بیوگرافی ورزشکاران

بیوگرافی نیلوفر اردلان

بخشی از فیلم سینمایی عرق سرد به نیلوفر اردلان ربط دارد؟

چکیده بیوگرافی نیلوفر اردلان

  • نام: نیلوفر اردلان
  • متولد: 8 خرداد 1364 – تهران
  • حرفه: مربی فوتسال
  • تیم فعلی: تیم فوتسال بانوان سایپا – تیم ملی دختران فوتسال ایران
  • ویکی پدیا نیلوفر اردلان
نیلوفر اردلان
نیلوفر اردلان

زندگی شخصی و ورزشی نیلوفر اردلان

نیلوفر اردلان (زاده ۸ خرداد ۱۳۶۴)بازیکن فوتسال اهل ایران و کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. او خانم گل دو دوره اول بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی شده‌است.وی فرزند اسماعیل اردلان دروازه بان سابق تیم فوتبال اکباتان است. اردلان هافبک چپ و کاپیتان تیم ملی فوتسال زنان ایران است. وی در سال ۱۳۸۸ پیشنهادهایی برای بازی در باشگاه‌های اماراتی داشت. باشگاه ابوظبی مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان با حقوق ماهیانه ۵ هزار دلار را به او پیشنهاد داده‌است.

نیلوفر اردلان، فوتسالیست که از افتخارآفرینی در اوجش بازماند
نیلوفر اردلان، فوتسالیست که از افتخارآفرینی در اوجش بازماند

از دیگر افتخارات اردلان می‌توان به قهرمانی‌های پیاپی در لیگ‌های فوتبال و فوتسال زنان (لیگ ۱۳۸۸، ۱۳۸۹ و ۱۳۹۰)، دو دوره نایب‌قهرمانی مسابقات فوتبال زنان غرب آسیا و راهیابی به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات انتخابی المپیک ۲۰۱۲ لندن اشاره کرد. تیم فوتبال زنان ایران در نیمه‌نهایی رقابت‌های انتخابی المپیک لندن به دلیل پوشش بازیکنان از مسابقات کنار گذاشته شد.

ازدواج نیلوفر اردلان

نیلوفر اردلان در 29 سالگی با مهدی توتونچی (مجری تلویزیون) ازدواج کرد که طی حواشی منجر به طلاق شد.

نیلوفر اردلان و فیلم عرق سرد

نیلوفر اردلان و فرشته کریمی
نیلوفر اردلان و فرشته کریمی

وی در مورد فیلم عرق سرد گفته است :

فیلم عرق سرد را تماشا کردم. فقط در این خصوص می توانم عنوان کنم که فیلم عرق سرد تاثیر مناسب اجتماعی را به همراه داشته و پیامد خوبی برای خروج زنان نخبه از کشور داشت، در غیر این صورت این فیلم با وجود آنکه گفته می شد از روی زندگی من و اتفاقات آن ساخته شده است؛ کمترین شباهت ممکن را نداشت. طی چند ماه پیش خبری خواندم که طی آن طیبه سیاوشی نماینده مجلس شورای اسلامی اعلام کرده بود خروج زنان نخبه از کشور آزاد شده و اگر همسران آنها از خروجشان ممانعت کنند، می توانند با مراجعه به دادگاه مربوطه مشکل خود را حل کنند. این فیلم از این جهت که چنین کمکی را به زنان کرد، می تواند خوشحال کننده برای جامعه زنان کشور باشد. در واقع توسط این فیلم یک قانون کشورمان اصلاح شد و حق زنان در این زمینه گرفته شد. ما قرار نیست بدون اجازه همسرانمان بی خود و بی جهت به خارج از کشور سفر کنیم، بلکه هدفمان بالا بردن پرچم ایران و اعتلای کشور است و قانون جدید می تواند از لحاظ فرهنگی نیز به سود کشورمان باشد.

جماران نیوز
نیلوفر اردلان و پسرش
نیلوفر اردلان و پسرش

عدم همراهی نیلوفر اردلان با تیم ملی فوتسال

اردلان به دلیل مخالفت همسرش، مهدی توتونچی مجری برنامه شبهای فوتبالی با خروج او از کشور و ضبط گذرنامه‌اش، نتوانست تیم ملی فوتسال زنان ایران را در جام ملت‌های آسیا سال ۲۰۱۵ همراهی کند. محرومیت اردلان از حضور در جام ملت‌های آسیا توسط همسرش جنجال زیادی به پا کرد.وی از مسئولان تقاضا کرده که مشکلش را به طریقی حل کنند که در بازی‌های آتی بتواند تیم ملی فوتسال را همراهی کند.سرانجام وی توانست با اجازه دادستانی راهی مسابقات قهرمانی فوتسال زنان جهان ۲۰۱۵ در گواتمالا شود.

نیلوفر اردلان در لباس تیم ملی فوتسال بانوان
نیلوفر اردلان در لباس تیم ملی فوتسال بانوان

سوابق نیلوفر اردلان

  • سرمربیگری و بازی در تیم فوتسال بانوان سایپا
  • سرمربیگری تیم فوتسال دختران ایران

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا