بیوگرافی ورزشکاران

بیوگرافی حامد لک

چکیده بیوگرافی حامد لک

  • نام: حامد لک
  • متولد: 3 آذر 1369 – الیگودرز
  • حرفه: دروازه بان فوتبال
  • تیم فعلی: پرسپولیس تهران
  • قد: 1.94 سانتی متر
  • ویکی پدیا حامد لک
  • اینستاگرام حامد لک – 192.6 هزار نفر دنبال کننده
بیوگرافی حامد لک
بیوگرافی حامد لک

زندگی شخصی حامد لک

حامد لک (زادهٔ ۳ آذر ۱۳۶۹ در الیگودرز) دروازه‌بان فوتبال اهل ایران است که در باشگاه فوتبال پرسپولیس بازی می‌کند.

وی سابقه عضویت در تیم‌های صبای قم، تراکتور، سایپا، فولاد، نساجی و ماشین سازی تبریز را در کارنامه دارد. او برای تیم‌های امید و بزرگسالان ایران نیز بازی کرده‌است. وی در اولین بازی خود برای پرسپولیس در مقابل التعاون عربستان در تاریخ ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ به خوبی درخشید و چندین سیو عالی داشت

دوران بازی حامد لک

باشگاهی

صبای قم

او در سال ۲۰۱۰ به تیم بزرگسالان صبای قم پیوست و تا پایان فصل ۲۰۱۳ در ۵۸ بازی لیگ برای این تیم به میدان رفت.

تراکتورسازی

حامد لک در سال ۱۳۹۲ با عقد قراردادی دو ساله به عضویت تیم تراکتورسازی تبریز درآمد. این بازیکن جز سهمیه سرباز و زیر بیست و سه سال تراکتور بود. لک توانست به همراه تیم تراکتورسازی تبریز در فصل ۹۲٫۹۳ قهرمان جام حذفی فوتبال ایران شود. در مجموع، لک در ۵۱ مسابقه برای این تیم، در لیگ به میدان رفت.

بیوگرافی حامد لک در عرصه سه
بیوگرافی حامد لک در عرصه سه

صبای قم

لک با صبای قم در سال ۱۳۹۴
حامد لک تا پیش از پیوستن به تیم باشگاه فوتبال تراکتورسازی تبریز با قراردادی دوساله به باشگاه فوتبال صبای قم صبای قم بازگشت و آنجا، فوتبالش را ادامه داد. در این سری، از فصل ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷، او در ۳۸ بازی لیگ برای این تیم، به میدان رفت.

سایپا

لک پس از یک نیم فصل حضور در تیم فوتبال صبا تصمیم گرفت ادامه کار خود را در فصل شانزدهم لیگ در سایپا سپری کند. تیمی که تنها ۱۴ بار برای آن، درون دروازه قرار گرفت.

فولاد خوزستان

در ۴ تیر ۱۳۹۶، لک با قراردادی رسماً به تیم فوتبال فولاد خوزستان پیوست.در طول یک فصل بازی در این تیم، او ۲۵ حضور در ترکیب اصلی را تجربه کرد.

نساجی

حامد لک در فصل ۹۸–۱۳۹۷ لیگ برتر خلیج فارس به تیم فوتبال نساجی مازندران پیوست. او در ۲۴ مسابقه در لیگ برتر، دروازه‌بان تیم نساجی مازندران بود.

ماشین‌سازی

حامد لک در فصل ۹۹–۱۳۹۸ لیگ برتر خلیج فارس به تیم فوتبال ماشین‌سازی تبریز پیوست.او در طول یک فصل حضور در این تیم، در ۲۶ بازی به میدان رفت. او با ماشین‌سازی در جایگاه ۱۱ام لیگ ایران قرار گرفت.

پرسپولیس

در ۱۱ شهریور ۱۳۹۹، حامد لک با قراردادی دوساله به تیم فوتبال پرسپولیس پیوست.بر اساس گزارش‌ها، باشگاه به او شماره ۱ را که قبلاً علیرضا بیرانوند می‌پوشید پیشنهاد داد. پس از جدایی بیرانوند از پرسپولیس، کادر فنی این تیم به دنبال جایگزینی با دقت و با کارنامه برای وی بودند.

از هجده سالگی که اولین بازیم رو در لیگ برتر انجام دادم، لحظه‌شماری کردم تا امروز از راه برسه و عضو کوچکی از باشگاه بزرگ پرسپولیس بشم. (واکنش لک، پس از پیوستن به پرسپولیس، در ۱۲ شهریور ۱۳۹۹) باشگاه شهر خودرو نیز حامد لک را به همراه شهاب گردان، در نظر داشت اما او نهایتاً با پرسپولیس قرارداد بست.

نخستین بازی او برای پرسپولیس، در ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ در ورزشگاه بنیاد قطر در مسابقه‌ای برابر التعاون بود که با پیروزی ۱ بر ۰ پرسپولیس، همراه شد.وی در این بازی نمایش درخشانی از خود ارائه داد.

دوران ملی

امید ایران

لک نخستین مسابقه بین‌المللی خود را برای تیم ملی فوتبال امید ایران در ۱۱ ژوئن ۲۰۱۱ انجام داد؛ در یک بازی دوستانه در برابر سوریه.

ایران

لک نخستین بازی خود برای تیم ملی ایران را زیر نظر کارلوس کی‌روش در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۲ برابر یمن و در مسابقات فوتبال غرب آسیا ۲۰۱۲ انجام داد. لک عملکرد خوبی نشان داد و ایران در این بازی ۲-۱ پیروز شد.لک پس از مدت‌ها غیبت، دوباره توسط کی‌روش برای اردویی در ژوئن ۲۰۱۷، به تیم ملی فراخوانده شد.

افتخارات حامد لک

تراکتورسازی

  • جام حذفی (۱): ۹۳–۱۳۹۲
حامد لک
حامد لک

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا