بیوگرافی بزرگان دینی و تاریخی

زندگی‌نامه شیخ رجبعلی خیاط

رجبعلی نکوگویان همان شیخ رجبعلی خیاط است

زندگی نامه شیخ رجبعلی خیاط که در کتاب کیمیای محبت جمع آوری شده است، دارای نکات آموزنده و مهمی برای هر فرد است. از شیخ رجبعلی خیاط و هر یک از بیوگرافی بزرگان دینی و تاریخی می توانید در سایت عرصه سه اطلاعات کسب کنید.

چکیده زندگینامه شیخ رجبعلی خیاط

  • نام اصلی: رجبعلی نکوگویان
  • متولد: ۱۲۶۲ – تهران
  • وفات: ۲۲ شهریور ۱۳۴۰ – شهر ری
  • آرامگاه: گورستان ابن‌بابویه
  • پیشه: خیاطی
  • لقب: شیخ رجبعلی خیاط
شیخ رجبعلی خیاط،
شیخ رجبعلی خیاط،

زندگینامه شیخ رجبعلی خیاط

رجبعلی نکوگویان (زادهٔ ۱۲۶۲ در تهران – درگذشتهٔ ۲۲ شهریور ۱۳۴۰ در شهر ری) مشهور به رجبعلی خیاط عارف معاصر اهل ایران بود. پدرش، مشهدی باقر، پیشه‌ور بود. رجبعلی نکوگویان در روز ۲۲ شهریور ۱۳۴۰ هجری شمسی و در سن ۷۸ سالگی درگذشت.

او را از عارفان و اهل باطن دانسته‌اند و گفته شده که توانایی شناسایی باطن افراد (در اصطلاح شیعی: چشم برزخی) را داشته‌است. قبر او در ابن‌بابویه تهران است.

رجبعلی نکوگویان در سن دوازده سالگی پدرش را از دست داد. رجبعلی نکوگویان دارای ۹ فرزند، شامل: پنج پسر و چهار دختر بود که یکی از دخترانش در کودکی از دنیا رفت. رجبعلی نکوگویان در عالم سیاست نبود، وی پایبند به احکام شریعت و مقلد سید محمد حجت کوه‌کمری بود.

خانه خشتی رجبعلی كه از پدرش به ارث برده بود در خيابان مولوی كوچه سياه‌ها (شهيد منتظری) قرارداشت. وی تا پايان عمر در همين خانه زيست. خانه رجبعلی كارگاه خياطی او نيز بود.

جمله ای از شیخ رجبعلی خیاط،
جمله ای از شیخ رجبعلی خیاط،

کتاب زندگینامه شیخ رجبعلی خیاط

زندگی‌نامه و گفته‌های رجبعلی توسط محمد محمدی ری‌شهری با عنوان کیمیای محبت به چاپ رسید. این کتاب که بسیار مورد توجه قرار گرفت تا سال ۹۲ به چاپ چهل و سوم رسید. ناشر این کتاب انتشارات مؤسسه علمی‌فرهنگی دارالحدیث است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا