بیوگرافی ورزشکاران

بیوگرافی سید جلال حسینی

سید جلال حسینی بازیکن شمالی فوتبال ایران

سید جلال حسینی پرافتخارترین فوتبالیست لیگ برتر فوتبال است. کایپتان بودن سیدجلال حسینی در دو فینال لیگ قهرمانان آسیا با تیم فوتبال پرسپولیس نیز از افتخارات این بازیکن شمالی فوتبال ایران است.

چکیده بیوگرافی سیدجلال حسینی

  • نام: سیدجلال حسینی
  • متولد: 14 بهمن 1360 – بندر انزلی – گیلان
  • حرفه: فوتبالیست
  • تیم فعلی: پرسپولیس تهران
  • پست: مدافع میانی
  • ویکی پدیا سید جلال حسینی
  • اینستاگرام سیدجلال حسینی – 1.8 میلیون دنبال کننده
سید جلال حسینی
سید جلال حسینی

بیوگرافی سیدجلال حسینی

سید جلال حسینی (زادهٔ ۱۴ بهمن ۱۳۶۰ در بندر انزلی) بازیکن فوتبال اهل ایران است. او در ۱۱۵ بازی برای تیم ملی فوتبال ایران به میدان رفت و سابقهٔ کاپیتانی این تیم را نیز دارد.

او عضو تیم ملی فوتبال امید ایران به عنوان یک بازیکن سهمیه بزرگسال در دو نوبت بوده‌است، در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰، و برنده مدال برنز در سال ۲۰۰۶ بود. حسینی بازیکن ایران در جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۱، جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ بود که در تمامی این تورنمنت‌ها به صورت فیکس به میدان رفت. او در ۱۰ آذر ۱۳۹۷ از بازی‌های ملی خداحافظی کرد.

علی کریمی و سید جلال حسینی
علی کریمی و سید جلال حسینی

ازدواج سیدجلال حسینی

در ژانویه ۲۰۱۰، حسینی ازدواج کرد. نام همسر وی، لیلا ریاحی است. اولین فرزند آنها در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۳ متولد شد.در تاریخ ۱۵ فوریه ۲۰۱۶، دختر دوم آنها متولد شد و میلا نامگذاری شد.

فعالیت حرفه ای سیدجلال حسینی

ملی

حسینی عضو تیم ملی فوتبال امید ایران بود، و در بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ شرکت کرد. او اولین بازی ملی خود را در فوریه ۲۰۰۷ برای تیم ملی در یک بازی دوستانه در برابر بلاروس انجام داد.
در ۱۰ آذر ۱۳۹۷ جلال حسینی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. در ۱۱ آذر ۱۳۹۷ نیز باشگاه پرسپولیس به همین دلیل، برای جلال حسینی یک نشست خبری برگزار و بیانیه‌ای منتشر کرد. کارلوس کی‌روش، سرمربی وقت تیم ملی فوتبال ایران نیز دربارهٔ بازنشستگی حسینی از بازی‌های ملی پیامی منتشر کرد؛ در بخش‌هایی از این پیام، او همکاری با حسینی را افتخار خواند و اعلام کرد که حسینی یک الگو برای بازیکنان دیگر است.

سید مهدی رحمتی و سید جلال حسینی
سید مهدی رحمتی و سید جلال حسینی

باشگاهی

ملوان

او دوران حرفه‌ای خود را با باشگاه ملوان در سال ۲۰۰۴ آغاز کرد؛ و همچنین در جوانان این تیم هم عضویت داشت.

سایپا

در تابستان سال ۲۰۰۵ از ملوان به سایپا رفت. در طول فصل ۸۵–۱۳۸۴، احتمال پیوستن وی به پرسپولیس بود اما این انتقال لغو شد. او ثابت‌ترین بازیکن باشگاه بود. همچنین وی ۲۸ حضور کامل در ترکیب داشت و یک گل هم به ثمر رساند.

سپاهان
در تابستان سال ۲۰۰۹، سید جلال حسینی با سپاهان اصفهان قراردادی امضا کرد؛ وی سه بار متوالی قهرمانی جام خلیج فارس را با این تیم بدست آورد.

پس از حضور مداوم در ترکیب پرسپولیس، سید جلال حسینی عنوان بهترین دفاع سال فوتبال ایران در فصل ۱۴–۲۰۱۳ را کسب کرد.

سید جلال حسینی در لباس نفت
سید جلال حسینی در لباس نفت

الاهلی
در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۱۴، حسینی با امضای قرارداد یک ساله به الاهلی قطر در لیگ ستارگان قطر پیوست. وی در مه ۲۰۱۵ این باشگاه را ترک کرد.

نفت تهران
حسینی قطر را ترک کرد و در تابستان سال ۲۰۱۵ به نفت تهران در لیگ برتر خلیج فارس پیوست. این در حالی بود که به‌طور جدی از استقلال پیشنهاد داشت. با حسینی نفت به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۵ رسید.

او با مدیران وقت باشگاه نفت تهران (نفت طلائیه فعلی) بر سر مسائل مالی اختلافاتی داشت؛ با این حال حسینی توانست با نفت عنوان دفاع سال فوتبال ایران را کسب کند و از نگاه سایت نود هم به عنوان بهترین مدافع انتخاب شد.

سید جلال حسینی در لباس پرسپولیس
سید جلال حسینی در لباس پرسپولیس

پرسپولیس

او به همراه محسن بنگر و حسین ماهینی، با امضای قراردادی یک ساله تا پایان فصل ۹۲–۱۳۹۱ به باشگاه فوتبال پرسپولیس پیوست. او قرارداد خود را با پرسپولیس برای یک سال در فوریه ۲۰۱۳ تمدید کرد و تا سال ۲۰۱۴ در پرسپولیس ماندگار شد؛ او با پرسپولیس نایب قهرمان جام حذفی شد.
در بهار سال ۲۰۱۶، پس از چند روز مذاکره، حسینی اعلام کرد که با باشگاه سابقش پرسپولیس امضا کرده‌است؛ در تاریخ ۱۳۹۵/۰۳/۱۹سید جلال حسینی رسماً به تیم فوتبال پرسپولیس بازگشت؛ با نظر مستقیم برانکو ایوانکوویچ، سید جلال حسینی به عنوان کاپیتان تیم برای فصل ۱۷–۲۰۱۶ اعلام شد. حسینی توانست در ثانیه‌های پایانی دربی ۸۴ گل دوم پرسپولیس را به ثمر برساند؛او توانست با پرسپولیس در نخستین فصل پس از بازگشت، قهرمان لیگ برتر و سوپر جام پس از پایان فصل، وی دوباره به عنوان دفاع سال فوتبال ایران با این تیم رسید؛ او همچنین کاندیدای برترین بازیکن لیگ برتر بود.

در سال ۲۰۱۷، وی قرارداد خود تا سال ۹۸ با پرسپولیس تمدید کرد. همچنین هنگامی که پرسپولیس از حضور او و محمد انصاری در قلب خط دفاعی خود بهره می‌برد، این تیم عنوان بهترین خط دفاعی فصل و تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران (مشترک با تیم دیگر) و کمترین شکست در طول فصل را بدست آورد.

سید جلال حسینی با عملکرد دفاعی مناسب توانست با تیم فوتبال پرسپولیس به مقام قهرمانی لیگ هفدهم نیز دست یابد.همچنین در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸، او زنندهٔ گل دوم پرسپولیس در بازی برگشت این تیم مقابل الجزیره امارات بود که در پایان با صعود پرسپولیس به مرحلهٔ یک‌چهارم نهایی همراه شد. همچنین او زننده گل اول پرسپولیس به الدحیل قطر در مرحله یک چهارم و آغاز بازگشت سه گله برای صعود به نیمه نهایی بود. پرسپولیس در این فصل لیگ قهرمانان آسیا توانست به عنوان نایب قهرمانی دست یابد.

سید جلال حسینی و فرزندانش
سید جلال حسینی و فرزندانش

افتخارات سیدجلال حسینی

باشگاهی

  • سایپا – لیگ برتر – 1 بار
  • سپاهان – لیگ برتر: قهرمان – ۳ بار
  • پرسپولیس – لیگ برتر- قهرمانی – ۴ بار / نایب قهرمان – 1 بار
  • پرسپولیس – جام حذفی- قهرمان – 1 بار / نایب قهرمان – 1 بار
  • پرسپولیس سوپر جام – 3 بار
  • پرسپولیس – لیگ قهرمانان آسیا 2 نایب قهرمانی

ملی

  • سومی بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶
  • نایب قهرمانی در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۱۰

فردی

  • بهترین بازیکن ایرانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا: ۲۰۲۰ (نظرسنجی AFC)
  • در این نظرسنجی که در تاریخ ۹ فروردین ۱۳۹۹ پس از چند بار تغییر در آراء به پایان رسید؛ سیدجلال حسینی با کسب ۵۰٪ آراء از میان ۸٫۰۶۴٫۵۳۷ رای کاربران سایت ای اف سی؛ به عنوان بهترین بازیکن ایرانی لیگ قهرمانان آسیا بالاتر از فرهاد مجیدی با ۴۹٪ آرا شناخته شد. سیدمهدی رحمتی، احسان حاج صفی و قاسم حدادی‌فر نیز مجموعاً یک درصد آراء را به خود اختصاص دادند.
  • دفاع سال فوتبال ایران ۸۶–۱۳۸۵ در تیم سایپا
  • دفاع سال فوتبال ایران ۸۷–۱۳۸۶ در تیم سایپا
  • دفاع سال فوتبال ایران ۹۳–۱۳۹۲ در تیم پرسپولیس
  • دفاع سال فوتبال ایران ۹۵–۱۳۹۴ در تیم نفت تهران
  • دفاع سال فوتبال ایران ۹۶–۱۳۹۵ در تیم پرسپولیس
  • دفاع سال فوتبال ایران ۹۷–۱۳۹۶ در تیم پرسپولیس
سید جلال حسینی| بیوگرافی تنها کاپیتان 2 دوره فینال آسیا
سید جلال حسینی| بیوگرافی تنها کاپیتان 2 دوره فینال آسیا

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا