریان:

موفقیت آن روزها برایم در کسب نتیجه خلاصه می شود، در واقع به دلیل اینکه در سن نوجوانی بودم، صرفا این موضوع برایم اهمیت داشت که بتوانم نتیجه خوبی در رشته ورزشی ام کسب کنم اما خب امروز خدا را شکر می کنم در رشته ورزشی ای پا گذاشته ام که کسانی در آن فعالیت کرده اند که از نظر اخلاقی سرآمد محسوب می شدند و الگوی همه ورزشکاران کشورمان هستند.

مصاحبه با حمید سوریاان

ازدواج حمید سوریان

از ازدواج حمید سوریان اطلاعاتی وجود ندارد.

در تصویر زیر حمید سوریان تصویری از خود در کنار محمد بنا و علیرضا دبیر را منتشر کرده است:

افتخارات حمید سوریان

  • مدال نقره مسابقات قهرمانی جوانان آسیا سال 2004
  • مدال طلا مسابقات قهرمانی جوانان آسیا سال 2005
  • قهرمانی جهان بوداپست ۲۰۰۵
  • قهرمانی جهان گوانگ‌ژو ۲۰۰۶
  • قهرمانی جهان باکو ۲۰۰۷
  • مدال برنز المپیک پکن ۲۰۰۸
  • قهرمانی جهان هرنینگ ۲۰۰۹
  • قهرمانی جهان مسکو ۲۰۱۰
  • مدال طلای المپیک لندن ۲۰۱۲
  • قهرمانی جهان تاشکند ۲۰۱۴
  • قهرمانی جهان لاس وگاس ۲۰۱۵

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا