بیوگرافی بازیگران و هنرمندان

بیوگرافی سارا رسول زاده

پرده نشین، عاشقانه ها و نجلا سر تکاملی سارا رسول زاده در بازیگری

چکیده بیوگرافی سارا رسول زاده

  • نام: سارا رسول زاده
  • متولد: 18 شهریور 1368 – تهران
  • حرفه: اجرا، بازیگری
  • وضعیت تاهل: مجرد
  • اینستاگرام سارا رسول زاده
سارا رسول زاده
سارا رسول زاده

زندگی شخصی و هنری سارا رسول زاده

سارا رسول زاده متولد 18 شهریور 1368 در تهران ، بازیگر سینما و تلویزیون است.

فارغ التحصیل لیسانس رشته مدیریت صنعتی از دانشگاه تهران و فوق لیسانس کارگردانی می باشد که با تئاتر شروع کرد و با شبکه خانگی به شهرت رسید

سارا رسول زاده در یک خانواده 6 نفره بدنیا آمده و دو خواهر و یک برادر بزرگتر داردبا تشویق پدر وارد رشته هندبال شد و مدتی در تیم زنان نفت بازی می کرد اما مادر مخالفت بود و دوست داشت او همانند برادر و خواهرانش الویت اش تحصیل باشدیکی از خواهرانش فارغ االتحصیل مقطع دکترا و دیگری حقوق و برادرش مکانیک خوانده است

بیوگرافی سارا رسول زاده
بیوگرافی سارا رسول زاده

وی در دوران دانش آموزی و اوایل دانشجویی در زمینه تئاتر فعال تر شد تا اینکه سال 1390 وقتی 22 ساله بود در برای ورک شاپ دکتر علی رفیعی از بین 40 نفر انتخاب شداو با 14 نفر دیگر در نمایش یرما به کارگردانی آقای رفیعی اولین بار روی صحنه رفت و به مدت دو سال کنار این کارگردان کار کرد.

سارا رسول زاده راجب ورودش به حوزه اجرا گفت:


ورودم به عرصه اجرا اتفاقی بود ، یک روز کسی که هرگز نفهمیدم چطور و از کجا من را میشناخت تماس گرفت و ازم برای تست مجری گری دعوت کردتست دادم و قبول شدم به این ترتیب اولین بار در سال 1388 وقتی 20 ساله بودم با برنامه ترمه طلا برای گروه کودک به کارگردانی محمدرضا حیدری مجری گری را شروع کرد

سایت فتوکده


سارا رسول زاده بعد از اولین تجربه اجرا در سال 1393 زمانی که 25 ساله بود با سریال پرده نشین در نقش هاجر همسر یک طلبه بنام برتعلی با بازی محسن کیایی جلوی دوربین رفت.شهرت اش از اسفند 1395 با سریال عاشقانه ها در شبکه خانگی به کارگردانی منوچهر هادی کنار بازیگرانی چون هومن سیدی ، محمدرضا گلزار و مهناز افشار شروع شد.

سارا رسول زاده در تئاتر
سارا رسول زاده در تئاتر

این شب ها بازی سارا رسول زاده در سریال نجلا مورد انتقاد و تشویق های فراوانی واقع شده است که در افزایش شهرت وی تاثیر مهمی داشته است.

سارا رسول زاده در مورد الگویش در بازیگری گفته است:

الگو ندارم زیرا معتقدم در هنر نباید کسی را الگو قرار داد، هنر برای زنده ماندن نیاز به زایش و کار نو دارد. اما بازیگر مورد علاقه زیاد دارم؛ فاطمه معتمد آریا، رویا تیموریان، گلشیفته فراهانی، ریما رامین فر، مریم سعادت و تمام بازیگرهایی که به واسطه ی چهره مطرح نشده اند را دوست دارم. در ایران همه دنبال چهره هستند و به طرز عجیبی صورت ها شبیه به هم شده. از بازیگران مرد نیز سیامک صفری، فرهاد اصلانی، حمید فرخ نژاد، پرویز پرستویی، علی سرابی، احمد مهران فر را دوست دارم.

بیتوته
سارا رسول زاده در سریال نجلا-
سارا رسول زاده در سریال نجلا-

نقطه قوت و ضعف سارا رسول زاده از زبان خودش :

 بزرگترین نقطه ضعف من این است که روحیاتم خیلی روی کارم اثر می گذارد. گاهی که اتفاق بدی برام می افتد این را نمی توانم پنهان کنم.
 
نقطه قوتم این است که پشتکار بسیار زیادی دارم. آدم مغروری نیستم. اگر کسی به من بگوید که اینجا را بد بودی یا اگر اینطور بودی بهتر بود من به این نقدها گوش می دهم و این می رود در ذهنم که باید اصلاحش کنم. البته گاهی شاید این به ضرر بازی ام تمام شود چون از خلاقیتم کم می کند. ولی من معمولا ایراداتی که بهم می گویند را با تمرین زیاد و پشت کار حل می کنم.

بیتوته

ازدواج سارا رسول زاده

سارا رسول زده ازدواج نکرده و هنوز مجرد است.

سارا رسول زاده و بهرام افشاری
سارا رسول زاده و بهرام افشاری

فعالیت های سارا رسول زاده

اجراهای سارا رسول زاده

  • ترمه و طلا – شبکه دو
  • آفتاب گردان – شبکه ذو
  • دوستان – شبکه جام جم
  • مثبت من – شبکه تهران
  • سپید پررنگ – شبکه دو

فیلم های سارا رسول زاده

  • سریال نجلا
  • سریال پرده نشین
  • سریال عاشقانه ها – فصل اول
سارا رسول زاده و هومن سیدی
سارا رسول زاده و هومن سیدی

افتخارات سارا رسول زاده

  • سارا رسول زاده سال 96 برا بازی در سریال شبکه خانگی عاشقانه نامزد بهترین بازیگر زن بخش درام شد

بیشتر بخوانید:

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا