کسب و کارها

شیوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران با ارزان ترین قیمت

بر خلاف دهه های گذشته امروزه مردم می توانند از انواع وسایل نقلیه مانند ماشین های شخصی، اتوبوس ها، هواپیما، کشتی و قطار برای سفرهای خود استفاده کنند. هر کدام از این وسایل نقلیه می توانند مزایا و معایب خاص خودشان را داشته باشند. اتوبوس ها به عنوان یکی از محبوب ترین، رایج ترین، مطمئن ترین و البته کم هزینه ترین وسایل نقلیه شناخته می شوند. بیشتر از دو قرن از تولید اولین اتوبوس می گذرد اما آغاز فعالیت این وسیله محبوب در ایران به سال 1290 برمی گردد و امروز یکی از محبوب ترین لوازم حمل و نقلی به شمار می رود.

تهیه بلیط اتوبوس در گذشته با مشکلاتی متعددی همراه بود و مسافران برای تهیه بلیط لازم بود که حتما به صورت حضوری به ترمینال ها مراجعه نمایند. این کار زمان، انرژی و هزینه های زیادی برای افراد داشت. امروزه که اینترنت به راحتی در دسترس همه افراد قرار دارد و تقریبا تمام مردم از لوازم الکترونیکی مانند گوشی، لپ تاپ و کامپیوتر استفاده می کنند، تهیه بلیط اتوبوس به شیوه اینترنتی بسیار راحت شده است. در ادامه به بررسی شیوه خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران با ارزان ترین قیمت پرداخته خواهد شد.

قیمت بلیط اتوبوس

به دلیل آنکه اتوبوس ها بر خلاف هواپیما، کشتی و قطار نیاز به زیر ساخت های متعدد و مختلفی ندارند و شرکت ها و تعاونی های مساربری متعددی در داخل کشور فعالیت می کنند هزینه مسافرت با اتوبوس ها به مراتب کمتر از این وسایل و حتی وسایل نقلیه شخصی است. هر چند که قیمت بلیط اتوبوس ها به صورت مصوب از طرف اتحادیه ها مشخص شده است اما قیمت ها بر اساس فاکتورهای مختلف متغیر هستند. قیمت بلیط اتوبوس بر اساس مواردی مانند نوع اتوبوس، امکانات و تجهیزات خدماتی، مسیر مبدأ تا مقصد و سایر فاکتورها می توانند متغیر باشند.

چرا باید بلیط اتوبوس تهران را به صورت اینترنتی تهیه کنیم؟

همانطور که گفته شد زمانی که امکاناتی مانند گوشی تلفن، اینترنت و… در دسترس افراد نبود، مجبور بودند برای تهیه بلیط به صورت حضوری به پایانه و ترمینال تهران مراجعه کنند. این کار می توانست باعث اتلاف هزینه ها، انرژی و زمان مسافران بشود. از طرف دیگر در مراجعه حضور ممکن است که شرایط خاصی مانند تعطیلات، جشنواره ها و… بلیط ها سریع تر از زمان عادی به فروش برسند فرد نتواند بلیط تهیه کند.

خرید بلیط به صورت اینترنتی مزایای ویژه ای دارد که مهم ترین آنها به شرح زیر می باشند:

  • خرید اینترنتی بلیط می تواند باعث صرفه جویی در پول، زمان و انرژی افراد شود.
  • خرید بلیط به صورت اینترنتی می تواند در کاهش ترافیک در پایانه ها، بخصوص ترمینال جنوب موثر باشد.
  • فرد در هنگام خرید بلیط به صورت اینترنتی فرصت کافی دارد تا تمام اتوبوس ها را بررسی کرده و مناسب ترین آنها را انتخاب کند.
  • خرید بلیط به صورت اینترنتی این امکان را به فرد می دهد که با بررسی تمام تعاونی ها از تخفیف ها آگاهی پیدا کند و ارزانترین بلیط ممکن را تهیه کند.
  • امکان کنسل کردن بلیط رزرو شده در حالت اینترنتی وجود دارد و فرد می تواند پول خود را دریافت نماید.
  • در خرید اینترنتی فرد می تواند صندلی مورد نظر خود را رزرو کند و حتی بر اساس زمانبندی های تعاونی های مقصد، بلیط برگشت را نیز تهیه کند.

مهم ترین نکات در خرید اینترنتی بلیط اتوبوس

از آنجایی که سایت های متعددی در زمینه فروش بلیط اتوبوس فعالیت دارند لازم است که فرد قبل از اقدام به خرید بلیط به نکات و فاکتورهای مهمی توجه کند. از مهم ترین نکاتی که لازم است در خرید بلیط اینترنتی به آن توجه کرد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اطمینان پیدا کردن از اعتبار و سابقه سایت
  • انتخاب مبدأ و مقصد سفر
  • مشخص کردن تاریخ و ساعت حرکت اتوبوس
  • توجه به قیمت نهایی بلیط سفر
  • توجه به امکانات و تجهیزات اتوبوس
  • مشخص کردن شماره صندلی
  • اطمینان از بازگشت وجه پرداخت شده در صورت کنسل شدن سفر

خرید ارزان ترین بلیط اتوبوس

همانطور که گفته شد سفر با اتوبوس در مقایسه با وسایل دیگری همچون هواپیما و قطار و حتی ماشین های شخصی بسیار به صرفه تر است اما بازهم مسافران می توانند بلیط های ارزان تری پیدا کنند و در هزینه های سفر خود صرفه جویی بیشتری داشته باشند. امروزه تعداد اتوبوس های فعال در سطح شهرها و جاده ها در مقایسه با سال های گذشته بسیار بیشتر است و از آنجایی که بیشتر مردم هم دارای وسایل شخصی هستند تعداد مسافران کم تر شده اند و شرکت های مسافربری برای جذب مشتریان خدمات مختلفی در نظر گرفته اند و تخفیف های متعددی در بلیط های خود اعمال می کنند. کاهش قیمت بلیط ها یکی از مهم ترین کارهایی است که تعاونی ها برای جذب مشتریان بیشتر انجام می دهند. از مهم ترین روش های خرید اینترنتی بلیط اتوبوس با ارزان ترین قیمت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بررسی قیمت تمامی تعاونی ها

همانطور که گفته شد خرید اینترنتی بلیط اتوبوس این امکان را به افراد می دهد که شرایط تمامی تعاونی ها را بررسی کنند و از قیمت تمام آنها باخبر شوند. زمانی که فرد بتواند قیمت تمام تعاونی ها را باهم مقایسه کند می تواند بهترین و ارزان ترین بلیط را خریداری کند. تعدادی از تعاونی ها یک سقف تعریف شده برای میزان بار افراد دارند و چنانچه بار افراد از این میزان بیشتر شود هزینه های آن را دریافت می کنند. توجه به این میزان تعریف شد در خرید بلیط ارزان می تواند موثر باشد.

  • خرید بلیط در آستانه حرکت اتوبوس

یکی از بهترین شیوه های خرید بلیط های ارزان قیمت خرید آن در آستانه خرید اتوبوس است. همانطور که گفته شد اتوبوس های متعددی در تعاونی های مختلف در حال فعالیت هستند و در بسیار از مواقع با ظرفیت تکمیل به سمت مقصد حرکت نمی کنند. در این شرایط دارندگان اتوبوس معمولا در ساعات پایانی مانده به شروع حرکت تخفیف هایی در بلیط های خود اعمال می کنند که بتوانند تعداد مسافران بیشتری داشته باشند. خرید بلیط لحظه آخری یکی از روش هایی است که مسافران می توانند در هزینه های خود صرفه جویی داشته باشند.

  • سفرهای دسته جمعی و ایجاد تخفیف

بسیاری از تعاونی ها تخفیف های خود را به گونه ای اعمال می کنند که مشروط به شرایط ویژه ای باشد. به عنوان مثال یک تعاونی در صورتی به مسافران خود تخفیف می دهد که تعداد خاصی از بلیط ها را خریداری کرده باشند. در این شرایط افراد می توانند به صورت دسته جمعی و از یک اتوبوس واحد استفاده کنند و تخفیف بلیط را دریافت کنند تا در نهایت در هزینه بلیط های آنها صرفه جویی شود. همچنین گاهی مواقع افراد می توانند به صورت گروهی و با اهدافی مانند تفریح، اردو، زیارت و … اتوبوس ها را با قیمتی کمتر در اختیار داشته باشند و بلیط های ارزان تری خریداری کنند.

  • بررسی مناسبت های خاص

در مواقعی از سال و به دلیل تراکم بالای مسافران و تعدد سفرها نمی توان از تعاونی ها تخفیف های قابلی توجهی دریافت کرد و قیمت بلیط ها تقریبا در تمام تعاونی های یکسان است. در این شرایط و برای تهیه بلیط ارزان قیمت لازم است که فرد به مناسبت های خاص توجه داشته باشد. با بررسی سایت های مختلف و خبرگزاری ها می توان به راحتی از مراسم های خاص، جشنواره ها و … آگاه شد و از تخفیف های ویژه تعاونی ها استفاده کرد. اطلاع دقیق از مراسمات خاص می تواند به مسافران کمک کند تا بلیط اتوبوس را با ارزان ترین قیمت تهیه کنند.

وب سایت پایانه ها

همانطور که گفته شد امروزه اتوبوس ها در مقایسه با سال های گذشته تغییرات زیادی داشته اند و افراد زیادی ترغیب می شوند که از این وسایل برای سفرهای خود استفاده کنند. وب سایت های متعددی در زمینه فروش بلیط اتوبوس فعالیت دارند و خدمات مختلفی به مشتریان خود ارائه می کنند. خرید بلیط ارزان قیمت همواره دغدغه بسیاری از افراد بوده است و خرید اینترنتی بلیط های اتوبوس این امکان را برای آنها فراهم کرده است که بتوانند ارزان ترین بلیط های ممکن را تهیه و خریداری نمایند. وب سایت پایانه ها (payaneha.ir) یکی از پربازدیدترین، باسابقه ترین، معتبرترین و مطمئن ترین سایت های فعال در خوزه حمل و نقل است که خدمات گسترده ای برای مشتریان خود عرضه می کند. در این سایت افراد می توانند ارزان ترین بلیط های اتوبوس را در کمترین زمان ممکن خریداری نمایند. از جمله مهم ترین خدمات سایت می توان به راهنمای خردی بلیط، اتوبوس های دربستی، خرید بلیط های اتوبوس تخفیف دار و … اشاره کرد.

ارتباط با واحد پشتیبانی بلیط اتوبوس سایت پایانه ها

سنندج – بلوار مستضعفین- ترمینال بزرگ تهران – داخل سالن – روبروی تعاونی 7

09901334024

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا