بیوگرافی ورزشکاران

بیوگرافی فرزانه فصیحی

چکیده بیوگرافی فرزانه فصیحی

  • نام: فرزانه فصیحی
  • متولد: 13 دی 1371 – اصفهان
  • وضعیت تاهل: متاهل
  • حرفه: دونده
  • ویکی پدیا فرزانه فصیحی
  • اینستاگرام فرزانه فصیحی با 126 هزار نفر دنبال کننده
فرزانه فصیحی
فرزانه فصیحی

زندگی شخصی و ورزشی فرزانه فصیحی

فرزانه فصیحی (زادهٔ ۱۳ دی ۱۳۷۱- اصفهان)دونده و عضو تیم ملی دو و میدانی زنان ایران است.او در سال ۲۰۱۶ مدال نقرهٔ بخش تیمیِ رشتهٔ دوی ۴ در ۴۰۰ متر امدادی در هفتمین دورهٔ مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا ‏و در سال ۲۰۱۸ مدال برنز رشتهٔ دو ۶۰ مترِ هشتمین دورهٔ مسابقات قهرمانی دو و میدانی داخل سالن آسیا ‏ را به دست آورد.فصیحی رکورددار دو ۶۰ متر زنان ایران است و به «دختر باد» مشهور است.

وی در سال ۲۰۲۰ با کسب رکورد ۷/۲۹ ثانیه در مسابقه دوی ۶۰ متر در بلگراد صربستان، با ثبت رکورد جدیدی در ایران و بهبود رکورد قبلی خود، و همچنین ثبت رکورد مورد نیاز ورودی برای مسابقات جهانی، به مسابقات جهانی دو و میدانی داخل سالن راه یافت.

فرزانه فصیحی معروف به "دختر باد"
فرزانه فصیحی معروف به “دختر باد”

فرزانه فصیحی و امیدش به ورزش دو و میدانی بانوان

وی اظهار داشته است : امیدواریم وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون دو و میدانی و سایر ارگان ها نگاه ویژه ای به دو و میدانی داشته باشند. بانوان ما توان این را دارند تا در میدان های بین المللی خیلی خوب ظاهر شوند. رسیدن به مقام های بزرگ نیاز به پشتیبانی نهادهای بزرگ دارد و این انتظار بزرگی نیست.

فرزانه فصیحی سریعترین بانوی ایران

بیوگرافی فرزانه فصیحی
بیوگرافی فرزانه فصیحی

در شهریور 1399 مسابقاتی در جریان بوده که گزارشش به شرح زیر است :

رقابتهای دوومیدانی جایزه بزرگ از عصر امروز با حضور بیش از ۵۰ ورزشکار از سراسر کشور آغاز شد. در این مسابقات شرکت کنندگان در مواد؛ پرش با نیزه، پرتاب نیزه، پرتاب وزنه، ۱۰۰ متر با مانع، پرش طول، ۱۰۰ متر، ۴۰۰ متر، پرتاب چکش، ۸۰۰ متر، پرش ارتفاع، پرش سه گام، ۴۰۰ مانع، ۵۰۰۰ متر و پرتاب دیسک به مصاف یکدیگر رفتند.

جذاب ترین رقابت مثل همیشه در دوی صدمتر رخ داد؛ جایی که فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران توانست قهرمانی را از آن خود کند. فصیحی با رکورد 11.87 ثانیه بعد از ماهها تعطیلی مسابقات دوومیدانی به مدال طلا دست یافت. حمیده اسماعیل نژاد با ۱۲،۲۷ ثانیه و دلنیا بیگم جانی با ۱۲،۴۱ ثانیه در رده های بعدی قرار گرفتند.

ورزش3
فرزانه فصیحی معروف به "دختر باد"
فرزانه فصیحی معروف به “دختر باد”

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا