بیوگرافی ورزشکاران

فرزانه توسلی

فرزانه توسلی متولد 29 دی 1365 در تهران

فرزانه توسلی بانوی دروازه بان فوتسال معروف تیم ملی بانوان ایران است که درخشش در عرصه ملی و باشگاهی باعث شهرت بیوگرافی فرزانه توسلی شده است. از سایر بانوان فوتبالیست ایرانی می توان به نسترن مقیمی اشاره کرد.

چکیده ی بیوگرافی فرزانه توسلی

نامفرزانه توسلی
متولد29 دی 1365 – تهران
19 ژانویه 1987
حرفهدروازه بان فوتسال
تحصیلاتکارشناس تربیت بدنی
تاهلنامشخص
ویکی پدیا فرزانه توسلی
خلاصه بیوگرافی فرزانه توسلی
فرزانه توسلی

بیوگرافی فرزانه توسلی

فرزانه توسلی متولد 29 دی 1365 در تهران، فوتسالیست است. وی دانشجوی لیسانس رشته تربیت بدنی بوده و از فرزانه توسلی او به عنوان عقاب مونث آسیا یاد می کنند طرفدار متعصب تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ می باشد.

از بچگی در کوچه و خیابان فوتبال رو با برادران و پسر عموهایم شروع کردم تا اینکه در سال 1379 متوجه باشگاه فوتسال برای خانوم ها شدم و به باشگاه مرغوبکار رفتم و با خانوم بیات کارم را شروع کردم.

فرزانه توسلی در مصاحبه ای گفته است:

کری خوانی با برادر

برادرم عاشق فوتبال و استقلال بود و من هم پرسپولیسی به همین دلیل در همان بچگی فوتبال رو پیگیری می کردم و کری های زیادی با هم داشتیم

همیشه مشغول بازی فوتبال بودیم، به همین دلیل شیشه های خانمان همیشه شکسته بود البته در مدرسه هندبال هم بازی می‌کردم اما علاقه‌ ام به فوتسال بیشتر بود

ماجرای علاقه به دروزاه بانی

یکی از دلایلی که به سمت گلری کشیده شدم عابدزاده بود اوایل هم بازی می‌ کردم و هم گلری اما به خاطر علاقه‌ ای که به عابدزاده داشتم جذب گلری شد

از دروازه‌بانان خارجی به بازی بوفن علاقه داشتم در گلرهای جدید هم کار نویر گلر آلمان را دوست دارم 

اولین تجربه تا الان

اولین بار به صورت قرضی با تیم استقلال دزفول در لیگ برتر بازی کردم

پس از آن با تیم راه آهن بودم و دو سال در تجارت خانه بازی کرد، سپس مدت سه سال در حفاری و در نهایت الان در باشگاه پالایش نفت آبادان بازی می کنم

فرزانه توسلی و احمدرضا عابدزاده

همیشه جز بهترین ها

سال 1393 در تورنمنت روسیه به عنوان بهترین دروازه‌ بان انتخاب شدم سال 87 در انتخاب برترین‌ های فوتبال و فوتسال بهترین‌ گلر شدم در سال 2014 نیز جز 10 دروازه بان برتر فوتسال جهان و نامزد بهترین گلر بانوان جهان بودم

پیگیر فوتبال خارجی

قبلا فوتبال پرسپولیس رو پیگیر بودم اما الان فقط پرسپولیسی هستم و بیشتر بازی های تیم ملی آلمان و بایرن مونیخ را دنبال می کنم

مربی و داور

مربیگری را اصلاً‌ دوست ندارم به داوری بیشتر علاقه دارم البته دوست دارم که به عنوان مربی دروازه بان ها کار کنم.

مصاحبه با فرزانه توسلی
بیوگرافی فرزانه توسلی
بیوگرافی فرزانه توسلی

ازدواج فرزانه توسلی

درباره ازدواج فرزانه توسلی اطلاعاتی در دست نیست.

تیم های فرزانه توسلی

استقلال جنوب دزفول

توسلی در طول یکسال حضورش در این تیم توانست تجربه شیرین قهرمانی در لیگ برتر را به دست آورد و این‌گونه اولین جام قهرمانی در دوران فعالیت باشگاهی او به دست آمد؛ فرزانه توسلی در قهرمانی استقلال جنوب دزفول نقش پررنگی را داشت.

راه‌آهن تهران

پس از جدایی از استقلال، تصمیم گرفت تا در تیم فوتسال زنان راه‌آهن تهران فعالیت باشگاهی خود را ادامه بدهد؛ عمر حضور توسلی در این تیم هم یکسال بود و او در یکسال حضورش در راه‌آهن هم توانست طعم شیرین قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۸۷ را بچشد.

تجارت‌خانه بندرعباس

حضور شهرزاد مظفر در این تیم باعث شد تا ستارگان پرشماری از تیم ملی راهی تجارت‌خانه بندرعباس شوند؛ فرزانه توسلی دو فصل متوالی تجربه بازی در این تیم را دارد که در هر دو فصل حضورش با هدایت شهرزاد مظفر، تیم فوتسال زنان تجارت‌خانه بندرعباس موفق به قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران شد.

ملی حفاری اهواز

پس از دو فصل حضور در تیم بندرعباسی، فرزانه توسلی تصمیم به جدایی گرفت و با امضای قراردادی رسماً به عضویت تیم فوتسال زنان ملی حفاری اهواز درآمد؛ در سال نخست حضور توسلی در ترکیب ملی حفاری، این تیم به عنوان سومی رقابت‌های لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۰ رسید؛ اما با درخشش فرزانه توسلی برای دو فصل متوالی در سال‌های ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲، تیم ملی حفاری اهواز موفق به قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران شد.

دانشگاه آزاد تهران

بار دیگر حضور شهرزاد مظفر در رأس کادرفنی تیم فوتسال دانشگاه آزاد تهران باعث شد تا ستارگان فوتسال زنان ایران به این تیم کوچ کنند و فرزانه توسلی یکی از بازیکنانی بود که با این تیم به توافق رسید؛ در سال نخست همکاری با این تیم، تیم پرستاره دانشگاه آزاد موفق به قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۳ نشد و در جایگاه سوم ایستاد.[۱۱] اما در سال دوم، شاگردان مظفر اجازه قدرت‌نمایی به تیم فوتسال زنان ملی حفاری اهواز را ندادند و دانشگاه آزاد به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۴ دست پیدا کرد.

فرزانه توسلی یکسال دیگر هم به کار خود در جمع بازیکنان دانشگاه آزاد ادامه داد و در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۵ همراه با این تیم عنوان نایب قهرمانی لیگ را تجربه کرد، البته که به واسطه درخشش‌های توسلی در ترکیب دانشگاه آزاد، او از سوی سازمان لیگ به عنوان دروازه‌بان برتر فصل انتخاب شد.

پالایش نفت آبادان

پس از سه فصل حضور در تیم فوتسال زنان دانشگاه آزاد تهران، فرزانه توسلی به پیشنهاد تیم فوتسال زنان پالایش نفت آبادان پاسخ مثبت داد و برای یک فصل با این تیم قراردادش را به امضا رساند؛ در همان یک فصل حضور توسلی در جمع آبادانی‌ها، او موفق هشتمین تجربه قهرمانی خود در لیگ برتر فوتسال زنان ایران را به دست آورد و تیم فوتسال زنان پالایش نفت آبادان با اختلاف سه امتیازی نسبت به تیم فوتسال زنان ملی حفاری اهواز موفق شد عنوان قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۶ را کسب نماید. پس از کسب قهرمانی، از سوی سازمان لیگ نام فرزانه توسلی به عنوان برترین دروازه‌بان سال برگزیده شد و در مراسم ترین‌های سال، مورد تجلیل و قدردانی قرار گرفت.

نامی نو اصفهان

پس کسب عنوان قهرمانی همراه با پالایش نفت آبادان، فرزانه توسلی با تیم سپیدرود تهران قراردادش را به امضا رساند[۱۶] اما به واسطه مشکلات مالکیتی که گریبان‌گیر باشگاه سپیدرود شد، مالکیت این تیم واگذار شد و نامی نو اصفهان مسئولیت تیمداری را پذیرفت و در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۷ اعلام تیمداری کرد[۱۷] تا عملاً بازیکنانی که با سپیدرود قرارداد امضا کرده بودند، به تیم فوتسال زنان نامی نو اصفهان منتقل شوند. در این فصل، نامی نو که جمعی از ستارگان تیم ملی فوتسال زنان ایران را در اختیار داشت، موفق به کسب عنوان قهرمانی شد تا نهمین قهرمانی باشگاهی فرزانه توسلی این‌گونه به دست آید.

پس از کسب این قهرمانی، بیشتر ستارگان ملی‌پوش از نامی نو جدا شدند اما توسلی قراردادش را یکسال دیگر تمدید کرد اما در سال دوم حضورش در این تیم اصفهانی، نامی نو موفق به صعود به مرحله پلی‌آف نشد و در مرحله مقدماتی با حضور در جایگاه پنجم گروه اول به کار خود پایان داد.

سایپا تهران

با پایان سال دوم قرارداد فرزانه توسلی با تیم فوتسال زنان نامی نو اصفهان، وی تصمیم گرفت تا تمدید دوباره انجام ندهد و با مدیران تیم فوتسال زنان سایپا تهران به توافق رسید تا در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۹ برای نارنجی‌پوشان پایتخت به میدان برود؛ تلاش سایپایی‌ها برای کسب عنوان قهرمانی نافرجام بود و آن‌ها به درخشش توسلی در درون دروازه، موفق به کسب جام نشدند و با عنوان نایب قهرمانی به کار خود در این دوره از رقابت‌ها پایان دادند.

پس از اتمام فصل و با توجه به مشکلات مالی باشگاه سایپا، فرزانه توسلی تصمیم به قطع همکاری گرفت و حاضر به تمدید قراردادش با خودروسازان نشد.

نصر فردیس کرج

پس از عدم تمایل همکاری با تیم فوتسال زنان سایپا تهران بعد از اتمام قرارداد یکساله، توسلی با امضای قراردادی به تیم تازه لیگ برتری شده نصر فردیس کرج پیوست.

افتخارات فرزانه توسلی

باشگاهی

  • قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۸۶ به همراه تیم استقلال جنوب دزفول
  • قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۸۷ به همراه تیم راه‌آهن تهران
  • قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۸۸ به همراه تیم تجارت‌خانه بندرعباس
  • قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۸۹ به همراه تیم تجارت‌خانه بندرعباس
  • قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۱ به همراه تیم ملی حفاری اهواز
  • قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۲ به همراه تیم ملی حفاری اهواز
  • قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۴ به همراه تیم دانشگاه آزاد تهران
  • قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۶ به همراه تیم پالایش نفت آبادان
  • قهرمانی در لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۷ به همراه تیم نامی نو اصفهان

ملی

  • قهرمانی در مسابقات فوتسال پایتخت‌های کشورهای اسلامی و آسیایی (ایران ۲۰۰۵)
  • قهرمانی در مسابقات فوتسال غرب آسیا (اردن ۲۰۰۷)
  • نایب قهرمانی در مسابقات فوتسال زنان داخل آسیا (کره جنوبی ۲۰۱۲)
  • قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا (مالزی ۲۰۱۵)
  • مقام سوم مسابقات فوتسال زنان داخل آسیا (ترکمنستان ۲۰۱۷)
  • قهرمانی در جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا (تایلند ۲۰۱۸)
فرزانه توسلی دروازه بان فوتسال بانوان
فرزانه توسلی دروازه بان فوتسال بانوان

فردی

  • بهترین دروازه‌بان لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۸۷
  • بهترین دروازه‌بان لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۵
  • بهترین دروازه‌بان لیگ برتر فوتسال زنان ایران ۱۳۹۷
  • بهترین دروازه‌بان تورنمنت فوتسال زنان روسیه ۲۰۱۴
  • بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا (مالزی ۲۰۱۵)
  • بهترین دروازه‌بان جام ملت‌های فوتسال زنان آسیا (تایلند ۲۰۱۸)
  • هفتمین دروازه‌بان برتر جهان در سال ۲۰۱۵
  • ششمین دروازه‌بان برتر جهان در سال ۲۰۱۸
  • ششمین دروازه‌بان برتر جهان در سال ۲۰۱۹

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا