کسب و کارها

بهترین روش تبلیغات چاپ ارزان چیست؟

تبلیغات چاپی بازدهی بالایی دارند، به خصوص اگر باکیفیت و خلاقانه تولید شده باشند. از طرفی اگر این تبلیغات با چاپ ارزان ارائه شده باشند، می‌توانید با همان بودجه تعداد بیشتری چاپ کنید و در نقاط گسترده‌تری مشتریان را هدف قرار دهید. تبلیغات چاپی تنوع بسیاری دارند، چاپ کاتالوگ، چاپ پوستر چاپ ساک دستی در تهران و شهرستان‌ها از جمله روش‌های تبلیغات هستند.

تبلیغات چاپی برای همه کسب و کارها کاربردی است، فقط باید بدانید برند شما به چه نوع تبلیغی نیاز دارد و کدام روش بهتر می‌تواند مخاطبانتان را هدف قرار دهد. در این مقاله درباره روش‌های مختلف تبلیغات چاپی صحبت می‌کنیم و راهنمایی درباره اینکه کدام روش برای کسب و کار شما مناسب‌تر است ارائه خواهیم داد.

انواع تبلیغات چاپ ارزان

برخی از تبلیغات چاپی افراد را به صورت منحصر به فرد هدف قرار می‌دهند. به عنوان مثال زمانی که کارت ویزیت یا تراکت پخش می‌کنید، هر کارت شما فقط به دست یک نفر خواهد رسید. بعضی دیگر از تبلیغات چاپی مخاطبان را به صورت جمعی هدف قرار می‌دهند، به عنوان مثال زمانی که از پوستر استفاده می‌کنید، همه عابرانی که از محل نصب پوستر عبور می‌کنند آن را می‌بینند و هدف تبلیغات شما قرار می‌گیرند.

انواع تبلیغات چاپ ارزان

چاپ کاتالوگ

کاتالوگ‌ها یکی از روش‌های چاپ ارزان هستند که هم می‌توانند برندسازی و تبلیغات انجام دهند و هم به مخاطبان درباره محصولات شما اطلاع‌رسانی می‌کنند. کاتالوگ دفترچه‌ای است که می‌تواند تعداد صفحات مختلفی داشته باشد. در این دفترچه برند شما معرفی می‌شود و محصولات و ویژگی‌های آن‌ها هم وجود دارد. در واقع با ارائه چاپ کاتالوگ در تهران هم تبلیغ کرده‌اید و هم راهنمای خرید به مشتریان خود ارائه داده‌اید.

کاتالوگ بیشتر برای برندسازی و آگاهی از برند کاربرد دارد. یعنی مشتریان نام برند شما را شنیده‌اند و می‌دانند در چه حوزه‌ای فعالیت دارید، اما برای آگاهی بیشتر و آشنایی با محصولاتتان کاتالوگ را مطالعه می‌کنند.

چاپ ساک دستی

ساک دستی یکی از انواع تبلیغات چاپ ارزان است که می‌تواند به اندازه یک بنر مخاطب جذب کند. ساک دستی وسیله‌ای کاربردی است. بنابراین مشتری که آن را از شما گرفته، احتمالا بعدا باز هم از آن استفاده می‌کند و مانند یک بنر متحرک آن را در سطح شهر می‌چرخاند. چاپ ساک دستی در تهران با طراحی خلاقانه در مکان‌های پر رفت و آمدی چون متروی تهران می‌تواند بهترین روش برای جلب توجه بازار هدف عمومی باشد.

چاپ ساک دستی

در ساک دستی شما اطلاعات جزئی در اختیار مشتریان قرار نمی‌دهید، تنها نام و لوگو و شعار برندتان را روی ساک چاپ می‌کنید. بنابراین این روش تبلیغاتی بیشتر جنبه تکرار و تثبیت در ذهن بازار هدف دارد و چیزی به دانش مخاطب درباره برند شما اضافه نمی‌کند.

چاپ پوستر

پوسترها بیشتر به عنوان تبلیغات چاپی مناسبتی شناخته می‌شوند؛ به عنوان مثال اگر قرار است رویدادی برگزار کنید یا کمپینی دارید، با استفاده از پوستر می‌توانید آن را اطلاع‌رسانی کنید. اما این تنها کاربرد چاپ ارزان پوستر نیست. برندهای معتبر جهان بخشی از بودجه تبلیغات خود را به چاپ پوستر اختصاص می‌دهند و با نصب پوسترهای خلاقانه در سطح شهر توجه مشتریانشان را جلب می‌کنند.

پوستر یک روش تبلیغات عمومی است که هم برای برندسازی کاربرد دارد و هم برای تبلیغات و تکرار در ذهن مشتری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چاپ استند تبلیغاتی

استندهای تبلیغاتی جزو تبلیغات چاپ ارزان مناسبتی هستند. شما باید استندها را در جایی قرار دهید که مطمئن هستید اعضای بازار هدف شما از آن عبور می‌کنند. به عنوان مثال برندهایی که به عنوان اسپانسر یک رویداد مثل همایش یا کنسرت فعالیت می‌کنند،  می‌توانند استند تبلیغاتی خود را در مقابل ورودی سالن و روی جایگاه سخنران قرار دهند. در نتیجه شرکت‌کنندگان نام برند آن‌ها را می‌بینند و هدف تبلیغات قرار می‌گیرند.

استند تبلیغاتی در موقعیت‌هایی مثل نمایشگاه یا فضاهایی که مخاطبان برای آشنایی با برندها و محصولات مختلف آمده‌اند هم کاربرد دارند. این تبلیغات چاپی هم می‌توانند کنجکاوی مخاطبان درباره برند شما برانگیزند و هم اطلاعاتی کلی درباره برند و محصولات ارائه دهند. استندها ترکیبی از تصویر و متن هستند و به همین دلیل می‌توانند به شیوه‌های متنوعی طراحی شوند.

کدام یک از تبلیغات چاپی برای برند شما مناسب است؟

برخی از کسب و کارها به واسطه اینکه یک برند با استفاده از یک روش تبلیغات چاپی موفق شده، به سراغ همان روش می‌روند، اما بازخورد خوبی نمی‌گیرند. تبلیغات چاپ ارزان برای هر کسب و کار متفاوت است و به استراتژی و کمپین‌های تبلیغاتی بستگی دارد. به عنوان مثال برند مک دونالد با استخدام طراح‌های خلاق و حرفه‌ای پوسترهای خلاقانه‌ای طراحی و چاپ می‌کند که حتی اگر کنار خیابان هم نصب شده باشند، توجه مخاطبان را جلب می‌کنند. اما اگر یک برند ناشناخته یک پوستر معمولی را روی دیوار پر رفت و‌ آمدترین مکان شهر هم بچسباند، نتیجه‌ای نخواهد گرفت.

برای تشخیص روش مناسب تبلیغات چاپی بهتر است ابتدا استراتژی تبلیغاتی خود را مشخص کنید و کمپین بچینید. همچنین باید تشخیص دهید مخاطبان شما چه افرادی هستند، بیشتر در کجا حضور دارند و چطور می‌توانید توجه آن‌ها را جلب کنید. با توجه به این فاکتورها می‌توانید بهترین روش تبلیغات چاپی را برای کسب و کارتان انتخاب کنید.

نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تبلیغات تنها زمانی تأثیر دارند که نگاه مخاطب را جذب کنند. بنابراین هنگام سفارش تبلیغات چاپی باید به دو نکته طراحی و کیفیت چاپ دقت کنید.

چاپ ارزان هم باید کیفیت بالایی داشته باشد

چاپ ارزان مزیت‌های بسیاری برای تبلیغات یک کسب و کار دارد، البته به شرطی که کیفیت بالایی داشته باشد. برخی از چاپخانه‌ها محصولات خود را با قیمت پایین عرضه می‌کنند، اما زمانی که نتیجه نهایی را تحویل می‌گیرید، متوجه می‌شوید تبلیغات شما هیچ شباهتی با آنچه سفارش داده بودید ندارد.

مجموعه فرتاک به صورت تخصصی در حوزه تبلیغات چاپی و ابزار چاپی برای برندسازی فعالیت دارد. این مجموعه خدمات چاپ کاتالوگ، چاپ ساک دستی در تهران و… را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت ارائه می‌دهد. همچنین امکان ارسال محصولات به سراسر کشور را هم فراهم کرده است تا مشتریان ساکن شهرهای دیگر ایران هم بتوانند از خدمات چاپ باکیفیت و دارای قیمت مناسب بهره‌مند شوند.

نویسنده: فاطمه مهراسبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا