بیوگرافی شخصیت های سیاسی و برجسته

بیوگرافی حسن آقامیری

حسن آقامیری یکی از برجسته ترین روحانیون پرطرفدار میان نسل جوان ایران است. بیوگرافی حسن آقامیری به دلیل خلاء لباس روحانیت و اجرای سخنرانی هایی برای انتقاد از مشکلات کشور و پیشنهاد به مسئولان برای رفع آن ها بسیار خواندنی است. بیوگرافی سایر افراد برجسته ایرانی را در عرصه سه بخوانید.

چکیده بیوگرافی حسن آقامیری

  • نام: حسن آقامیری
  • متولد: 17 اسفند 1358 – تهران
  • حرفه: روحانی (سابق) – منتقد و سخنران
  • تاهل: متاهل
  • فرزند: 1پسر، 1 دختر
  • ویکی پدیا حسن آقامیری
  • اینستاگرام حسن آقامیری – 3.4 میلیون دنبال کننده
حسن آقامیری
حسن آقامیری

بیوگرافی حسن آقامیری

روحانی معروف حسن آقامیری متولد ۱۷ اسفند ماه ۱۳۵۸ در تهران متولد شد. فارغ التحصیل دروس حوزه تا پایان دوره لمعتین میباشد، سید حسن آقامیری به علت داشتن پدری روحانی و حضوری فعال در هیئت های عزاداری محله به مسائل دینی علاقه مند شده و شغل روحانیت را برگزیدند و وارد حوزه علمیه شدند. پدر حسن آقامیری به کشاورزی مشغول است و سید حسن آقامیری احترام خیلی خاصی برای پدر قائل است و همیشه در هر فرصتی از زحمات پدر و مادرش تشکر کرده است.

ازدواج حسن آقامیری

حسن آقامیری ازدواج کرده است. وی یک دختر به نام حلما و یک پسر به نام هانی دارد.

حسن آقامیری و فرزندانش
حسن آقامیری و فرزندانش

فعالیت های حسن آقامیری

حسن آقامیری، روحانی متفاوتی است و از خوانندگانی که آهنگ های انتقادی مناسب و اخلاقی می خوانند حمایت می کند و حتی آهنگ هایی از رپر معروف یاس هم در پیج اینستاگرام آقامیری منتشر شده است. همین رفتار متفاوت ایشان سبب شده جوانان بسیاری علاقمند به شخصیت ایشان شوند.

خلع لباس حسن آقامیری

در اسفند ماه ۱۳۹۷ حسن آقامیری با انتشار پستی در صفحهٔ اینستاگرامش خبر از اجرای حکمی که برایش صادر شده داد. این روحانی با تماس دادگاه ویژهٔ روحانیت قم، به دادگاه مراجعه کرد و این دادگاه به نیابت از دادگاه ویژهٔ تهران، حکم خلع لباس دائم و دو سال حبس تعلیقی به برهه زمانی پنج سال را به او ابلاغ کرد. پس از نشر این خبر ۴۰۰ هزار نفر به تعداد فالوور های او در اینستاگرام اضافه شد اما در کنار این مخالفت ها افرادی مانند معصومه ابتکار از ایشان حمایت کرد و عاقبت در اسفند ماه ۱۳۹۷ خبر اجرای حکم را منتشر کرد.

قاضی اجرای احکام گفت:« به ما نیابت دادند تا همین جا حکم را اجرا کنیم». در حالیکه تعدادی «برای حفظ کرامت» درخواست کرده بودند که حکم خلع لباس آقامیری در خودروی او و خارج از دادگاه اجرا شود، ولی او به دستور قاضی و در حضور مراجعه کنندگان به دادگاه، لباس روحانیت را درآورد و بعد اجازهٔ خروج از دادگاه به او داده شد.

جرم حسن آقامیری هتک حیثیت روحانیت، تشویش اذهان عمومی و اهانت بـه مقدسات عنوان شده اسـت. سید حسن آقامیری قبل از خلع لباس در گفت و گویی اظهار کرده بود:« مـن روحانیت نیستم! مـن «حسن آقامیری» ام. صفحه شخصی مـن چـه ربطی بـه صنف مـن دارد؟ مـن نماینده صنف خودم نیستم. سخنگویش هم نیستم. مـن یک آدمم. در خانه ام بابا هستم، یکجا داداش هستم، یکجا رفیقم. ربطی بـه لباس ندارد.»

بیوگرافی حسن آقامیری
بیوگرافی حسن آقامیری

بیشتر بخوانید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا